ik heb contacten met hem ook als erg prettig ervaren. Hij kijkt heel holistisch naar jouw situatie, en idd heel realistisch. Als hij nog kansen ziet, dan zijn ze er. Fijn om dan straks weer door te kunnen, zo’n rustmaand is ook wel erg belangrijk. Zeker met al die verjaardagen, dan kun je daar ook de focus op hebben. enne, gefeliciteerd alvast
@droomwens79 en @Gliss gefeliciteerd, ondanks alle onrustige berichten is alles gelukkig goed gekomen! Fijn dat jullie traject tot een zwangerschap heeft geleid. Mogen jullie nu de kliniek uit en door naar de verloskundige?
@blij83 betreft het ontdooien van de embryo’s kunnen ze daar nog iets uit opmaken? Ik heb me in die materie nog niet zo verdiept, maar wij hadden vorig jaar bij de laatste cryo van IVF 2 die gestopt was met delen na ontdooiing. En dit komt niet vaak voor (10%) .. is daar nog een reden te achterhalen?
Nee, in Duitsland mogen ze bij wet maar max 5 blastocystes invriezen. De overige worden ingevroren als bevruchte eicel op dag 1. Dan is het dus überhaupt heel erg de vraag hoeveel er daarvan nog goed zouden doordelen. Dus men vond het zeker niet afwijkend dat er van de 3 bevruchte eicellen, er maar eentje mooi was doodgedeeld tot blasto. Arts zag daar niks bijzonders in. Ik heb ook niet de illusie dat we ooit 'de oorzaak' gaan achterhalen. Het zal een combi zijn van van alles. Mijn schildklierprobleem, immuun problemen in baarmoedercellen, leeftijd (bijna 38, man bijna 42). En wat voor onze kansen spreekt is al 1 gezonde zwangerschap, 7x (kort) zwanger geweest, voldoende eitjes en zaadjes. We gaan zien of alle factoren in positieve zin nog 1x kunnen samenvallen op het goede moment en kunnen leiden tot een doorgaande gezonde zwangerschap. Ik hoop het intens.
Lief, dankjewel! T blijft spannend, ik herken enorm wat @Do1981 eerder ook schreef. Het traject is niet zomaar weg als je zwanger blijkt. Merk nu pas dat ik best een mentale knauw heb gekregen en moet daar nog een plekje voor vinden. Hopelijk neemt de angst af en vertrouwen toe als de echo's goed blijven. Ervaar vandaag voor het eerst blijdschap ipv alleen maar angst. Ja ik ben ontslagen uit de kliniek (mijlpaal!) en heb 3 nov de eerste afspraak bij de verloskundige. Dan echo 8+3 en bespreken hoe of wat, want ik heb waarschijnlijk een medische indicatie (ivm geen eigen schildklierfunctie), maar ze hebben een goed samenwerkingsverband tussen de verloskundigenpraktijk en de gynaecologie van de Nijmeegse ziekenhuizen dus dat komt vast helemaal goed. Daar zit ook mijn internist, waar ik nu elke 3 weken controle heb.
Wat een mooie nieuws bij @droomwens79 en @Gliss en op naar de verloskundige wat fijn!! @blij83 de leuk is voor het goede plan en de moed die jullie gevat hebben om toch nog voor de derde poging te gaan na het goede gesprek met de Cuypers. Want de niet gelukte terugplaatsing en alle verdriet en spanning rondom het hele traject is verre van leuk! Leef met je mee, wat is het toch allemaal heftig! @Wondertje2020 wat een mooie waardevolle informatie heb jij gekregen bij het webinar en prettig dat dit nog vervolgd wordt! @Parel30 veel wachten is ook spannend, maar hopelijk heel binnenkort in wachtweken @Leraje sorry was jou dus hier helemaal vergeten, maar niet echt hoor, we schrijven ook allebei in het andere topic hè
Ik heb 1 november de intake daar, zal de eerste tijd daar blijven, ze werken nauw samen met LUMC leiden, daar zal ik de laatste weken heen gaan ivm infarct in de placenta bij jason, extra echo controle op groei en vruchtwater. Maar ik vindt het fijn eerste bij de verloskundige te zijn, de sfeer maar ook de 4 verloskundigen zijn gewoon top!
Vandaag echo gehad, 9 mm, dus dat is goed! Maar nu na de echo opeens wat bloedverlies, vorige ronde met die estradiol niet gehad. Nu opeens wel.. of zou het toch door de echo komen? Had ik hier iemand eerder nou het horen hebben over estradiol en tussentijds bloedverlies?
Fijn dat de echo goed was! Ik heb ook wel eens licht bloedverlies gehad na een echo maar nooit estradiol gebruikt. Is het veel of valt het mee? Hopelijk komt er nog iemand met ervaring met estradiol je vraag beantwoorden.
Dankjewel! Nee is niet veel! Was ook veel gewroet met de echo, en toen was ze klaar en moest ze nog een keer want ze had geen foto’s.. dus misschien komt het daardoor. Is nu in ieder geval al minder! Dankjewel voor je antwoord!
Ik begreep dat het kan komen door de toegenomen doorbloeding van de baarmoedermond @Parel30 Gelukkig was het niet al te veel, hopelijk blijft het weg nu. 9mm is een mooi begin, wanneer moet je weer?
Hoop ik ook! Dankjewel voor je reactie! Nu afwachten of ik nog een keer moet of meteen terugplaatsing mag!
@Parel30 succes! Ik denk wel dat je nog een echo krijgt toch met 9mm? Of springen ze bij jou snel? Ik heb alleen weleens bloedverlies gehad na een terugplaatsing. Krijg je nu elke keer ook een bloedafname? @2jongensmama hoe gaat het met jouw laatste loodjes?
Nee mijn baarmoederslijmvlies is 9mm! Mijn eieren worden nu niet gestimuleerd natuurlijk, die waren gelukkig allemaal klein! Alleen progesteron is gemeten, die was iets hoger dan vorige keer dus weer even afwachten.. Hoe gaat het met jou?