Fertility Fighters : Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI-traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik kan niks over de trial vinden maar de studie is vanuit Oxford University en samenwerking met The Fertility Partnership. Ik vind alleen maar onderzoeken van 2018. De arts die de echo deed wist er ook niks vanaf. Lees wel in mijn dossier dat het is binnengekomen en gereserveerd.

Gliss vindt dit leuk.
  2. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Oh en even.. ik voel me mentaal echt zo goed! Fysiek mega veel koppijn.. dat is wel nieuw zo lang (dag 5 decapeptyl) maar paracetamol werkt er goed tegen.

Heb er zo’n zin in en opgelucht dat dit de laatste medische behandeling wordt. Want zo zie ik die punctie echt!
    Voel me mentaal sterker dan ooit! Vertrouwen in mijn lijf en in deze poging. Heel fijn deze mindset.

Asil, Betsies, droomwens79 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Zoals verwacht een omowitte test op 12 dpo. Is weer klaar.
    Ik heb echt weer even zo'n moment van, ik weet het niet meer en gaat t ooit wel lukken.

4. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    fuck, zo klote dit.. helaas herkenbare gedachte na de zoveelste negatieve test. Knuffel.
    Misschien kan je een keer vragen naar die embryo glue? Ik heb bij alles baadt t het niet dan schaadt het niet..
    Hoe gaat het met jullie samen? Was ook niet niks allemaal wat er is gebeurd.. hoop dat jullie de tijd kunnen vinden om samen wat fijns te doen. Ik merk dat onze relatie dat zo nodig heeft..
    Ook al is het maar een etentje aan het water of met zijn tweetjes fietsen en lunchen.
    Wij gaan binnenkort blowkarten, lijkt me echt gaaf! Dit soort dingen helpen echt.. focus op jullie samen, jullie zijn de basis.
    Misschien ongevraagde adviezen waar je nu even niks aan hebt, bedoel het goed.

5. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Tx meis.
    Tussen ons gaat het goed, we zitten op 1 lijn in het traject tot nu toe. Mijn man laat de regie grotendeels bij mij omdat ik het moet ondergaan. Dus elke ronde bespreken we of ik nog door wil gaan of pauze wil of wil stoppen en daarna checken we of hij daar op dat moment ook zo in staat. En dan werkt goed tot nu toe.
    Gelukkig bijna vakantie en dan leuke dingen doen, nog week werken allebei

6. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.215
    2.018
    113
    Och jee. Wat onwijs klote. Geen woorden voor :( Wat is het toch allemaal onrechtvaardig.
    Vandaag maar even heel erg uitbalen en jezelf vertroetelen. Morgen is je vrije dag toch? Heb je dan nog wat omhanden?
    Hele dikke knuffel!

7. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja, lekker werken zo, dat is een goede afleiding. Morgen naar de kapper, dus goed vertroetelmoment.
    Ben heel erg aan het twijfelen of ik doorga met kunstmatige cyclus of pauze neem 1 maand en daarna de met menopur en pregnyl ondersteunde cyclus wil doen. Er even vanuit gaande dat de cyste weg is, want dat is ook nog wat.

Ik zie die menopur aanpak het meeste zitten, andere kant is dat ook weer een natuurlijke cyclus en daar ben ik nooit zwanger in geraakt (hoewel iui 2). Kunstmatig pas 1x geprobeerd en dan kunnen we wel echt bms meer proberen op te bouwen..

Menupur=veel vaker daarheen, kunstmatig= had ik veel bijwerkingen van

8. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.215
    2.018
    113
    Hele moeilijke afweging he. :(
    Ik heb nog nooit een kunstmatige cyckus gehad. Altijd natuurlijk. Ik zweer erbij. Al hoewel ik soms ook wel eens een kunstmatige wil proberen.

Tav een maand pauze vind ik dat ook altijd zo lastig. Ik merk altijd dat ik echt helemaal opleef van een maand rust als het zover is. Maar vooraf vind ik het heel naar.
    Ik had nu gewoon de rustmaand al lang geleden voorgenomen. Even op vakantie echt helemaal rust.

Mijn buik is nog steeds watbonrustig. Af en toe wat bruij verlies. Het voelt nog onrustif. Niet gek na 2 miskrsmen achter elkaar. Maakt me ook wel aan het twijfelen of een TP dan wel zo verstandig is. Op het moment zelf maar bekijken. Maar hoop het wel want in sept dus onze vakantie/rust maand.Dus wil eigenlijk deze maand nog wel een kans maken.

Gliss vindt dit leuk.
  9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Gliss wat klote meid. Dikke knuffel

Gliss vindt dit leuk.
  10. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.020
    3.882
    113
    ohhnee @Gliss wat ontzettend klote dit :cry:

Hoe lastig ook, maar misschien is een maandje pauze wel goed. Net als @blij83 vond ik het bijna onmogelijk om die beslissing te maken, maar als de beslissing dan gemaakt was, deed het me echt goed. Heel even opladen, maar ook even je lijf een maandje rust geven. Zeker met een cyste. Even gewoon niks, geen bezoekjes, geen afspraken, gewoon genieten, niet rekening houden met eisprong etc.

Zeker omdat de menopur optie je het meeste aanspreekt, je vakantie hebt en je last hebt van een kunstmatige cyslus. Gun jezelf ook even een maand pauze en vakantie. Na een maand pauze kan je als nog een kunstmatige cyclus kiezen als je je daar toch fijner over voelt.

Hele dikke knuffel!!

Do1981 vindt dit leuk.
  11. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.020
    3.882
    113
    @Wondertje2020 wat fijn dat je je mentaal zo sterk voelt! Power woman! Wel vervelend van de hoofdpijn, maar gelukkig met pcm te onderdrukken.

@Do1981 oh 13 weken al weer! De tijd schiet op, al gaat hij soms ook erg traag haha. Hier de 24 weken mijlpaal gepasseerd, ook weer fijn. Al blijft het gevoel dat het ook zo weer weg kan zijn. Maar dat had ik de vorige keren ook. Fijne vakantie!

@Betsies jij bent altijd zo mega sterk in je post, vind het zo knap van je, want wat een ellendig traject is dit voor jullie geweest..

@blij83 vervelend dat alles nog onrustig voelt. Hopelijk zakt het snel weg!

Betsies, Wondertje2020 en Do1981 vinden dit leuk.
  12. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Misschien hebben jullie ook wel gewoon gelijk! Ik kijk even hoe het komende dagen voelt, vandaag ook gewoon kutdag natuurlijk.
    Dank!

13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Even met mijn man gebeld, t zat me hoog.
    Besloten maand pauze en dan de menopur aanpak.
    Moet nog even over die pauzedrempel heen maar denk dat dit goed voor me is.
    Bedankt meiden, steun forum is echt fijn. Jullie weten wat het is en van afstandje kun je het misschien helderder zien.

Betsies, Annie82, Do1981 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    goede keuze! Lichaam wil ook rust en mentaal ook. Je verdient het om er soms ook even niet volledig mee bezig te zijn. Dan kan je opladen voor de volgende terugplaatsing. Even geen kliniek / ziekenhuis bezoeken maar gewoon rust.

Gliss vindt dit leuk.
  15. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.020
    3.882
    113
    Ik denk ook echt een goede keuze. Hopelijk voelt het voor jezelf ook zo, na vandaag/over een paar dagen. Nu moet je je gewoon even kut voelen. (L).

Na ruim 1,5 jaar door akkeren met IUI, IVF, TP, miskramen.. is een pauze maand echt welverdiend meid. Vergis je niet de lading shit die je hebt gehad de afgelopen tijd.

Hopelijk hebben jullie straks een fijne vakantie, zonder bijwerkingen, testen en afspraken.

Wondertje2020 en Gliss vinden dit leuk.
  16. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Goede keuze @Gliss . Herken heel erg je gevoel dat een pauze maand heel erg lastig is.
    Hoop dat jullie een fijne en rustige vakantie hebben, waarin jullie tot rust kunnen komen.

Gliss vindt dit leuk.
  17. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.215
    2.018
    113
    Wat een ontzettend dappere keuze van jullie samen! Ik hoop dat de maand rust jullie toch iets gaat brengen. Even wat tijd en rust voor elkaar. Wanneer gaan jullie op vakantie en waarheen ook al weer? Wij gaan begin september naar Duitsland. Verheug me ook erg.

Gliss vindt dit leuk.
  18. Parel30

Parel30 Fanatiek lid

30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Pff wat klote @Gliss! Las hieronder dat je een maand pauze neemt en daarna weer door gaat. Eerst even tot rust komen, ik denk aan je!

Gliss vindt dit leuk.
  19. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Bijna, nog 1 week werken en dan die maandag gaan we, een dag of 10, afhankelijk van het weer. Gaan zeilen in Zeeland en onderweg leuke uitstapjes maken natuurlijk. Heb nog 2 extra vriue dagen op kunnen nemen dus 2,5 week, ook nog paar dagen thuis vooraf en achteraf = ook fijn.

Jij nog even geduld dus, maar het begin in zicht te komen!

Betsies vindt dit leuk.
  20. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.215
    2.018
    113
    Dat klinkt heerlijk joh! En het weer wordt volgens mij ook beter vanaf volgende week.

Ik heb ook 2,5 week vrij. 10 dagen daarvan in Duitsland. daarna gaat zoontje nog 2 dagen naar de opvang en hebben wij met zijn 2en 2 dagen samen. Voor eens even wat tijd met zijn 2, uitjes, klusjes. En daarna nog wat dagen met zijn 3en gewoon thuis. Verheug me enorm. Ons weekje vakantie in juni in Limburg was natuurlijk zo gek verlopen omdat we er toen achter kwamen dat die ik die missed abortion had. Uiteindelijk toen helemaal niet opgeknapt vd vakantie, in tegendeel.

Gliss vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina