Fertility Fighters : Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI-traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    waarom vul jij voor mij in wat ik probeer te zeggen? Ik stel gewoon een vraag?

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Het komt voor mij niet over alsof je ‘gewoon’ een vraag stelt.

maar in mijn reactie zeg ik ook ‘lijk je vooral te willen zeggen’

ik zou niet weten hoe ik het anders moet interpreteren

blij83 vindt dit leuk.
  3. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Fijn om te horen dat ik in jouw ogen verdriet declassificeer… helemaal niet oordelend en een hele fijne opmerking.

echt wat een bullshit opmerking, bedankt voor je steun @Do1981 !! Echt fijn dit meid!!

4. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    Deze vraag komt op mijn nogal aanvallend/boos/verwijtend over. Misschien bedoel je dat niet zo, maar het komt niet fijn over.

Ik spreek idd vanuit onze eigen situatie, vanuit onze eigen afwegingen. En uireraard realiseer ik ne zeker dat dat een hele andere situatie is dan voor stellen die voor een 1e kindje proberen.
    Ik ervaar het traject voor een 2e ook echt anders dan voor een 1e. Anders, andere aspecten, minder paniek en angst.

Destijds hebben we over 1e ook echt een lange weg afgelegd waarbij we vaak gesprekken hebben gevoerd over wat de grens was. Hoe ver we wilden gaan, watveen plan B was (pleegzorg,reizen enz enz enz) Ik ben heeeel dankbaar dat toen we wanhoop nabij waren, ik zwanger bleek en ook bleef. De onmacht, angst en paniek kan ik me echt nog levendig voorstellen.

5. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    In dit geval kan ik mij wel verplaatsten in Wondertje. Het is soms gewoon heel moeilijk om dan toch te lezen "wij hebben al een kindje".

Wat voor mij, als ik voor mezelf mag spreken, niet perse het mis gunnen is of het niet begrijpen van het verdriet. Maar wanneer je net zelf weer een witte test hebt gehad. Komt het gewoon meer binnen. Ook al weet je dat wij allemaal dit pad hebben bewandeld. Ook al weet je dat het verdriet net zo zwaar is.

Hoe vervelend dit ook klinkt en ik het niet zo bedoel, blijft het toch "jullie hebben teminste een kindje" iets wat bij elke poging en elk jaar erbij voor ons steeds verder weg lijkt.

Again no hard feelings maar dit blijkt voor mij ook een gevoelig onderwerp. Maar het is echt geen mis gunnen laat ik dat nogmaals benadrukken.

*sorry voor het in breken* ❤

Do1981 vindt dit leuk.
  6. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    Ik snap dat heeeel goed. En ben het ook met je eens dat het verdriet om GEEN kindje te hebben echt heftiger is dan het verdriet dat ik heb om niet meer kindjes te mogen krijgen.

Ik heb voor nummer 1 tenslotte ook al zo'n traject afgelegd.

Maar goed .....ik was nergens aan het vergelijken. Ik was alleen onze eigen afwegingen en onze eigen grenzen aan het verwoorden. En due afwegingen en grenzen vloeien logisch voort uit onze eigen gezinscontext. Dat kan ik nu eenmaal niet anders formuleren.

Asil vindt dit leuk.
  7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Asil ik begrijp dat heel goed. Dat heb ik hier ook vaak aangegeven. Het is anders, je hebt een kindje die je sowieso moeder heeft gemaakt.

Zo’n vraag op zo’n moment is alleen zo onnodig. Ieder heeft zijn verdriet

Asil vindt dit leuk.
  8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens @Do1981 en @blij83. Wij hebben ook veel verdriet. En dat maakt het allemaal zo kut. De kans dat je helemaal niet kan ervaren hoe het is om moeder te worden. Breekt je gewoon. En die realiteit lijkt voor sommige van ons steeds dichterbij te komen.

En nogmaals geen aanval of het niet begrijpen van het verdriet. We hebben allemaal een wens en een droom en ik vind het fantastisch dat het anderen lukt. Maar man wat voelt het aan deze kant soms eenzaam.

Leraje, 2jongensmama, Do1981 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik hoop gewoon zo keihard dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn en dat we allemaal (opnieuw) moeder mogen worden en al deze ellende naar de achtergrond kan verdwijnen ♡♡♡

Parel30, blij83, 2jongensmama en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    het ging over doorgaan met punctie 3… het ging NIET over verdriet? Dat maak jij ervan…
    En jouw opmerking is wel nodig?

11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik druk op ‘vind ik leuk’ maar ik vind het natuurlijk niet leuk. Eigenlijk een hartje voor jou.
    Je verwoordt het heel mooi ❤️

Asil vindt dit leuk.
  12. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    #2552 2jongensmama, 28 aug 2021
    Laatst bewerkt: 28 aug 2021
    Waarom zou blij mee moeten nemen in haar overweging tot poging 3 hoe andere mensen die ze niet kent zich voelen?

Volgens mij is dat een super persoonlijke keuze en doet het er niet toe hoe pietje of Jantje zich voelt of niet voelt.

In elke stap hebben wij zelfs alleen de keuze samen gemaakt. Alleen mijn man en ik. We zijn voor de eerste ook (achteraf tijdelijk) gestopt na nog geen volledige eerste poging. Dat is prima. Dat was onze keuze. En vervolgens zijn we toch weer doorgegaan. Dat is ook prima.

@blij83 en @Gliss mogen, en moeten, helemaal zelf bepalen, samen met hun partner waar hun grenzen liggen. Of pietje dat nou gek vind omdat hij 6 pogingen wilt doen of Jantje die het gek vind want die doet geen enkele punctie. Die doen er in hun geval gewoon niet toe. Alleen je eigen gevoel, je eigen context en je eigen grenzen. Die zijn belangrijk.

En verder helemaal eens met @Gliss

Gliss, Do1981 en blij83 vinden dit leuk.
  13. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    Ik vind niet dat @Do1981 deze toon verdiend! Ze verwoord zich heel zorgvuldig.

Ik vind je boze toon echt onaamgenaam Wondertje2020 en ongepast.

We doen hier doorgaans juist allemaal erg ons best ons respectvol te verwoorden met respect voor elkaars standpunt en emoties. Dat vind ik veel fijner.

Do1981 vindt dit leuk.
  14. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    @Gliss fijn dat jullie een goeie vakantie hadden en jammer weer voorbij! Succes maandag en dinsdag met de uitslag en onderzoeken.

@blij83 goed dat jullie een gesprek hebben gepland, mijn ervaring is dat ze wel eerlijk zijn. Hopelijk is het gesprek niet meer nodig!

@droomwens79 wat rot dat je zoveel last hebt!! Mijn ervaring ook als de rest, naarmate je langer bezig bent meer last. Sterkte meid.

@Betsies dikke knuffel voor jou!

blij83, Betsies en Gliss vinden dit leuk.
  15. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    Thanks. Inderdaad hopen dat het gesprek njet nodig blijkt.

We hebben nu nog 3 bevruchte eicellen in de vriezer. Het is in oktober erg spannend hoeveel embryo's daar uit gaan ontstaan. Alles tussen 0 en 3 is mogelijk. Dat bepaald dus ook nogal hoeveel kansen er dus nog zijn zonder punctie. En hangt ook weer samen met ons besluit over punctie 3. Als er 0 embryo's zijn, dan zullen we vast nog een punctie doen. Zijn er nog 3 TP mogelijk. Dan kan het wel zijn dat we die 3 als laatste kansen pakken.

16. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    @Wondertje2020 Hoe gaat het nu met je?

Zullen we de nare posts van gisteren achter ons laten en de draad vd afgelopen weken weer met elkaar oppakken? Het was hier volgens mij voor ons allemaal juist een fijn topic.

17. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    *Sensitive post*

Allereerst sorry ik heb weinig gereageerd de laatste tijd, ik was er wel af en toe maar het was heerlijk even los te zijn, er was serieus weinig nieuws en ik had echt enorm mijn vrije maand na al onze pogingen nu even met drankjes en alles er op en er aan niks. Gisteren hebben we de medicatie opgehaald voor de oi en ik dacht er gisteren ook al wel mee te kunnen starten maar vanmorgen nog steeds geen bloed!? Dus even een testje om de wonderbaby uit mijn hoofd te krijgen….en toen was er dit:
    upload_2021-8-29_13-44-24.jpeg
    we zijn in ongeloof en mega blij en snappen er niks van!! Maar wauw!!!

Leraje, Featherr, blij83 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @blij83 wat een mega beladen gesprek gaan jullie hebben, maar vooral wat knap dat jullie dat gesprek aan gaan!! Ik hoop dat het voor jullie niet nodig gaat zijn!

Voor alle anderen dikke knuffels, ik leef met iedereen mee!!

blij83 vindt dit leuk.
  19. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Huh wauw!! Zou jij het 'neem vakantie en laat het los' - wonder hebben? ;)
    Wat onwijs onverwacht en super! ♡

Leraje en Betsies vinden dit leuk.
  20. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Wahahaha geweldig :):) lekker drankje en alles los en BAM daar is de test❤
    Gefeliciteerd beide met dit prachtige nieuws

Betsies vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina