Hoi allemaal, mijn vriend en ik zijn sinds januari 2023 bezig om zwanger te worden. in juli 2022 heb ik mijn spiraal laten verwijderen. Sindsdien heb ik een cyclus van tussen de 32-38 dagen. Momenteel zit ik op dag 47 van de cyclus.. heb menstruatie krampen gehad, deze zijn nu weer verdwenen. Zwangerschapstest is ook negatief. ik merk dat ik het erg frustrerend vind, wil graag meer inzicht in mijn cyclus/ovulatie. hebben jullie ervaringen met een lange cyclus? Of tips? Alvast bedankt ❤️
Ovulatietesten kunnen inzicht geven. Mijn cyclus is gemiddeld 35 dagen, variërend tussen 28 en 49. Maar ik heb pcos
Misschien goed om een afspraak met je huisarts te maken. Cyclussen langer dan 35 dagen of wanneer er meer dan 3 cyclussen zijn waarbij elke keer meer dan 7 dagen afwijking in zit (dus 30-40-31-23-34, niet 24-30-34-26-29) zijn een reden om even te overleggen. Verder kan je ovulatietesten gebruiken. Zeker met een onregelmatige cyclus kan je er nogal wat testen doorheen jagen. Mijn advies zou zijn om testen bij de action te halen of online te bestellen.
Heb je een eisprong gehad dat je weet? Je kan ook een keer een cyclus overslaan bv. Door stress ziekte oid
geen idee of ik een eisprong heb gehad, geen ovulatie test gedaan. Wil ik de volgende ronde mee beginnen! merk wel dat ik erg bezig ben met het zwanger worden en dit misschien lichte stress geeft. Wellicht speelt dit mee in het uitblijven van de menstruatie (zit nu op dag 48..)
Hoi Fleur, Helaas erg herkenbaar! Ik heb ook een hele wisselende cyclus, een paar keer netjes 32 dagen geweest en dan denk je dat die nu stabiel is en je overtijd bent en ga je testen.. Blijkt je cyclus die maand ineens 41 dagen te zijn. Erg frustrerend en geen peil op te trekken dus.. Ik gebruik sinds kort ook ovulatietesten, daardoor er ook achter gekomen dat ik een erg korte luteale fase heb.. Hopelijk hersteld zich dat nog of is zwanger worden met een kortere luteale fase niet helemaal onmogelijk
frustrerend he die lange cyclus! Je kunt er geen peil op trekken.. Ik heb nu al zon 2/3 weken buikkrampen maar verder gebeurd er niks wel fijn dat je iig een eisprong hebt gevonden.. wens je heel veel succes!
Jaa heel erg frustrerend! En ergens ook fijn om op deze forums te lezen dat we niet de enige zijn Hopelijk betekenen de buikkrampen voor jou goed nieuws!! Ik ga voor je duimen!