Ik wacht nog steeds op menstruatie! Duurt altijd lang als je wil dat die een keer komt! Ben wel heel benieuwd hoe ik op de estradiol ga reageren want dat heb ik nog nooit gehad!
O ja he! Spannend hoor. Bij mij duurde het best lang met de decapeptyl voordat de menstruatie kwam. Estradiol kunstmatige cyclus veel bijwerkingen van. Sorry niet echt opbeurend haha Hopelijk valt het bij jou gewoon mee
@droomwens79 hoop met je mee op een mooie opbrengst! De eerste stap is gezet en wanneer hoor je over de bevruchtingen? Overmorgen toch? betreft Crinone gel, ik vind het 100 x beter. Maar hopelijk werkt het even effectief als de utrogestan @Gliss wat gebeurt er ook veel bij jou deze keer. Er is veel overleg over alles en ze doen echt hun best om de juiste aanpak te krijgen. Heb je Menopur ook bij IUI gehad?
@Parel30 hoop dat je cyclus snel begint zodat je kan starten. @blij83 ik weet dat je even een pauze neemt maar hoop dat alles goed gaat! Liefs
Ja volgens de onderzoeken die ik heb gevonden was er geen verschil tussen de gel en utro qua zwangerschapskans dus ik denk dat ik het ga proberen voor het gebruiksgemak. Ja het is fijn dat ze het serieus nemen en alles overwegen. Moet wel zeggen dat ik zelf vaak het voorzetje moet geven en uitgebreid doorvraag, maar tot nu toe staan alle artsen daarvoor open. Goede ervaringenwat dat betreft bij NG. Ik merk weinig van dat 'in NL moet alles via vast protocol en is het geen maatwerk', wat anderen soms ervaren. Dit is de 1e keer menopur, voorheen altijd gonal f gehad, ook bij de iui in CWZ. Prettige prikpen wel, menopur wat omslachtiger met mengen en spuiten. Het hoeft daarentegen weer niet in de koelkast, wat wel fijn is, mocht ik het mee moeten nemen ergens naar toe (zoals de boot of naar vrienden). Maar er zit naast FSH ook LH in en dat zou het bms kunnen bevorderen. We gaan het zien, fingers crossed! Jij nog steeds zen?
Zit nu op dag 12, zeiden rond de 10 dagen dus zal toch binnenkort komen hopelijk! Hoelang duurde het bij jou? Haha je bent niet de enige die niet positief is over de estradiol, dus ik bereid me voor op het ergste!
Ik bedenk me net dat ik tritofem heb gespoten ipv decapeptyl (zelfde werking/doel). Ik moest op CD21 beginnen en dan zou na ongeveer 7 dagen spuiten de menstruatie komen.. in totaal 13/14 spuiten gezet voor het zover was Achteraf denk ik dat het kwam omdat ze CD21 als week na ovulatie op CD14 aanhouden, maar ik heb vaak pas op CD18 ovulatie en die ronde op CD19 , dat scheelt toch ook al een paar dagen en dan nog wat uitstel menstruatie door triptofem zelf misschien? Nouja het is goed gekomen, maar weet nog dat ik gebeld heb omdat het zolang duurde en mn spuiten bijna op waren. Sterkte meis, hopelijk komt het nu snel! Wachten duurt lang
Hoe gaat het met iedereen? @Do1981 en @2jongensmama gaat alles in jullie buik nog goed? @Betsies hoe gaat het met jou? Kan je het al een beetje bevatten? Spannend dat wachten op de eerste echo. @droomwens79 ben je een beetje aan het bijkomen van de punctie? Hier gaat het goed, gisteren lekker gezwommen en voel me heel rustig. We hadden wat spanningen in onze relatie maar we hebben goed gepraat en onze rust gevonden. We staan nu samen op nummer 1. Hebben mooie plannen om even erop uit te gaan. Volgend jaar een mooie reis. Ik wil niet naar of ondankbaar klinken of zo, maar we laten onze droom steeds meer los. Natuurlijk hopen we nog steeds op een wonder, maar met nog maar 3 cryo’s moet je wel realistisch zijn..
@Wondertje2020 idd heb nog last aan de rechterkant met lopen vooral. Maar verder gaat het redelijk goed! Hoop dat ze vandaag snel bellen met uitslag van het lab... Het was idd heerlijk zwem weer gisteren, het was ook mega druk bij ons in Noordwijk, woon 2/3 minuten lopen van strand. Nergens meer kon je parkeren in onze wijk. Super dat jullie zo sterk zijn. En jullie relatie is aller belangrijkste om sterk te blijven samen❤
wat lief dat je het vraagt. Gaat goed hier. maandag al 20 weken echo. de tijd gaat langzaam, maar als je dan terugkijkt gaat het toch eigenlijk heel snel. psychisch gaat het nog een beetje hetzelfde. Vind het nog steeds lastig te bevatten. Hoop dat het geslacht weten het misschien wat concreter maakt. Nu zit ik ook weer even in down moment sinds vanmorgen en weet eigenlijk niet zo goed hoe dat komt. Hormonen doen ook veel met je. Op een gegeven moment moeten we straks toch echt aan de slag met alles voorbereiden. In mijn hoofd ben ik er wel mee bezig, Kraamzorg/opvang etc zijn ook wel geregeld. Maar met spullen bezig gaan voelt echt nog veel te vroeg. Stapje voor stapje ik hoop op goed nieuws voor jullie vandaag @droomwens79
Fijn dat het objectief gezien goed gaat met de zwangerschap en spamnend zeg, alweer 20wk echo! Ik schrik toch elke keer weer als ik lees wat het ook in de zwangerschap psychisch doet met vrouwen na zo'n heel traject. Superbegrijpelijk en tegelijk zo oneerlijk dat je ook dan nog de stress en angst ervaart (meer dan bij 'gewone' zwangerschap zonder traject denk ik zo). Sterkte en hopelijk komt dat genieten straks alsnog! Duim vooor een goede echo
Hoe gaat het mengen en spuiten @Gliss ? @Parel30 hoewel ik wel wat bijwerkingen had, ben ik wel (zeldzaam waarschijnlijk) positief over estradiol cyclussen! Ik vond dat echt zoveel rust geven, i.p.v. echo's, ovulatietesten, is toch 2x niet goed gegaan qua timing en alle ellende eromheen. Waarschijnlijk ben ik iemand die me mega druk maakt haha. @Wondertje2020 wat lief dat je er naar vraagt en wat super knap dat jjij en je man weer dichter bij elkaar zijn gekomen. Wat een heftig traject en strijd zo voor jullie. Maar jij en je man zijn samen heel belangrijk.
Spannend weer, de 20 weken echo! Ik kon daarna wel wat spulletjes aanschaven. Geslacht weten maakte het hier wel echt concreter. De down momenten herken ik en het blijft lastig te bevatten. Er blijft altijd een soort stemmetje in je hoofd, van, er kan nog van alles gebeuren. Dat had ik bij de oudste ook heel erg. Bij de tweede dus wel wat minder, maar nu weer heel erg. Maar zoals je zegt.. stapje voor stapje. Hier nu bijna 30 weken. het gaat allemaal goed, merk dat ik in het laatste trimester zit, wordt allemaal wat zwaarder. Mn lichaam kraakt en piept. Maar ik ben er dankbaar voor. En dan die zorgen die je blijft houden: de kleine ligt in stuit, gaan ze over 5 weken draaien, als hij dat niet zelf doet voor die tijd, maar er is dan een klein risico weer.. precies een verhaal wat ik natuurlijk recent heb gelezen. Als ik het nu niet had gelezen.. wist ik het niet. Dat was echt wel beter geweest voor mezelf. @Gliss ik denk zeker dat het traject extra stress en angst oplevert. Vooral omdat je zo keihard leert dan niks vanzelfsprekend is.. en daarbij, alle verdrietige verhalen die we hebben gehoord in de afgelopen jaren. Het maakt je zo bewust van alles wat nog mis kan gaan. Eenmaal steeds verder zitten er wel ook echt steeds meer geniet momenten. Ik voel hem nu duidelijk bewegen en dat is gewoon echt heel fijn. Soms lig ik een uur wakker van een drukke baby en dat geeft dan zo een mooi gevoel.
@droomwens79 leef met je mee voor de uitslag. Knuffel @Do1981 hoop zo dat je je beter voelt, stap voor stap. Ik heb gemerkt dat de hormoonstimulatie al enorm veel met je lichaam en geest doet, laat staan een zwangerschap. Wanneer weet je of het een jongen of een meisje wordt? Of hou je dat liever voor jezelf? @2jongensmama die nare Google ook, daardoor lees je de meest nare dingen en wat je helemaal niet helpt. Met warme weer nu lijkt t me ook best zwaar, vocht vasthouden etc.
Haha goed hoor. Wel altijd een gedoetje met die flaconnetjes en naalden en spuiten. Zo'n prikpen is toch een stuk praktischer en sneller. Prikken zelf gaat bij mij altijd prima, wel altijd kleine blauwe plekjes, nu ook weer (van nature snel blauwe plekken + aspirine misschien ook wat). Merk nog niks qua bijwerkingen denk ik, hoewel wel mn buik wat onrustig is (opgeblazen gevoel en onrustige darmen) maar dat kan ook toeval zijn. Vanavond spuit 3 erin. Dinsdag pas eerste FM dus t duurt nog even. Ben benieuwd of ik nu sneller ovulatie heb. Bij iui met gonal f meestal ovitrelle CD11/12 maar in natuurlijke cyclus pas CD17 positieve ovulatietest.