hallo dames, helaas moet ik me hier ook aanmelden. na bijna 2 jaar proberen zwanger te raken. blijf ik helaas met vragen en onzekerheden zitten. afgelopen maart zijn we naar de huisarts gegaan omdat een zwangerschap uit bleef. mijn vriend kreeg toen een zaad onderzoek en bleek traag zaad te hebben. in overleg met de huisarts zijn we toen doorverwezen naar het ziekenhuis. daar hebben ze onderzoeken naar mij gedaan en bij mij zag alles er goed uit. mijn vriend kreeg nogmaals een zaad onderzoek en het zaad was nog steeds traag, de hoeveelheid iets onder normaal maar niet zorgwekkend. volgens de gyn was de kans op een spontane zwangerschap aanwezig. maar ze stuurt ons wel door naar zwolle voor een ivf/icsi behandeling. ik loop momenteel met gemengde gevoelens rond. en ik ben behoorlijk bang en onzeker. zijn er mensen die ervaring hebben met het zelfde situatie? wie hebben ervaringen in zwolle? wat zijn de ervaringen over ivf/icsi? hoe groot is de kans dat we kinderloos blijven? zoveel vragen dat ik het zelf niet meer weet. ik hoop dat hier mensen zijn die mij een beetje gerust kunnen stellen. we kunnen pas eind volgende maand terecht voor een intake. gr ikke
Hoi Ikke, Ik begin zelf ook binnenkort met ICSI, zodoende kan ik je niets uit ervaring vertellen. Wat mij helpt is info verzamelen. B.v. hier op forum kun je veel lezen, op Home | Freya ook enz. De meeste ivf/icsi centra hebben ook info-bijeenkomsten, waar de procedure uitgelegd wordt en je ook vragen kunt stellen. Veel succes!
Hoi ikke, Mijn man en ik hebben twee icsi behandelingen gehad in Zwolle, in combinatie met Drachten. (Daar had ik de echo's enzo en in Zwolle de punctie en terugplaatsing). Mijn man heeft 20 jaar geleden (!) de boel af laten sluiten, in augustus 2010 een hersteloperatie gehad en nu na de tweede terugplaatsing zijn we zwanger! De eerste ICSI hadden we maar 1 embryo en 1 cryo. Embryo teruggeplaatst, maar toen mislukt. Cryo is toen niet goed ontdooid en kon dus niet gebruikt worden. Tweede icsi uiteindelijk 3 cryo's die nu nog in de vriezer zitten en dus zwanger van embryo. Ik vond het team in Zwolle erg vriendelijk en behulpzaam. Ook heb ik niet meegemaakt dat afspraken uitliepen waardoor ik met al mijn zenuwen in de wachtkamer zat te wachten. Op internet is allerlei info te vinden inderdaad, maar probeer je te beperken tot bijvoorbeeld de ziekenhuissite, freya en zp. Er gaan zoveel spookverhalen rond, waar je echt niet altijd blij van wordt! Veel succes!
hoi NinaD, spannend we zitten dus op het zelfde wachtbankje. ik ben idd al hier aan het rond neuzen .
hoi jackyG, eerst gefeliciteerd met je zwangerschap. wij gaan combinatie zwolle/meppel doen. zo 20 jaar geleden, dat is een tijd geleden. maar mooi dat het dan nog mogelijk is om toch nog zwanger te raken. als ik jou verhaal zo lees is er dus nog veel mogelijk. poging 2 is dat normaal? of? ik ben blij dat zwolle vriendelijk is, ben namelijk heel benieuwd. mag ik vragen welke arts je had? ik probeer ook zo veel mogelijk positieve verhalen te lezen en geen spook verhalen. daarom ook mijn topic . groetjes
Beste ik1988, wij hebben destijds ook van de gyneacoloog van zkh te horen gekregen dat wij in aanmerking kwamen voor ivf/icsi. bij zwak zaad. maar eenmaal bij de fertiliteitskliniek gaven ze aan dat iui nog zeker wel kansen had. dus houd de moed erin, en zeker omdat een spontane zwangerschap nog kan lukken. heb je al wel eens ovulatie-testen gebruikt?
Hoi, goed dat je een topic geopend hebt. Je kunt inderdaad veel informatie vinden op internet, ook veel spookverhalen maar probeer dat naast je neer te leggen. Het IVF/ICSI traject is pittig, zowel lichamelijk als geestelijk. Maar er is een goede kans dat je zwanger raakt. Of dat gaat gebeuren daar kan niemand je een garantie voor geven helaas. Wij hebben in totaal 1 IVF, 3 ICSI en 1 afgebroken ICSI behandeling (alleen spuiten punctie ging helaas niet door) gedaan. Hierdoor hebben we nu een prachtige dochter en ik ben momenteel pril zwanger van de 2e. Heel veel sterkte en succes komende tijd en hopelijk vind je antwoord op je vragen hier.
hallo kissi, het kan dus nog alle kanten op. ik hou zeker de moed er wel in. maar die onzekerheid. nee ik gebruik die testen niet. mijn cyclus is regelmatig dus in de periode van mijn vruchtbare dagen klussen we om de dag. en ik voel mij ei altijd. groetjes
hoi zorra, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. ik wil me ook alleen bezighouden met positieve verhalen. ik merk idd al dat het pittig is. maar gelukkig praten mijn vriend en ik er goed over. jullie hebben dus ook een lang traject gehad. dank je wel. jij natuurlijk ook. groetjes
hoi ik1988, Ik heb ook het icsi traject doorlopen. Ook dat van iui, maar dat bleek voor ons geen oplossing te zijn. Mijn man z'n zaad is niet alleen te traag, maar ook afwijkend van vorm en te weinig qua hoeveelheid. Ik heb een onregelmatige cyclus, maar dat valt via hormonen prima te regelen. Onze eerste poging was meteen raak. je hoeft je niet direct zorgen te maken over kinderloos blijven. Ze kunnen tegenwoordig zoveel en zo ver ingrijpen. Koppels met grotere fertiliteitsproblemen kunnen ook nog geholpen worden en meestal met succes. Zoals hierboven gemeld is het traject dat je moet doorlopen best pittig om niet te zeggen zwaar. Steun van je partner, en je omgeving als dat kan, is best nodig. Dat was bij mij toch zo
Hoi Ik, Ja spannend, wij zitten in dezelfde fase! Wat fijn dat zoveel dames hun ervaring willen delen. Ik blijf zeker mee lezen hier Wij kunnen in ieder geval onze ervarigen met elkaar delen!
hallo karijn, gefeliciteerd met je zwangerschap. wat goed dat de eerste poging gelijk raak was. bij jullie zat het allebei dus niet goed. ik ben blij dat ik ook jou ervaring mag lezen. elke positief verhaal krijg ik steeds een klein beetje moet erbij. natuurlijk ook van de andere dames. er zijn meerdere mensen die het weten. alleen mijn ouders niet maar die wil ik het binnenkort wel gaat vertellen. die weten ook niet dat we er mee bezig zijn om zwanger te raken. aangezien me ouders zoiets hebben rond je 30e is een mooie leeftijd. maar of dat wijsheid is weet ik nog niet zo goed.
hoi nina, daar ben ik ook heel blij mee hoor. elke ervaring die ik lees doet me wel goed. ja ik denk dat we er allebei wat aan hebben om ervaringen te delen
Hoi! Hier ook een positieve ervaring met ICSI (in het UMCG). We hadden eerst 11 mislukte IUI-behandelingen ondergaan. Daarna 1 mislukte IVF-behandeling. Wegens de kwaliteit van het zaad en omdat ik bij de IVF-behandeling weinig eitjes had, mochten wij verder met ICSI. Ik had bij de ICSI-behandeling overstimulatie, 1 verse terugplaatsing en 8 cryo's in de vriezer. En was zwanger van Aiden! Nu zijn wij bezig met de terugplaatsing van de cryo's. Die willen helaas nog niet blijven plakken. In elk geval heel veel succes bij je traject en geef de moed niet op!
hoi ik1988, zo te zien zijn we even oud.. wees maar blij dat je er achter bent gekomen nu je nog zo jong bent. ze kunnen nog zoveel doen en de technieken worden ook steeds beter. ik heb helaas geen succes verhaal voor je maar wil je wel heel veel succes wensen en dat je maar snel zwanger mag zijn!
Hoi Ik, Leuk, wij zijn vrienden! Het is altijd fijn om ervaringen te kunnen delen, vooral als je in dezelfde situatie zit. Hoop dat je beter voelt met al die positieve verhalen. Wij horen aanstaande woensdag of we in september kunnen beginnen. Ik hou je op de hoogte. Groetjes
Hoi ik1988, Wat fijn dit topic. Ik zit momenteel in mijn 1e ICSI behandeling. Dit omdat ik PCOS heb en mijn vriend weinig/traag/vervormd zaad heeft. Wij doen de combinatie Deventer-Zwolle. Dus ben ook zeer benieuwd naar de verhalen over Zwolle of andere ICSI verhalen. Wij hebben al 2 mislukte IUI pogingen gehad helaas, maar was wel blij dat we best wel snel met de ICSI konden beginnen. Ben jij al aan de pil of iets dergelijks? Want als je direct wilt doorgaan kan dat ook al wel schelen als je al aan de pil bent voor de intake. Wij mochten dat in ieder geval wel, zodat we met de intake direct door konden gaan met het prikken van decapeptyl. Ik schrok trouwens best wel dat decapeptyl hormonen zijn die je in de "overgang" brengen. Maar goed alles voor het goede doel toch! Ik hoop dat je gauw kan beginnen en succes alvast met je 1e ICSI behandeling. Liefs, Naomi
@behappy: zo te lezen zijn jullie ook in een lang traject terecht gekomen. ik hoop voor jullie dat het snel raak is. jij ook heel veel succes. @sammy88: haha ja idd we zijn even oud. ja daar ben ik ook super blij mee. klopt ook wel dat ze tegenwoordig heel veel kunnen. jij ook heel veel succes en ook dat het bij jullie raak mag zijn. @ninaD: leuk idd ik voel me idd al een stuk beter. oh spannend succes. @naomi2011:wat spannend. ook een vervelende situatie. dat is wel een opluchting dat jullie zo snel konden beginnen. nee ik ben niet aan de pil. aangezien er volgens de gyn er nog een kleine kans in om spontaan zwanger te worden. oh bah dat wist ik ook nog niet. dat lijkt me ook niet zo fijn eigenlijk die hormonen. ja idd alles voor een goed doel, alles wat nodig is om een kleine te krijgen. dank je wel, jij ook veel succes liefs
Naomi2011 wij hebben ook de combinatie Deventer/Zwolle fedaan, om dezelfde eeden. De eerse ICSI pogig was raak, ik zit nu mijn dochter van bijna 8 weken te voeden! Ik vind Deventer een super fijn ziekenhuis, heel prettige aetsen en verpleegkundigen die je begeleiden. Veel succes met je poging en hopenlijk ben je snel zwanger.
ik1988 Hopen je dat nog spontaan zwanger wordt. Een kans is een kans toch. @Jessi79 Dat is nou nog eens een positief verhaal. Zo ga ik ook weer wat positiever de punctie tegemoet en de rest van de behandeling. Ik blijf dit topic sowieso in de gaten houden! Liefs, Naomi