Fertility Fighters : Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI-traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @Gliss en @droomwens79 succes vandaag!

@Wondertje2020 schrijf je dan in het andere topic mee? En er schrijven hier nog wel meer meiden die nog niet zwanger of wachtende in een traject zijn, zoals @Parel30 @blij83 @aicirtap en @Krv (sorry wanneer ik iemand vergeet, ik doe het even uit mijn hoofd)

@blij83 hoe is het met jou? En hoe is jouw tp en evaluatie gegaan bedenk ik me ineens?

2. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

@Betsies en @Wondertje2020 laatste echo ziekenhuis was goed, nog maar 2 dagen achter op termijn. Nu over naar verloskundige op 1 november de intake.

nizzie86, Chrystal86, Gliss en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @droomwens79 wat een goed nieuws! En wat bijzonder toch zo, bij de laatste terugplaatsing.

@Gliss heel veel succes vandaag!!

Gliss vindt dit leuk.
  4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    droomwens79 en Gliss vinden dit leuk.
  5. Parel30

Parel30 Fanatiek lid

30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    @Gliss en @droomwens79 succes vandaag!
    Klopt @Betsies dat ik nog in het traject zit, maar is voornamelijk wachten! Dus niet veel bijzonders te melden!

droomwens79 en Gliss vinden dit leuk.
  6. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    De echo was goed meiden :)
    Mooi embryo voor de termijn en stevig kloppend hartje ♡
    We zijn enorm opgelucht!

nizzie86, Spectre, Betsies en 12 anderen vinden dit leuk.
  7. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik lees hier ook nog mee hoor! Maar ik schrijf meer in het andere topic omdat ik wel al heel lang de kinderwens heb maar we niet heel lang in de mmm zitten vergeleken met mensen hier.

Betsies, droomwens79 en Do1981 vinden dit leuk.
  8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Wat superfijn!

Gliss vindt dit leuk.
  9. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.189
    1.987
    113
    Lief dat je het vraagt. Het wordt hier inderdaad steeds rustiger he. Ik heb me dus bewust ook wat meer terug getrokken. Merk dat me dat rust geeft.

Van onze laatst 3 bevruchte eicellen, waren helaas 2 meteen kapot gegaan bij ontdooiing, en toen was daar opeens onze laatste kans. ......Terugplaatsing 15 is helaas ook mislukt. :( Gisteren ongesteld geworden. We nemen nu een maand pauze.
    Maandag evaluatie gehad en dat was fijn. We stonden toen voor de keuze om te stoppen of onze aller laatste punctie toch in te zetten. Hier zijn 2 weken van veel tranen en intense gesprekken aan voorafgegaan. We zijn allebei enorm toe aan stoppen, zijn zo moe, het traject eist enorm zijn tol. en na zoveel TP verliezen we ook wat de moet. Maar 'het einde' was nu opeens heel plots dichtbij door het sneuvelen vd eicellen.

Dr. Cuypers gaf ons maandag toch nog wel goede kansen en hoop en vond het nog wel zinvol om te gaan voor een laatste poging.
    We gaan dan voor het poollichamenonderzoek na punctie. Ze nemen dan van alle eicellen de poollichaampjes weg en die onderzoeken ze op chromosoom niveau. Dus of alle eicellen netjes alle chromosomen hebben er geen afwijkingen zijn. Dit filtert dan dus ook meteen alle genetische slechte eicellen eruit. Je houdt dat allee genetisch goede eicellen over.

Dat gaat wel het aantal TP beperken. Het kan goed zijn dat bijv. van 10 eicellen er dan maar 2 goede zijn. Het gaat dus een enorm spannende punctie worden. Ook wordt het dan ICSI ipv IVF vanwege de handelingen op het lab die nodig zijn voor dat poollichamenonderzoek.
    De beperkte kansen sluit nu overigens wel aan bij onze wensen voor nog enkele kansen, maar niet meer de wens om nog bijv. 10 TP te krijgen. We willen graag nog enkele hele reelere kansen.
    Verder is uit bloedonderzoek gekomen dat mijn TPO waarde (anti stoffen tegen de schildklier() heel erg hoog zijn. Daar is weinig aan te doen helaas. Dat weten we al langer, maar is wel steeds een nare bevestiging. Die anti stoffen worden wel geassocieerd met herhaalde miskramen en moeilijk zwanger worden. De dosis prednisolon zal nu wel verhoogd worden.

Nu een pauze maand en dan dus een hele spannende ICSI poging tegemoet. Dat is hoe de vlag er bij hangt.
    Het is een paar weken echt wel slecht met me gegaan. Maar nu er nog een plan is, geeft me dat wel rust.

nizzie86, Betsies, Leraje en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Super fijn!!!!

Gliss vindt dit leuk.
  11. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Wat een goed nieuws ook! Heel fijn!

droomwens79 vindt dit leuk.
  12. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    @Wondertje2020 wat heftig , nu weer wachten. En ook alle verschillende dingen die de artsen tegen je zeggen, en weer wachten :(. Hopelijk gaan de artsen hier nu mee werken aan het onderzoek. Wat een interessant webinar had je gevolgd zeg!

@blij83 wat interessant zo met dat poollichamen onderzoek. Ook wel mega spannend.

13. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Jeetje, ik word stil van jouw bericht. Wat ontzettend heftig en ik lees ook veel herkenning. Ik heb ook een zoon van november 2018, 3e ivf tp en nu lukt het ook telkens niet. Ik heb net nog even de uitslag van mijn tpo antistoffen gecheckt en die ligt ook hoog (257.8, zou eigenlijk onder de 35 moeten zitten). Wat is jouw waarde? En helpt de prednisolon hierbij? Ik slik thyrax om mijn tsh onder controle te houden maar verder helemaal niks! Ik ben benieuwd of Gent hier ook iets mee doet maar dat zal ik pas volgend jaar horen. Stomme wachtlijst..

Heel veel sterkte, een dikke knuffel en hopelijk lukt het toch met de volgende poging!

14. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Oooh wat fijn!! Gefeliciteerd lieve Gliss!

Gliss vindt dit leuk.
  15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @blij83 meid, wat heb je een heftige tijd achter de rug. Het is slopend.
    Fijn dat jullie nu een plan hebben en dr Cuypers nog goede kansen ziet. Ik geloof er echt in dat, dat dan zo is! Zo kundig.
    Kun je na de wachtmaand dan direct door?

16. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Gliss wat super fijn en wat een opluchting!
    Heerlijk van dit nieuws genieten met je man samen dit weekend ❤️

Gliss vindt dit leuk.
  17. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @blij83 ik vond het niet gepast om een vind ik leuk knop aan te klikken. Verdrietig dat er zo’n abrupt einde is gekomen aan de terugplaatsingen van dit traject.
    Hopelijk geeft het poollichamen onderzoek jullie de antwoorden die jullie zoeken.
    Ik herken de emotionele struggle om te willen stoppen.
    Artsen geven dan toch weer hoop en de kans op een kindje laat je niet aan je voorbij gaan. Dat is zoiets fundamenteels. Soms ben ik bang dat we over 3 jaar nog bezig zijn.. steeds weer stap verder..

Betreft jouw verhaal over het ontdooien van de embryo’s op 16 december is er een webinar over cryopreservatie (ook ontdooien van embryo’s) vanuit UZ Gent. Misschien interessant voor jullie? Je kan daar ook vragen stellen in de chat.

https://www.uzgent.be/agenda/cryopreservatie-en-baarmoederheelkunde

@Krv het 2e gedeelte van de webinar op 16 dec gaat over chirurgische behandeling bij afwijking van de baarmoederholte (misschien interessant voor jouw situatie?)

Krv vindt dit leuk.
  18. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.189
    1.987
    113
    Mij waarde was nu 1200. Eerder ook wel een 600 of 300 geweest. Maar de waarde is dus echt SKY high helaas. :(
    De prednisolon zou het iets kunnen onderdrukken. Maar slik al sinds januari in de TP maanden prednisolong 5 mg. Nu gaan we ophogen naar 10 mg

19. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.189
    1.987
    113
    We hebben nu met elkaar afgesproken dat deze punctie de laatste is en dat we de intentie hebben voor de zomer te stoppen. Dan is het klaar. Hopelijk met een positief einde, maar anders denk ik dat we ook in kunnen berusten.

20. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.189
    1.987
    113
    Ik vertrouw ook zeker erg op zij oordeel. Hij is erg eerlijk. Het gesprek wa sook heel open. En hebben hem ook expliciet gevraagd om aan te geven als hij het beter/wijzer vond als we zouden stoppen. Hij gaf aan dat hij zelf niet aan stoppen zat te denken.
    We mochten zelf nu meteen door. Mar we willen nu zelf eerst graag een maand pauze omdat we nu alle 3 jarig zijn. Eerst even een maand plezier maken, genieten van wat er WEL is. en dan even een cyclus er flink tegen aan.

Gliss en Do1981 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina