zwak zaad

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door prinses, 9 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag heeft mijn vriend zijn sperma afgeleverd bij de huisarts. Daar bleek dat er wel zaadcellen in zaten, maar veel minder dan hoort.
    Nu zijn we doorverwezen naar het ziekenhuis, waar een uitgebreid zaadonderzoek plaats zal vinden. Aangezien ik nogal een doemdenker ben, heb ik het idee dat ik nooit zwanger zal raken.

Ik ben op zoek naar mensen die ook te maken hebben met een man met zwak zaad. Of naar mensen die zwanger geworden zijn met zwak zaad.

Ook ben ik benieuwd of je het zaad kan laten verbeteren door een andere levenswijze, en de resultaten hiervan.

Eigenlijk wil ik gewoon gerustgesteld worden. Wie kan mij helpen?

2. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hallo,

het schijnt dat als de man extra zink,foliumzuur en vitamine C slikt dat de kwaliteit van het zaad omhoog gaat!!!
    Google het maar eens op dan zal je veel positieve berichten lezen.
    Mijn hubbie zit al een aantal maanden aan die extra pilletjes ;)

succes ermee!!!

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dank je

Sinds het bericht afgelopen vrijdag is hij zijn voedingspatroon aan het aanpassen. Hij eet gezond, hij is aan het afvallen, hij drinkt niet meer en ook het roken (gelegenheidroker) laat hij nu. Ook heeft hij zijn onderbroeken vervangen door ruimzittende boxershorts.
    Ik ben blij dat hij zoveel inzet toont. Ook neet hij iedere dag een multivitaine met, zink foliumzeer selenium en vitamine C.

Maar blijkt dat ook echt te werken dan?

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Princes,

Mijn hubbie is ook voorzien van een mindergekwalificeerde zwemploeg helaas.
    We zitten middenin de ICSI behandelingen.
    Helaas hebben bij ons alle preparaten en andere do's en don't s niet geholpen, proberen kan je het altijd.
    Wij zullen het echt moeten doen met de hulp van het ziekenhuis. Als je nog meer wilt weten....vragen mag altijd (ook via pb).
    Heel veel succes allebei.
    Liefs Elmo

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    bedankt voor je aangeboden hulp. Misschien dat ik je in de toekomst nog wel eens een pb'tje stuur. Momenteel wordt ik heen en weer geslingerd in mijn gevoel. Van hoop naar vrees, zeg maar.
    We weten nu nog niet echt waar we aan toe zijn, omdat er nog geen uitgebreid sperma-onderzoek is geweest en onze huisarts met haar, zoals ze het zelf zegt, melkboerenverstand gekeken heeft.

Aanstaande dinsdag moet hij zijn sperma inleveren, en daarna krijgen we van de huisarts de resultaten. Aantallen en beweeglijkheid etc, is dus nu nog niet bekend.

Hoe ben jij er achter gekomen dat het zaad niet zo goed zwom? En hoe zijn jullie in het begin met jullie gevoelens omgegaan.

Mijn vriend is ook onzeker, maar positief ingesteld. Hij is er niet de hele dag mee bezig en vind het vervelend dat het mij zo onzeker maakt. Ook wil hij het er nog niet met anderen erover hebben, terwijl ik dat juist wel zou willen doen (maar ik accepteer zijn gevoelens en doe het dus niet).
    Misschien kun je hier iets over vertellen.

En ook zou ik het fijn vinden als je iets zou kunnen vertellen over wat ons te wachten staat als we "waarschijnlijk" doorverwezen worden naar de gynaecoloog.
    Misschien weet je ook iets te vertellen over hetgeen je er zelf aan kunt doen en de resultaten die hiervan verwacht mogen worden.

Alvast bedankt!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Prinses,

Wij kwamen er achter door een operatie. Daarna werd ter controle de boel nagekeken en dit bleek echt bar en bar slecht te zijn.
    Ook wij gingen in de rollercoaster van gevoel, ik weet precies wat je bedoeld met je omschrijving.

Onderzoek, na onderzoek na onderzoek bleek voor ons IVF/ICSI de enige oplossing. Wat er dan door je heen gaat....

Toch kom je er samen wel. Wat je te wachten staat kan ik je natuurlijk niet zeggen. Probeer niet op de zaken vooruit te lopen...hoe moeilijk dat ook is.
    Misschien valt het achteraf ontzetten mee. Zo niet, dan heb je nog tijd genoeg om je druk te lopen maken. Je kan misschien de eerste info het beste van je eigen gyn of ziekenhuis krijgen.
    Mocht je specifieke vragen hebben kan je deze uiteraard altijd stellen.

Ik heb overigens bijna geen onderzoeken gehad (een paar reguliere) misschien stelt dat je al iets gerust. Wij zijn er beide dus heel open over maar dat is ook niet altijd zo geweest hoor!
    Wij moesten beide heel erg wennen aan de situatie en nog vertellen we het natuurlijk niet iedereen.
    Bij een directe vraag naar onze kinderwens proberen we wel eerlijk te zijn....ze vragen er immers om.

Pfff tis zoveel info....vraag wat je wilt weten...en heel veel succes.
    Knuffel je mannetje maar eens lekker straks!

Liefs Elmo

7. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Hallo Princes, een paar maanden geleden kreeg ik precies hetzelfde bericht.. echt balen. Toch schijnt het zaadkwaliteit te kunnen veranderen en een moment opname te zijn. 1 onderzoek zegt nog niet zoveel.

Wij praten er nog niet over met iedereen totdat het duidelijk is wat een eventuele behandeling gaat worden (maar hopelijk gewoon nog spontaan). Mijn vriendje heeft het er behoorlijk moeilijk mee. Ik ben meer open en heb ook meer behoefte om met anderen te praten (dit forum is al een uitkomst).

Veel sterkte en je mag mij ook altijd een pb-tje sturen. Hou me op de hoogte verder zou ik zeggen ;)

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hallo ster,

Hoe zit het dan bij jullie? Is het zaad al vaker onderzocht of ook maar 1 keer? En stel dat jullie meerdere onderzoeken hebben gehad, zat er dan verschil in kwaliteit?

Ik ben blij dat jullie reageren en mij steun geven. Ik wil erg graag hoop houden, maar kan niet goed tegen onzekerheid.

Fijn dat jullie zo open zijn en mocht ik meer vragen hebben dan horen jullie het wel.... ;)

bedankt alvast ster, elmo en pientje. Jullie ook veel succes, sterkte en geluk gewenst!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Over de aantal onderzoeken:
    Bij ons is het drie keer nagekeken.
    Elke keer moet er drie maanden tussenzitten voor je weer kan kijken.
    Om de drie maanden wordt er "vers" aangemaakt bij een man.
    Jullie kunnen nu dus gewoon een hele slechte "zending" hebben gehad!

Liefs

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wat mijn vriend zich afvraagt is of de hittegolf die geweest is, invloed kan hebben gehad op zijn zaadkwaliteit.

Ook was het zo dat we al een tijdje niet meer hadden gevreeen ivm een schimmelinfectie. Ik zou zeggen zo'n 2 a 3weken. Wel heeft hij gemasturbeerd zo'n 5 dagen voor het inleveren van het zaad. Zou dit ook invloed kunnen hebben op de kwaliteit.

Ik hoop dat we dan een slechte versie hebben gehad. En dat ze nu alleen nog maar veel beter worden.

11. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Als ik het zo mag zeggen:

Wij zijn het bewijs dat je met zwak zaad, oké dmv IVF, tóch zwanger kunt raken!
    Blijf idd goed onthouden dat een zaadonderzoek een momentopname is! Is je man bv verkouden, en moet ie zaad inleveren, dan zal dat gelijk te zien zijn.
    Wij zijn na een jaar proberen, naar de huisarts gestapt en die verwees ons al gauw door naar de fertiliteitsarts.
    Probeer iig door te gaan met wat je man al doet: gezond leven! Dan kunnen ze nooit zeggen: meneer, veranderd u eerst uw levensstijl.

12. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Prinses,

Ik las je bericht en kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de uitslag.

Wij hebben dat probleem niet, van de slechte zwemmers, maar wat ik wel weet is dat je de ene keer veel meer zwemmers kunt hebben dan de andere keer. En er zijn heel veel redenen waarom dat kan verschillen. De meeste redenen zijn hierboven ook al genoemd. Toen wij voor de eerste IUI-ronde gingen, had mijn partner 78 miljoen zwemmers en bij de tweede keer had hij 104 miljoen zwemmers. Zoals je ziet een heel verschil. Hopelijk is het bij jullie ook zo.

Wat ik je eigenlijk wil zeggen (typen) is; probeer je nog niet teveel zorgen te maken. Laat het ziekenhuis de test nogmaals zorgvuldig uitvoeren. Daarna kun je weer verder kijken. En gelukkig zijn er nog mogelijkheden om toch zwanger te raken. (Ik snap dat het fijner is op de natuurlijke manier, maar ja, dat is nou eenmaal niet altijd een mogelijkheid).

Nou meid, houd je sterk en als je vragen hebt, daar zijn we voor.

Liefs, Jaycey

13. Fatna

Fatna Actief lid

23 aug 2005
    168
    0
    0
    Ik heb een tante wiens man ZEER zwak zaad had, zij is tot twee keer toe Normaal zwanger geraakt van hem, het zal wel een marokkaans bakerpraatje zijn maar mijn tante zei dat ze hem veel yoghurt liet eten omdat zijn zaad daar voller van werd, proberen kan geen kwaad!

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    hij is sinds vorige week ook yoghurt gaan eten (niet omdat we het marokkaanse bakerpraatje gehoord hadden, maar omdat we dachten dat het gezond was). Ik laat hem wel wat meer yoghurt eten.
    Dat wordt inslaan dit weekend :)

Bedankt! Het proberen waard dus.......

Heb je ook enig idee hoe lang je tante erover gedaan heeft?

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vandaag heb ik ineens weer een dag dat ik me erg druk maak. De rest van de week had ik mijn gevoelens aardig onder controle, maar nu het dichterbij komt wordt het lastig.

Vanochtend nog even gebeld naar het ziekenhuis, omdat ik dit weekend mijn vruchtbare dagen heb en mijn vriend 2 dagen onthouding moet hebben voordat hij het inlevert. Nu mogen we 1 dag onthouding hebben, maar mijn gevoel zegt dat dit misschien ook niet zo slim is.

Het lijkt een grote nachtmerrie! Bah bah bah bah......

Gelukkig krijgt mijn mannetje vandaag vakantie. Dan kan ik mijn gedachten beter verzetten dan dat ik alleen thuis ben.

groetjes

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Kom op meis, nog even op je tandjes bijten.
    Het hangt echt niet van kleine dingen af hoor...als je een "randgeval" bent dan onderzoeken ze de boel sowieso nog goed hoor.
    Ze beslissen echt niet zomaar wat.
    Probeer je gedachte even op andere dingen te zetten (makkelijk kletsen he).
    Je zal echt nog even geduld moeten hebben.
    Succes
    Liefs Elmo

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bedankt elmo. Het is moeilijk. Ik ga er al vanuit dat het niet goed is, gezien de informatie van de huisarts. Maar ik hoop zo dat het wel goed is....

Je hebt gelijk nog even doorbijten en dan nog afwachten op de uitslag.

groetjes

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik duim voor je!!

19. Fatna

Fatna Actief lid

23 aug 2005
    168
    0
    0
    oei eh nou precies weet ik het niet maar wel binnen een jaar

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Of het nou door de yoghurt komt of niet, het biedt toch weer hoop.......

Deel Deze Pagina