Na bij gekomen te zijn van alles, ons verhaal! We waren zwanger van beide embryo’s, 1 buiten de baarmoeder helaas en de andere in de baarmoeder❤. Degene buiten de baarmoeder lijkt opgelost te zijn want het vocht en bloed wat ze maandag bij de echo zagen bij de eileider is helemaal verdwenen. De andere embryo zat precies in het midden van de baarmoeder en klopt met het termijn. Ook het hcg wat gestegen was naar 2200 was mooi overeenkomend. Eileider is goed nagekeken maar zag er nu rustig bij. 13 oktober moeten we terug komen bij de gynaecoloog in Alrijne om te kijken of het goed gaat en of het hartje dan klopt. Blijft altijd spannend nog, maar voor nu zijn we blij met dit wondertje❤
Wauw @droomwens79 wat een plotwending en wat enorm bijzonder hoe het verloopt tot nu toe steeds. Gefeliciteerd ♡ en op naar een goede echo. Hoever ben je vandaag, gerekend met datum tp?
@Krv wat een lange weg voor jou ook al zeg! Je bent van harte welkom om mee te schrijven, ook in de wachttijd als je wil? Als je wil kun je jezelf op de lijst zetten (wel even opsnorren ben ik bang paar pagina's terug) of pas tegen die tijd, wat je fijn vindt. Overigens: Oproep aan alle dames op het forum die in een lang ivf/icsi traject zitten: schrijf gerust mee, het is geen besloten groepje. Er zijn geen ingangseisen qua aantal puncties/tp's/mk's ofzo, maar het is wel bedoeld voor vrouwen die al wat verder zijn in het ivf/icsi traject en niet net pas starten, daar zijn al veel andere groepjes voor. Dit ivm de andere gevoelens/gedachten die erbij komen als het langer duurt en de herkenning onderling.
Dankjewel lieverd❤ ik ben 5.2 weken nu dus uitgerekend op 1 juni 2022 we hebben vandaag ook een echo gekregen❤
Je kan hier altijd meeschrijven! Mag ik vragen wat voor operatie je misschien nodig hebt? Ik start half oktober met onze cryo tp in UZ Gent, ik heb daar punctie gehad in februari dit jaar. Hoop zo voor je dat je sneller terecht kan, stilstaan in een fertiliteitstraject is mentaal zo slopend!
Super lief, dank dames! Voelt zeer welkom hier! Hoe bevalt Gent je tot nu toe? Ik heb geprobeerd om ons traject 'even' samen te vatten maar het is een erg lang verhaal geworden! Ik heb een zoontje, geboren met een keizersnede in 2018. Hij is verwekt dmv IVF. We hebben 2 jaar geprobeerd om zwanger te worden, zonder succes. Daarna in de MMM beland en een jaar na de intake had ik een eerste goede echo. De zaadkwaliteit van m'n man is slecht (rond de 1 miljoen na het bewerken). Na 3 x iui overgegaan op IVF. De eerste, verse tp werd een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, de cryo een vroege miskraam. Toen volgde de tweede punctie. Op de dag van de verse terugplaatsing ben ik opgenomen in het ziekenhuis met een infectie die is ontstaan door de punctie. Onze embryo's zijn toen allemaal ingevroren en bij de eerste cryo tp was ik zwanger van ons zoontje. 9 maanden na de bevalling bleek ik spontaan zwanger te zijn! Ongelooflijk wat er dan door je heen gaat, zwanger van 'gewoon seks'! Zo relaxed! Helaas bleek al gauw dat het weer een bbz was en belandde ik op de OK, eerste eileider kwijt. Daarna werd ik nog 2 x spontaan zwanger met 1 eileider. Helaas beide keren op een vroege miskraam uitgelopen. Na een jaar zijn we toch weer in de MMM gestapt omdat ik wilde weten of de zaadkwaliteit wellicht verbeterd was en we hadden nog cryo's over. De zaadkwaliteit bleek niet verbeterd te zijn dus het was eigenlijk echt bizar dat ik spontaan zwanger werd. Bij de eerste cryo terugplaatsing was ik weer zwanger, weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en toen is ook m'n laatste eileider verwijderd. Vorig jaar december weer een nieuwe punctie gehad met een veel betere opbrengst dan voorheen. Maar liefst 9 eitjes, 8 bevruchtingen en uiteindelijk 7 blasto's! De verse tp werd weer een miskraam (lege vruchtzak bij 7.4 weken, eerst weer het vermoeden van een bbz, elke 2 dagen naar het ziekenhuis voor bloedprikken en echo's... Was echt enorm slopend). En daarna 6 tp's gehad waar ik helemaal niet zwanger van ben geraakt. Ik heb een niche overgehouden aan de keizersnede en daardoor altijd extreem lastige en pijnlijke tp's en veel en lang bloedverlies tijdens mijn menstruaties. Ik ben nu maar met de pil begonnen omdat ik helemaal klaar was met het bloedverlies. Mijn vorige kliniek heeft al een aantal keer aangegeven dat ik in aanmerking kom voor een hersteloperatie van de niche. Ze zijn nog bezig met onderzoeken en studies maar vermoedelijk heeft een niche ook invloed op de kansen om zwanger te worden. Er blijft namelijk bloed in de holte (de niche) staan, waardoor een innesteling lastiger zou kunnen verlopen. Echter is dit nog niet zeker en daardoor is er ook nog veel onbekend over hersteloperaties. Het is een pittige ingreep. Helaas mag je minstens een half jaar niet zwanger worden na deze operatie. Maar ik ben benieuwd wat Gent zegt over de niche en welke onderzoeken ze eventueel nog gaan doen!
**Fertility Fighters** Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI traject Even voorstellen * Gliss (33) - 1e kindje - IVF 2 - TP 8 * Do1981 (39) - 2e kindje - IVF 1- TP 10 * Wondertje2020 (37) - 1e kindje - IVF 3 / punctie 4 laatste poging * Blij83 (37) - 2e kindje - IVF - TP 14 * Aicirtap (41) - 2e kindje - IVF 4 * Parel30 (33) - 1e kindje - ICSI 7 * Droomwens79 (42) - 2e kindje - ICSI 3 - 11 & 12 TP * Betsies (39) - 1e kindje - ICSI 3 - 10tp gehad - pauze * Krv (30) - 2e kindje - op naar IVF 4 - 10 tp's gehad - pauze Afspraken * 30 sept - Parel30 - 2e bms meting * 4 okt - Droomwens79 - echo 1 * 19 okt - Droomwens79 - echo 2 * 10 november - Wondertje - intake onderzoek endometriose * 29 december - Krv - intake Gent Testdatum * 5 okt - Gliss - TP 8 Zwanger Do1981 - IVF 1 TP 10 Betsies - spontaan na ICSI 3 ⭐ Droomwens79 - ICSI 3 TP 11 & 12
@droomwens79 wat een verhaal meid. Onwijs gefeliciteerd! Echt onwerkelijk kan ik me voorstellen. Jemig. @Krv we kennen elkaar al een beetje. Ik leef (en schrijf) hier ook nog mee. Als ik je hele verhaal weer lees zo ook echt al een hele lange weg
Ja we hebben elkaar al in meerdere topics getroffen, ik put ook altijd kracht uit onder andere jouw verhaal. Eindelijk raak bij de 10e tp ❤️ ik las dat je een meisje verwacht, wat leuk! Kan je inmiddels (een klein beetje?) genieten na jullie lange weg? En ja, het duurt echt lang. Als ik alles weer zo opschrijf denk ik ook wow, hoe heb ik dit allemaal gedaan? Merk dat ik het er nu best zwaar mee heb, nu alles stilligt. Eerst was er toch elke maand die hoop en nu een paar maanden sowieso niet. Ik heb er nog niet echt rust in kunnen vinden en wil gewoon door!!
**Fertility Fighters** Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI traject Even voorstellen * Gliss (33) - 1e kindje - IVF 2 - TP 8 * Do1981 (39) - 2e kindje - IVF 1- TP 10 * Wondertje2020 (37) - 1e kindje - IVF 3 / punctie 4 laatste poging * Blij83 (37) - 2e kindje - IVF - TP 14 * Aicirtap (41) - 2e kindje - IVF 4 * Parel30 (33) - 1e kindje - ICSI 7 * Droomwens79 (42) - 2e kindje - ICSI 3 - 11 & 12 TP * Betsies (39) - 1e kindje - ICSI 3 - 10tp gehad - pauze * Krv (30) - 2e kindje - op naar IVF 4 - 10 tp's gehad - pauze Afspraken * 30 sept - Parel30 - 2e bms meting * 13 okt - Droomwens79 - echo 2 Ziekenhuis * 19 okt - Droomwens79 - echo 3 fertiliteitskliniek mck * 10 november - Wondertje - intake onderzoek endometriose * 29 december - Krv - intake Gent Testdatum * 5 okt - Gliss - TP 8 Zwanger Do1981 - IVF 1 TP 10 Betsies - spontaan na ICSI 3 ⭐ Droomwens79 - ICSI 3 TP 11 & 12
wat lief genieten is een groot woord. Het blijft onwerkelijk. Maar merk wel dat er langzaam aan een shift in mindset ontstaat bij mij die iig positiever is. En heb gelukkig nog flink wat weken. Ik kom er wel
Vanwege dat rare streepje (ja ik geef dat maar de schuld, niet mn controledwang) heb ik er nog een testje tegenaan gegooid. Ik denk dat ik idd beter 1x s avonds kan testen dan 1x s morgens wat een verschil! Foto's binnen 5 minuten dus nog nat, hij liep meteen door. Ik ben blij, volgens mij was ie vorige keer op 14 dpo nog niet eens zo donker! Wel flink buikpijn weer, wat ik probeer te negeren. Ik bid zo hard dat ik niet weer ga bloeden net als vorige keer. Ik kan alle kaarsjes gebruiken!
**breekt even in** Ook ik lees vanaf het begin mee. En @droomwens79 wat raakte het me dat je in zo’n rollercoaster terecht kwam en wat fijn dat het nu op een wonder lijkt te eindigen!! Gliss, voorzichtig gefeliciteerd! Ik denk dat we gelijk op lopen. Ik mag maandag weer hcg prikken om te kijken naar de oploop. Kan nog alle kanten op, dus ik wacht het rustig af. Ik had extreme buikkrampen op 10 en 11 dpo. Dus totaal geen hoop. Nu op 18 dpo en nog altijd kramp(jes).
Jij ook gefeliciteerd! Ik ben 12 dpo dus er zitten maar 6 dagen tussen idd! Ik mag pas 16 dpo de test doorgeven aan de kliniek en dan plannen ze echo rond 7 weken. Bloedprikken in principe niet. Ik weet dat buikkramp er bij kan horen, maar het maakt zo onzeker he. Fingers crossed voor ons allebei!
@Krv welkom hier, wat een verhaal ook wat je al allemaal meegemaakt hebt, zo een mega rollercoaster!! Wat de niche betreft, in de kliniek in Leuven waar ik liep controleerden ze als eerste op baarmoederafwijkingen zoals dat, dat opereren ze ook gelijk. In België zijn ze daar wel echt verder mee bezig dus ik denk dat dat in Gent ook zo zal zijn wanneer je daar eindelijk heen mag, ik duim mee voor je vroegere plekje!! @Gliss wat een toptest, hoplaaaaa gefeliciteerd!!! @Do1981 wat fijn dat het gevoel bij jou ook een beetje begint te schiften naar een wat positiever gevoel, dat maakt alles toch wat lichter, fijn!