nieuw in mmm

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door me46, 1 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me46

me46 Lid

1 sep 2006
    6
    0
    0
    hallo allemaal,

Al een aantal maanden volg ik een beetje de berichten op dit forum. Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om me in te schrijven. Het lijkt me toch fijn om als lotgenoten een beetje steun bij elkaar te zoeken.

Ik zal hieronder kort mijn situatie uitleggen:
    Ik ben sinds eind mei 2005 gestopt met de pil. Begin augustus naar de huisarts gegaan. Mijn vriend heeft een semenanalyse gehad en tot 2 keer toe zijn er geen zaadcellen in het sperma gevonden. En die klap komt hard aan. Nu nog een keer een bezoekje aan de huisarts en dan maar op naar het ziekenhuis.

Ik vind het nu soms erg moeilijk om nog hoop te hebben op een kindje, maar ik zal toch eerst de verdere onderzoeken moeten afwachten. Positief denken is in dit geval toch wel erg moeilijk.

Ben blij dat ik dit even van mij af kon schrijven,

liefs me46

2. Niet meer actief

hoi meid
    jee balen zeg
    dat zal zeker schrikken zijn geweest
    krijg je nu verdere onderzoeken
    of gaan ze gelijk over op icsi?
    ik wil jullie in ieder geval veel sterkte wensen
    en hoop dat het goed komt
    en jullie toch nog een kindje mogen verwachten

3. me46

me46 Lid

1 sep 2006
    6
    0
    0
    Hoi Caruli,

Bedankt voor je lieve berichtje.

Ik weet nog niet wat er komen gaat. Er zal eerst wel een onderzoek komen bij mijn vriend, om uit te zoeken waarom er geen zaadcellen aanwezig zijn. Dus bij ons is het nog even afwachten.

Ik zie dat je zelf ook midden in de MMM zit. Binnenkort IVF. Spannend hoor.

Maar ik zie ook dat je gaat trouwen. Dat is gelukkig iets positiefs om je op het moment op te richten. Daarna kunnen jullie als echtpaar volop energie steken in het hele IVF gebeuren. Ik zal voor jullie duimen! Het zou een mooi huwelijkscadeau zijn. Ik hoop dat je een geweldige dag hebt.

liefs,
    me46

4. Niet meer actief

hoi meid
    graag gedaan hoor
    daarom zijn we hier om elkaar aan te horen
    en te steunen
    het is fijn om van je af te kunnen schrijven enzo
    nou meid dat word ook een spannende tijd voor jullie
    ben benieuwd hoe het verder gaat met jullie

ja wij hebben ook ondertussen ook allerlei onderzoeken enzo gehad
    en nu erachter gekomen dat we voor ons tweede kindje ivf moeten gaan doen
    andere optie is er niet
    maar idd eerst over 5 weekjes trouwen en dan 9 dagen op vakantie
    en dan is het ivf intakegesprek en gaat het beginnen
    ik ben er wel bang voor hoor
    maar we gaan er voor onze wens is toch heel sterk dus....
    jij ook bedankt voor je reactie meid
    ik ga je in de gaten houden en als er wat is weet je me te vinden
    succes!!! ;)

5. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi me46,

Welkom bij dit gedeelte van zwangerschapspagina!
    Ik kan je in ieder geval vertellen dat er hele lieve, leuke, schatten van meiden schrijven, iedereen kan zijn "ei" kwijt.
    Wij zijn er voor elkaar in goede en mindere tijden.
    Ik hoop dat jij je hier prettig voelt.
    Veel succes met je verdere behandelingen!

Groetjes van Senna

6. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @ME46: weet je al wat meer?

7. Niet meer actief

ben ook wel benieuwd ja ;)

8. me46

me46 Lid

1 sep 2006
    6
    0
    0
    Hoi meiden,

Helaas, ik moet wachten tot 10 oktober. Dan hebben we een afspraak in het ziekenhuis. Baal er ongelofelijk van, maar er is niets aan te doen. En dan zal het nog wel alleen een intake gesprek zijn neem ik aan. Dus moet er weer een nieuwe afspraak gemaakt worden bij de uroloog denk ik. Het gaat dus nog ff duren voordat we precies weten wat er aan de hand is. En dat is verschrikkelijk moeilijk. Probeer het wel van me af te zetten, maar af en toe zakt me de moed in de schoenen. Want we weten dus nog verder niks, behalve dan dat er geen zaad in het sperma zit. Waarom is het grote vraagteken.

Lief dat jullie allemaal aan me denken.
    groetjes,
    me46

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Ik zie je berichtje nu pas....maar reageer wel nog even!

Wat een spannende tijden zeg...weet nog heel goed dat wij in de onderzoeksfase zaten. Zenuwslopend, dat is het!
    Zonder semen wordt het lastig.....IVF/ICSI is dan ook niet mogelijk. Daarvoor moet je er minimaal 1 hebben.....
    Gelukkig is de medici ver en kunnen ze ook semen direct uit de bal halen...tis een gedoe maar dan heb je ook wat ;)
    Probeer in het licht te blijven kijken meis....weet dat het ontzettend moeilijk is!
    Ik denk aan je en hoop dat ze iets vinden of een heel goed alternatief kunnen bieden voor jullie kinderwens. Schrijf iig al je vragen nu vast op en neem een briefje mee bij het gesprek. Anders vergeet je de helft ;)
    Heel veel succes, hou je ons op de hoogte?
    Liefs Elmo

10. me46

me46 Lid

1 sep 2006
    6
    0
    0
    hallo Elmo,

Ja het is inderdaad een spannende tijd. En het erge is dat ik op het moment niet meer kan doen dan afwachten. Maar al jullie lieve woorden en begrip doen me heel erg goed.

Ik heb jouw verhalen ook al een tijdje gevolgd. Het is allemaal niet niks he wat je allemaal moet meemaken. Ik ga heel hard voor jullie duimen.

Ik hou jullie op de hoogte.
    Liefs me46

Deel Deze Pagina