Hallo allemaal, Morgen heb ik een afspraak bij de fertiliteitspoli. M'n vriend en ik zijn sinds 20 januari 2011 bezig en zitten nu in ronde 14. We willen heel graag, maar het lijkt maar niet te lukken.. Ik ben erg bang dat het om de een of andere reden niet zal lukken, onvruchtbaar of wat dan ook. Ik wil dat graag laten uitzoeken en we hebben dus morgen de eerste afspraak. Ondanks dat ik het zelf graag wilde vind ik het toch wel spannend om er heen te gaan. Wat je kan verwachten enzo. Heeft iemand ervaring met de fertiliteitspoli? Liefs, JAM1987
Bij mij ging het zo: We kregen van te voren een vragenlijst over de post. Die hebben we ingevuld en aan de hand daarvan stelde de gyn ons vragen. Bv over je cyclus. Is hij regelmatig, heb je pijn bij je menstruatie, temperatuur je, enz. Ook stelt ze vragen over je algemene gezondheid, roken, drinken, ed. Deze vragen stelde ze ook aan mijn man. Verder kreeg ik een bloedprikformulier mee en mijn man een potje voor een zaadonderzoek. Vaak is er na deze onderzoeken een vervolg afspraak. Verder kan het zijn dat de gyn een inwendige echo maakt. Mijn tip Doe iets langs aan (tuniek oid) Dan voel je je niet zo naakt als je naar de stoel loopt.
Nijn84: Bedankt voor je reactie! Het geeft me een beetje een indruk van wat ik kan verwachten. Bedankt voor de tip om iets langs aan te doen. Zat er al over na te denken wat praktisch zou zijn om aan te trekken..