fertiliteitsonderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Quukske, 6 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quukske

    Quukske Nieuw lid

    6 apr 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hey dames,

    Ik ben november 2017 gestopt met de pil en probeer sindsdien zwanger te raken. In iets meer dan een jaar tijd heb ik 4 miskramen gehad in het begin stadium. Mijn man heeft zijn onderzoek al gehad en daar kwam niks raars uit gelukkig. 19 April mag ik eindelijk naar de gyn voor mijn onderzoeken. Ik weet totaal niet wat me te wachten staat, en ben een beetje bang voor wat er gaat gebeuren, dus ik zou graag jullie ervaringen willen lezen.

    Daarnaast heb ik 9 dagen na ovulatie, en 5 dagen voor mijn menstruatie wat spotting gehad, ik dacht dat het om een innestelingsbloeding ging. Die spotting heeft 1 dag overgeslagen voor ik mijn menstruatie zou krijgen, maar nu heb ik bruinverlies die maar niet wil doorzetten naar een menstruatie. Afgelopen dinsdag had ik ongesteld moeten zijn, nu is het zaterdag/zondag en heb ik nog steeds alleen maar bruinverlies terwijl ik normaal 2 dagen bruinverlies heb voor het overgaat in hevig bloeden. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Liefs van een onwetend en onzekere klusser
     
  2. rebbel26

    rebbel26 Lid

    22 aug 2018
    44
    8
    8
    Vrouw
    Hoi hoi,
    Ik ben ook bij de gyn geweest. Bij de eerste afspraak kreeg ik een inwendige echo. Aan de hand daarvan hebben ze besloten een HSg te doen. Bij ons was alles goed dus we mogen er weer een halfjaar tegenaan. Succes met je afspraak.
     
    Quukske vindt dit leuk.
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Herkenbaar verhaal. Hier sinds oktober 2017 bezig, 3 vroege miskramen en 1 rond 12 weken. Na de laatste was ik het zat, dacht eindelijk dat er bij mij iets niet goed zat waardoor het innestelen mis liep. Na veel moeite een doorverwijzing bij de huisarts gekregen (die zei letterlijk dat we ons niet druk moesten maken en dan kwam t vast wel goed..).
    In februari konden we eindelijk bij de gynaecologe terecht. Wat ze hebben gedaan:
    1) inwendige echo aan t einde van mijn cyclus om te zien hoe mijn baarmoeder en slijmvlies eruit zagen (perfect).
    2) bloedafname bij mij voor stolling en schildklier (prima uitslag)
    3) gesprek; t gaat heel vaak mis rond de innesteling, vaak kunnen ze niets vinden.. We mochten nog kiezen voor chromosoomonderzoek. Dit hebben we wel gedaan, kans dat er iets uit kwam was nihil, maar we wilden dan gewoon met een goed gevoel verder.. Mijn onderzoek was goed, dat van mijn vriend niet. Bij hem is er een translocatie gevonden, 1 mei mogen we langs een geneticus die ons gaat vertellen of er een kans is dat we ook een gezond kindje kunnen krijgen. Hij had ervoor ook nog zaadonderzoek gehad. Die was ook niet top (heel weinig), was een wonder dat t zo vaak raak was.

    Ik vond de onderzoeken heel erg meevallen! Als hier niets uit kwam wilde ik nog om een uitstrijkje vragen en of ze op een aantal punten in mijn cyclus hormoon konden prikken. Vond vooral t gesprek met de arts heel erg fijn. Er werd alle tijd genomen voor vragen en met de echo werden ook mijn eileiders etc bekeken. Alleen was de uitslag helaas niet goed.. Maar ben blij dat we t nu weten.
     
    Quukske vindt dit leuk.
  4. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ik heb ook onderzoeken gehad voor de miskramen. Eerst een inwendige echo en wat bloed onderzoeken(bloedstolling - tsh). Bij ons is er niets uitgekomen helaas.
    Ik heb een laparoscopie gehad omdat ik endometriose heb, maar dit kan niet de oorzaak zijn van de miskramen, het is dan al bijzonder dat ik zo makkelijk zwanger raak.

    Hier ging het meestal ook mis in het begin stadium, soms nog voor nod dus dan wel een positieve test maar op of een dag na nod bloedverlies. In totaal is dit 8 keer voorgekomen. En 1 keer met 10 weken een miskraam. Nu weer zwanger (8 weken) en morgen een echo.
    Als deze zwangerschap weer een miskraam wordt laten wij extra onderzoeken doen in Gent. Puur omdat ze in Nederland niet altijd ver genoeg zoeken en er toch een oorzaak moet zijn voor de miskramen.

    Ik krijg wel utrogestan en gebruik op eigen initiatief aspirine. Dit lijkt wel te werken, ik kom verder dan eerst. Mocht er uit je onderzoeken niets komen is dat misschien een idee om te gaan doen.
     
    Quukske vindt dit leuk.
  5. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Ik heb hier net de huisarts gebeld voor doorverwijzing naar gynaecoloog na een missed abortion na 8 weken een jaar geleden. Sindsdien 1x positieve test gehad wat met 4,5 week alsnog misliep. Dus ik lees even mee.
     
    Quukske vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina