Fertility Fighters : Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI-traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hahaha ik durf het bijna niet te zeggen maar soms ben je zo wanhopig dat je denk, zal ik hem inruilen voor een knappe Scandinaviër in een potje? :roflmao:

    Maar serieus bekeken, hoewel je het nooit zeker weet, lijken we samen goede kwaliteit embryo's te maken dus ik denk niet dat het wat op zou lossen. Voor mijn gevoel ligt 'het probleem' bij mij qua innesteling etc. Maar daar zijn dan ook weer geen aanwijzingen voor.. jeej onbegrepen onvruchtbaarheid o_O
     
    aicirtap en Do1981 vinden dit leuk.
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    nergens vanaf. Hangt beetje af van timing en cyclus.
    Maar menstruatie na het gesprek kan ik dan in principe starten. Toch wel heel spannende stap vind ik het.
    Zou dan hier nog 5 cryo’s hebben. Voelt toch wel gek.
    Maar sta er volledig achter om nieuwe poging te starten.
    moet trouwens wel even toestemming voor de verzekering aan gaan vragen. @blij83 bij welke verzekering zit jij en hoe heb jij dat toen gedaan? Ik zit bij zilveren kruis.
    Die hebben geen contract. Moet vooraf toestemming vragen.
    Maar weet dat ze dan ook iets van een behandelplan vragen. Maar dat bespreek ik in principe pas bij die afspraak. Weet jij hoe dat zit?
    Oh @Parel30 jij loopt ook daar toch? Maar misschien alleen zelf betaalde pogingen daar?
    Als het overigens allemaal niet lukt dan betalen we gewoon zelf. Weet ook niet of verzekering gaan vragen of ik nog cryo’s heb en of dat uitmaakt
     
    Gliss vindt dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dit denk ik trouwens ook wel eens. Zou het toch aan hem liggen
     
    Gliss vindt dit leuk.
  4. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Je gaat aan alles twijfelen he
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  5. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    @Do1981 en @Gliss
    Ja in NL zeiden ze dat ik heel de tijd pech had en dat ik heel moeilijk te stimuleren was.
    Nu in Duitsland denken ze dat het toch een eicelfactor is. Ben in 2018 wel natuurlijk zwanger geweest, werd een miskraam en daarna had ik een grote ontsteking achter mijn baarmoeder. Dit kan er ook nog mee te maken hebben. Alleen zullen ze daar nooit meer achter komen!
    Oh en ik zit inderdaad ook bij C&C, maar betaal inderdaad alles zelf!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    die pech, dat kan ik ook echt niet meer horen. Dan voel je, je zo niet serieus genomen.

    Ben nu paar keer bij C&C geweest, altijd prettig gevoel en voel me meer serieus genomen. Er wordt echt geluisterd

    hoe ben je achter die ontsteking gekomen? En wanneer is dat verholpen?

    sorry voor alle vragen trouwens :p
     
    Gliss vindt dit leuk.
  7. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Heb je dan bijvoorbeeld een laag AMH?
    Hopelijk kunnen ze je bij C&C wel goed helpen!
     
  8. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Gliss vindt dit leuk.
  9. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Tx, heb net bloed geprikt. Was wel een lief meisje. Ze vroeg, klopt het dat het voor een zwangerschap is? Ik zei: het is vanwege een IVF traject en een miskraam. Ach meis zegt ze, legt heel even d'r hand op m'n knie.
    Ik bijna in tranen natuurlijk, door corona heb je amper real life contact (althans ik zie maar weinig mensen buiten mijn man en fysiek contact al helemaal niet) en zo'n gebaar kan dan ineens heel hard binnen komen. Wel lief.

    Om 12.00 (zal wel wat uitlopen op dat tijdstip vermoed ik) is de afspraak bij Nij Geertgen. Helaas nog steeds bloedverlies.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  10. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.948
    1.712
    113
    Gliss vindt dit leuk.
  11. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Nee mijn amh is 4.0! Dus dat is gewoon goed!!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  12. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Wat lief en wat fijn even menselijk contact! Succes vanmiddag!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  13. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Nee pech kan ik ook niet meer horen!!!
    Ik ervaar C en C als heel kundig en fijn! En er wordt inderdaad echt geluisterd!
    Ik had heel heel heel veel pijn en mijn ontstekingswaarde ging door het dak! Dat is na een maand na de miskraam verholpen door middel van een operatie. Mijn rechter eileider is toen gesneuveld. Verder geen rest schade hoe ze het nu kunnen beoordelen! Maar dit is natuurlijk een uitzondering!!
     
  14. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Gliss zoiets heb je in deze tijd juist nodig. Even dat extra gebaar en dat raakt je dan ontzettend.

    @Parel30 en @aicirtap : welkom hier in dit groepje.
    Mijn verhaal vind je in het lijstje en onderaan in de handtekening. Ik hoop in mei te kunnen starten met punctie 4. Dit wordt echt onze laatste poging.

    Ik heb gisteren nog gesprek met embryoloog gehad en zij vertelde me ook dat als het aantal bevruchtingen tegenvalt na opwerking van het zaad, het kan duiden op een probleem in de eicelkwaliteit. Maar dit is niet met zekerheid te zeggen omdat de zaadkwaliteit voor 50% meebepaalt.
    Wij doen nu voor de 3e keer dezelfde behandeling (IVF) met gelijk hormoonstimulatie schema als punctie 1. Mocht daar dan een ander resultaat uit komen dan in 2019, dan kunnen we ook daaruit conclusies trekken.

    Ik ken trouwens weinig stellen die van ICSI weer naar IVF gaan, maar wij gaan dat doen.
     
    Parel30 en Gliss vinden dit leuk.
  15. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dat is zeker goed! Mijne was 'maar' 2.3 dacht ik (toen 32jr) en op zich is dat prima en 2x juist bijna overstimulatie. Wat gek zeg dat je dan zo lastig te stimuleren bent. Hebben ze al concrete aanwijzingen gevonden bij C&C waar het aan zou kunnen liggen?
     
  16. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    heftig wel zeg.
    Ben ook benieuwd wat C&C er nu van maken dat je echt een meer dan prima amh hebt, maar toch blijkbaar ‘slecht’ te stimuleren. Best bijzonder
     
    Parel30 vindt dit leuk.
  17. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    #37 Wondertje2020, 29 apr 2021
    Laatst bewerkt: 29 apr 2021
    @Gliss hoe is het gegaan bij de echo? Lijkt me toch confronterend.

    edit: ik vertrek zo weer naar de kliniek voor bloedafname, ik vind het weer spannend zo’n nieuw traject in.. het is niet in de buurt maar tenminste dichterbij dan Gent.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  18. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Ja veel lege follikels! Eicelfactor is wat het voor nu is. En verwacht dat dit zo blijft!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  19. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Verdorie meiden, de soap is nog niet ten einde :cry:
    Mijn eierstokken zagen en goed uit en geen vrij vocht meer in de buikholte (controle OHSS).
    Baarmoederslijmvlies dun als altijd, geen zwangerschap te zien (4+5 w zou ik zijn).
    Echter.. het HCG is van maandag 141 gestegen naar vandaag 290, bijna een verdubbeling, maar geen flinke stijging. Wat wel verklaard waarom ik nog steeds een raar gevoel in mn buik heb en licht misselijk, wat gevoelige borsten.
    De arts vreest nu voor een EUG / BBZ. Er was nu niks te zien.
    Zaterdagochtend in het ziekenhuis bloed prikken, met spoed bepaling en dan wordt ik gebeld door de kliniek als zij het binnen hebben (kan het zelf ook digitaal zien).
    Als het daalt is het goed, dan was het restweefsel in de baarmoeder. Als het stijgt niet goed en ik weet niet precies wat er dan gaat gebeuren.
    Ik moet nog steeds rustig aan doen en als ik echt veel buikpijn krijg/streken of het niet vertrouw dan moet ik naar de spoedeisende hulp.

    Ik ben een beetje (erg) ontdaan, maar moet nu meteen door met werk. Want het liep allemaal vreselijk uit (van 11.00 tot zojuist mee bezig geweest incl lange reistijd).
    Spreek jullie zo
     
  20. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.841
    3.618
    113
    Ohnee lieve @Gliss ! Veel sterkte meid. Wat ontzettend kut dat er nog zo een nasleep komt :(.
     
    Gliss vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina