hectingen laparoscopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bbibi, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Dag dames,

Ik heb vorige week maandag een laparoscopie gehad!
    alles perfect gelukkig! op 2 mini spots endometriose na! maar goed die kunnen verder geen kwaad gelukkig :)
    Nu hebben ze oplosbare hechtingen gebruikt!
    maar ze zijn er nog niet afgevallen inmiddels, maar jeuken enorm.
    Zal wel zijn omdat het wondje geneest!
    vandaag de eerste dag zonder wondpleisters :)

maar goed, nu vraag ik me af, vallen die hechtingen er echt vanzelf af? ik durf eerlijk gezegd ze niet eruit te laten halen bij huisarts!
    Het idee alleen al, bahh!:p

dus iemand ervaring met deze hechtingen of ze vanzelf loslaten?

Mijn dank is groot.

Liefs Bibi

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ze laten echt zelf los! En soms trek je ze op het einde van loslaten mee na het douchen. Nee, dit doet geen pijn!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Soms laten ze idd vanzelf los. Oplosbare hechtingen kunnen echter alleen oplossen als ze vochtig blijven. Bij mij was dit duidelijk niet het geval en zijn ze alsnog verwijderd. Als ze met twee weken niet los te trekken zijn zou ik de ha even bellen.

4. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Ha Bibi!

mijn hechtingen zijn er ook niet vanzelf uitgevallen en zelfs een beetje gaan ontsteken (pus, rood, pijnlijk, jakkie dus). Nu lelijk litteken. Ik heb er dus zelf te lang mee door gelopen. :x
    Als ik jou was zou ik ze wel gewoon er uit laten halen bij de huisarts; de wond is toch al dicht! De huisarts kan dit prima, maar je kan ook naar je gyn bellen als je dat liever hebt.

Succes met het verdere traject!

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Dag Dames,

Bedankt voor jullie snelle reacties! heel lief!
    De meningen zijn dus nogal verdeelt! hihi ... daar was ik al bang voor!

ik denk dat ik jullie raad opvol... maandag is het 2 weken geleden! als ze er dan nog niet uit zijn dan ga ik even bellen met de huisarts!

morgen moet ik sowieso weer naar de afdeling gynaecologie ivm follikelmeting! dus wie weet dat de gynaecoloog ze er morgen wel even uithaalt! (al hoop ik van niet!) wondjes zijn nog niet 100% genezen! en dat knoopje zit zoooo strak in het wondje/ tegen de huid! daarom zie ik er zo tegenop haha (mietje ben ik he?)

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

:)

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als het knnopje zo strak is is het wondje waarschijnlijk aan het irriteren door de hechting.
    Gewoon de gyn morgen even laten kijken en eventueel verwijderen.

Succes met de hechtingen en FM!

7. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    bij mij was het ook een beetje gaan ontsteken, ook te lang er mee rond gelopen. Die andere hechting was goed gegaan en daar zie je niks van. Die ontstoken (klein beetje maar) is nu meer een litteken geworden. Ik denk dat als het er ontstoken uitziet je niet te lang moet wachten. De huisarts weet vaak wel wanneer het eruit mag en anders het zkh wel. succes!

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik heb er vaseline opgesmeerd en dit maakte de hechtingen week, waardoor ze eraf vielen. Succes!

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bbibi: 1 hechting heb ik er zelf uit weten te prutsen, maar 1 (natuurlijk die dicht bij mijn kruis) die kreeg ik er ook niet uit, precies wat je zegt: dat stomme knoopje zat te dicht op de huid. Ik ben er mee naar de huisarts gegaan en die had 'm er echt in 1 seconde uit. Zo gepiept dus. Hoef je je echt niet voor te schamen!

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb half december een laporoscopie ondergaan. Er zijn oplosbare hechtingen gebruikt, maar de gyn vertelde dat ik de knoopjes er zelf af mocht knippen als die gingen irriteren. Ik heb dat al vrij snel gedaan, omdat het ontzettend begon te jeuken en te irriteren. Het draad zat behoorlijk strak en de knoopjes zowat in mijn huid. Dus ik heb na een dag of drie alle knoopjes losgeknipt en de draadjes die over de huid liepen ook los getrokken. Toen alles eruit was, was het jeuken over en groeide het sneller dicht.

11. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hier gingen ze er ook niet zelf uit, maar heb ze zelf hardhandig losgetrokken. Was ze gewoon zat ;)

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Knoopjes er niet afknippen hoor! Zeker als ze strak zitten heb je kans dat je de draad onderhuids niet meer te pakken kunt krijgen. Met kans dat het gaat ontsteken. Als je het zelf wilt proberen, dan met een schaartje eronder en het draadje er in zn gheel uittrekken.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Merah Als het oplosbaar hechtdraad is, dan lossen de draadjes onderhuids op.;) Je mag alles wat uitsteekt aan draadjes en knoopjes eraf knippen. Dat was hier een duidelijke instructie van de gyn. Maar dan moet je inderdaad wel zeker weten of het oplosbare hechtingen zijn of niet. Bij standaard hechtdraad moet je dat natuurlijk niet doen, want dan krijg je de rest niet meer te pakken.

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hey dames,

Wat een reacties! Ontzettend fijn, dankjewel :)
    Ik zit in dillema! Misschien ga ik morgen wel ff langs de huisarts!
    Ff smorgens! Want smiddags zal daar bij de gynae geen tijd voor zijn missxhien! Ik ga proberen de moed bij elkaar te verzamelen! Zelf is echt niet te doen! Hij zit bijna in mijn huid het knoopje! Dus zelf kan ik er niet aan prutsen!
    Als ik durf ga ik morgen hihi !

Bedankt voor jullie tips girls!

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wil ik toch nogmaals tegenspreken!!!
    Ik had oplosbare hechtingen, maar nogmaals, als je wondjes goed genezen is het soms te droog om ze op te laten lossen.
    Bij mij heeft een lulhannes van een assistente de knoopjes eraf geknipt, waardoor dus een deel bleef zitten.
    Uiteindelijk naar de gyn gemoeten. Die zei dat je op die manier echt NOOIT een hechting mag verwijderen.
    Zij heeft heel veel moeite moeten doen om de stukjes er nog uit te krijgen. Is een 'mooi' litteken geworden.

16. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Bij mij duurde et ook wel even hoor,1tje ging er ontsteken die hebben ze eruit gehaald.en de andere kan ik er o9 een gegeven moment gewoon uithalen.

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hmmm goed dat ik dat lees voor ik gebeld heb!
    Ik waxht vanmiddag mijn afspraak gynae wel af en dan vraag ik haar wel wat te doen met die hechtingen! En dan doe ik wat zei zegt! Zei kan het gelijk zien en beoordelen!

Gaat goed komen! :)
    Ik laat het jullie weten hihi

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    De gyn moet dat gewoon maar ff voor je doen hoor BBibi! Dat kan er echt wel ff bij, ti's zo gepiept!

19. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij viel t er ook pas na 2 weken eruit ofzo, tijdens het douchen hing het er al half uit. Maar irriteren deden de strakke hechtingen ook.
    Hopelijk ben je er vanmiddag al vanaf;)

20. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier ook kijkoperatie gehad en 4 wondjes gehad.. dit zouden ook oploshechtingen zijn maar na 4 dagen gingen ze ontsteken ( 3 vd 4) ik heb toen met nagelschaartje 1 kant van knoopje los geknipt en kon ze er toen zo uithalen.. voor mijn navel moest ik toen wel terug na ziekenhuis omdat dat beste plek onder zat en ze bang waren dat ontsteking naar binnen zou slaan.. ik zou inderdaad niet te lang wachten... last van het verwijderen kan je beter hebben dan een ontsteking want dan ben je verder van huis! succes!

Deel Deze Pagina