Fertility Fighters : Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI-traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    hoe kan dit nou? Jemig meid. Weet niet wat ik moet zeggen.

wat een ellende is het toch

❤️❤️

2. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.185
    1.985
    113
    Dr. Cuypers heeft zojuist zelf gebeld en dat was heel erg fijn en daarmee voelt het allemaal wat minder nutteloos. We zouden dus sowieso dat poollichamenonderzoek doen vanwege de hypothese dat er toch iets niet goed is met de eicelkwaliteit, vanwege de eindeloze hoeveel mislukte innestelingen en veel biochemische zwangerschappen en miskramen.
    We hadden dus verwacht dat uit poollichamenonderzoek veel afwijkingen zouden komen.
    Nu komen die afwijkingen bij de ICSI eigenlijk direct al aan het licht onder de microscoop. Dr Cuypers koppelde de bevindingen vd embryoloog terug. Die gaf aan de de eicellen en er donkerder gekleurd uitzagen, wat opmerkelijk is. Enkel waren niet goed rijp, dus neit ontvankelijk voor de sperma cel. 1 eicel viel uit elkaar. 1 had meen ik iets van 2 kernen ofzo.
    en dan waren er een paar die de sperma cel niet opnamen. En dus 1 goede./
    Dr. Cuypers gaf aan dat dit beeld onder de microscoop niet gezien kon worden bij IVF omdat ze dan simpel niet zo gedetailleerd kijken.
    En het bevestigd dus ook zijn vermoedelijk dat er iets mis gaat met de eicelkwaliteit, dan wel bevruchting. Alleen die conclusie komt nu dus al op dag 1 ipv na het poollichamen onderzoek.

Alle hoop is nu gevestigd op het laatste embryo wat nu in de time laps zit. Maandag horen we wat de uitslag is vh poollichamenonderzoek van dat embryo en is het dus heel hard hopen dat die embryo gezond is en dat de TP dinsdag kan doorgaan. Dat is onze aller laatste kans.
    als de embryo genetische niet gezond is, dan stopt ons traject maandag al.

Ontzettend verdrietig en onwerkelijk.....

3. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    jeetje zeg.
    En vorige keren dus ivf gedaan en toen hebben ze dat niet gezien?
    Maar toen had je wel meer cryo’s toch? Hebben ze daar dan nog iets over gezegd hoe dat dan komt?

valt er nog iets te doen aan deze eicel kwaliteit? Waarschijnlijk niet denk ik? Misschien andere medicatie ter stimulatie?

jemig meid. Dit is echt wel ontzettend heftig.

Overwegen jullie nog een betaalde poging of eindigt het echt hier?

pak echt even je tijd hiervoor ❤️❤️

4. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.185
    1.985
    113
    Vorige keer wel meer cryo's. maar ze vriezen daar dus ook een aantal in op dag 1. Daar zijn er ook best wat van gesneuveld. Ook al geen goed teken.

Dit is onze laatste poging. Hierna stopt het.

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    het geeft wel veel duidelijkheid. Ook ten aanzien van vorige keer dan. Koop je alleen niks voor

wat een ellende meid.

❤️❤️

blij83 vindt dit leuk.
  6. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    @blij83 zo keihard dat het einde nu dan zo dichtbij is. Maar ik snap het ook wel. Op een gegeven moment kan je gewoon niet meer en als nu blijkt dat de eicelkwaliteit niet goed is.. Daar valt volgens mij ook echt niks aan te doen als ik het me goed herinner. Ik vind het zo verdrietig voor jullie. Wat een groot wonder is jullie zoontje ❤️ ik steek vanavond een kaarsje aan voor het ene embryo, hopelijk kan de terugplaatsing doorgaan. Heel veel sterkte.

7. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik ben er ook kapot van, ik leef zo met je mee. Ga nog meer duimen voor een top embryo voor jullie! Het is jullie zo gegund.

8. Parel30

Parel30 Fanatiek lid

30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    @Krv jeetje meid wat een bericht weer een wat betreft je niche en operate! Ik leef met je mee!
    @Wondertje2020 respect voor jou en je doorzettingsvermogen, duimen voor een goede uitslag van je mri volgende week! @blij83 wat een ontzettend verdrietig bericht! Heel fijn dat dr Cuypers zelf heeft gebeld, maar wat een ellende! Ik duim dat dit een toppertje is en dat er goede terugplaatsing komt!
    Dikke knuffel voor alle dames!

Wondertje2020 en Krv vinden dit leuk.
  9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik had dit even gemist. Jemig meid. Een jaar herstel tijd. Eerst was het idee 6 maanden toch? Wat maakt het verschil dat het toch een jaar is? Omdat dit net zo ingrijpend is als een keizersnede? (Want dan is het een jaar toch?)

wel bijzonder dat de inzichten zo verschillen. In nl vonden ze het allemaal wel OK en in België kijken ze daar dan toch heel anders naar.
    Heel dubbel allemaal.

weet je al wanneer je aan de beurt bent voor de herstel operatie?

10. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    Geen enkel probleem. Dankjewel voor je berichtje. Omdat de niche zo groot is en een ongunstige ligging heeft, zal het herstel langer duren. Binnen een paar weken hoor ik meer, maximaal over 2 maanden zou ik al aan de beurt zijn.

@Parel30 lief, dankjewel! Hoe is het met jou?

11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    2 maanden is nog soort van te overzien.

Toch echt bijzonder dat de inzichten hier zo over verschillen. Kan me voorstellen dat je denkt ‘als ik dit nu direct geweten had’. Al dat verdriet en frustratie, terwijl je toen eigenlijk niet echt een kans maakte en het misschien zelfs wel heel gevaarlijk zou kunnen zijn.
    Hopelijk kun je snel weer vooruit kijken!

Krv vindt dit leuk.
  12. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Maar volgens mij is de herstel tijd in totaal een jaar van deze ingreep.. dat is echt lang.. of heb ik het nu verkeerd begrepen @Krv ?

13. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    2 maanden tot de ingreep, dat is nog soort van te overzien bedoel ik.
    de herstel tijd is zeker mega lang.

14. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @blij83 misschien stel ik een hele rare vraag, maar deze keer viel dus het aantal eicellen tegen maar ook de rijpheid van de eicellen?
    Heb je deze keer een andere hormoonstimulatie gehad?
    Word je nog op de hoogte gehouden van het weekend?
    Dit beangstigt mij wel want wij hebben telkens betere resultaten met IVF en met ICSI hadden we uiteindelijk maar 1 embryo (dag 6) die nog niet eens vers teruggeplaatst mocht worden. De embryologen spreken elkaar hierin tegen.

15. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.185
    1.985
    113
    Het is een lang en ingewikkeld verhaal. Denk niet dat het aan de medicijnen ligt of aan het lab. Maar gewoon aan de eitjes zelf.

vh weekend horen we niks. Maandag eerst infuus. En in loop vd dag horen we dan hoe het met het embryo is.

16. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Hoop dat jullie wat afleiding kunnen vinden voor het weekend. Jullie hebben er alles aan gedaan, ik vind jullie heel sterk en dapper en blijf hopen.

blij83 vindt dit leuk.
  17. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    blij83 vindt dit leuk.
  18. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    Klopt hoor, 2 maanden max tot de operatie en dan een jaar herstellen. Ik baal ook gewoon omdat ik in juli nog heb gebeld of ze alsjeblieft al eerder naar m'n niche konden kijken, maar ik moest echt wachten op de intake. Wat als schiet inderdaad regelmatig door m'n hoofd maar daar heb ik nu niks aan. Ik voel een soort berusting nu, het is dit of niks en ik heb hier totaal geen invloed op. Dat geeft me wel rust.

@blij83 denk aan je!

Do1981 en blij83 vinden dit leuk.
  19. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    die berusting kan ik me wel voorstellen. Het heeft ook geen zin om achteruit te kijken, daar verander je niks mee. Dus heel goed dat je er zo instaat!

heb je het al iets meer een plek kunnen geven verder? Of bedoel je dat vooral ook met de berusting?

Krv vindt dit leuk.
  20. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    Ja, dat bedoel ik inderdaad. Dankjewel!

Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina