@Do1981 is dat tp nummer 10 in totaal of inclusief je eerste zwangerschap? Je hebt wel enorm veel embryo’s! In 1 punctie meer dan ik er had in 2 puncties (als ik de 3e niet mee mag rekenen). Het is toch weer een stukje perspectief voor je naar een nieuwe kans, maar ik begrijp dat het ook lastig is. Laten we maar hopen dat de aanhouder wint, daar doen we het voor! Mag je nu eigenlijk een nieuwe behandeling starten? Want wij mochten 2 jaar geleden na de 1e punctie niet nog een punctie doen omdat we nog cryo’s hadden. Daarom hebben we maar gewacht.
Ha @Betsies, leuk dat je meeschrijft, weer echt begonnen dus? Welk schema / medicatie doe je nu? En @droomwens79 @Do1981 beiden in natuurlijke cyclus? @Wondertje2020 hopelijk nog steeds wel rond de 17e NOD zodat je verder kunt, maar ei was nu niet zeker toch? Waar staan jullie nu @blij83 (bijna tp?) @Parel30 en @aicirtap ? Sorry was beetje gepreoccupeerd met mezelf afgelopen tijd, ik heb alles wel gelezen maar het bleef niet hangen.
Geeft niks hoor Gliss. Heel logisch dat je even met je zelf bezig was. Ik heb a.s. vrijdagochtend een TP in natuurlijk cyclus. TP 13 voor een 2e kindje. En dan morgenochtend 7.15 en a.s. maandagochtend een infuus. Het wordt dus weer een weekje van 3x op en neer naar Duitsland. Ff de kiezen op elkaar.
Even voorstellen * Gliss (33) - 1e kindje - IVF 2, verse tp: niet-vitale zwangerschap, mk afwachten * Do1981 (39) - 2e kindje - IVF tp 10 * Wondertje2020 (37) - 1e kindje - start IVF 3 (2x IVF, 1x ICSI) * Blij83 (37) - 2e kindje - IVF TP 13 * Aicirtap (41) - 2e kindje - ivf 4 * Parel30 (33) - 1e kindje - ICSI 7 * Droomwens79 (42) - 2e kindje - ICSI 2 * Betsies (39) - 1e kindje - ICSI 3 Afspraken * 10 mei - Gliss - HCG prikken/ tel consult gyn * 11 mei - Droomwens79 - Folliklmeting 1 * 13 mei - Do - follikelmeting 1 cryo tp * 14 mei - Wondertje2020 - consult gynaecoloog * 14 mei - Betsies eerste follikelmeting * 14 mei - Blij83- TP 13 voor 2e kindje (12 en 17 mei infusen) * 17 mei - Wondertje start IVF 3 / punctie 4? * 20 mei - aicirtap - telefonisch consult arts Testdatum * 17 mei (natuurlijke cyclus) - Wondertje2020 Zwanger[/QUOTE]
Dat is weer even aanpoten idd zo vaak op en neer! Zo vroeg ook altijd voor die infusen, andere kant heb je daarna nog wel een beetje dag over. En 13 alweer, net als Do en Wondertje echt zoveel al achter de rug. Niets dan respect, wat een strijd zeg! En dan zit ik bij 5 al te piepen
Nou, je piept echt helemaal niet hoor! Het traject is met hobbels, en ups en downs, met moed en wanhoop, hoop en vrees. Dat geldt denk ik zowel na 5 als na 13 TP. Maar na 12 TP begint het eind voor ons wel meer in zicht te komen. Vooral qua, hoelang willen we ons leven nog in het teken stellen van zwanger worden. Vanaf 2015 zijn we bezig met zwanger worden, miskramen fertiliteitsstrajecten, zwanger zijn, ontzwangeren en weer doooooor met fertiliteitstrajecten, miskramen enz. PFFFF. Ben de strijd soms wel zat/moe.
Ik begrijp het ook helemaal!! Ik ga ergens eind deze week beginnen! Poging 7, hopelijk terugplaatsing 6! Doen de echo’s in NL behalve de laatste! @blij83 pff 3x het ritje!! Heel pittig! Maar ik ga duimen dat het vrijdag je geluksdag wordt!
Net éérste folliklmeting gehad op cyclus dag 8 en er zaten 2 follikels van 13.2 en 11.7 in de linker kant en baarmoeder slijmvlies was al 11.2 en dat terwijl ik zoveel bloed was verloren nu a.s vrijdag op dag 11 volgende echo.
Even voorstellen * Gliss (33) - 1e kindje - IVF 2, verse tp: niet-vitale zwangerschap, mk afwachten * Do1981 (39) - 2e kindje - IVF tp 10 * Wondertje2020 (37) - 1e kindje - start IVF 3 (2x IVF, 1x ICSI) * Blij83 (37) - 2e kindje - IVF TP 13 * Aicirtap (41) - 2e kindje - ivf 4 * Parel30 (33) - 1e kindje - ICSI 7 * Droomwens79 (42) - 2e kindje - ICSI 2, Tp 7 in mei * Betsies (39) - 1e kindje - ICSI 3 Afspraken * 13 mei - Do - follikelmeting 1 cryo tp * 14 mei - Wondertje2020 - consult gynaecoloog * 14 mei - Betsies eerste follikelmeting * 14 mei - Blij83- TP 13 voor 2e kindje (12 en 17 mei infusen) * 14 mei - Droomwens79 - 2De folliklmeting * 17 mei - Wondertje start IVF 3 / punctie 4? * 20 mei - aicirtap - telefonisch consult arts Testdatum * 17 mei (natuurlijke cyclus) - Wondertje2020 Zwanger
Ja, ik denk dat ik me daarbij wel iets kan voorstellen. Het beheerst je leven en bij jullie al zo ontzettend lang. Wij twijfelen nu al of we wel een derde poging doen. Gelukkig nu nog wel 7 cryo's, maar het kan goed zijn dat we daarna stoppen als het niet lukt. Er zit ergens een grens en hoewel je vooraf niet weet waar die ligt, is er wel een eindpunt.
Betreft je grenzen bepalen, dit snap ik wel. Hier hikken wij sinds februari al tegenaan. Nu toch weer punctie 4 terwijl we bij punctie 3 zouden stoppen. Maar hier is nu echt onze grens. @Gliss eisprong helaas niet meer gemeten dus ik hoop op een start cyclus of misschien wel helemaal niet voor de goede reden. Ik blijf tegen beter weten in, hopen.
@Gliss Dankje Ja weer helemaal in de running, elonva op zaterdag gespoten en nu iedere dag menopur 225. Moet zeggen dat ik mijn buik al een beetje voel dus er gebeurd iets! @blij83 jeetje drukke tijden zeg!! Zo veel keer op en neer, maar voor het goede doel en hopelijk daarna nog vele eitjes voor de infusen bij zwangerschap! @droomwens79 spannend weer de tp in zicht en mooie metingen! Dat is een serieus bms al! @Wondertje2020 ik duim ook altijd nog voor de natuurlijke wonderen hoor, dus duim voor je mee!
Random opmerking: mijn man zei dat mesa/pesa/tese echt een harde grens was voor hem - geen naalden naar die regio Nou, da's dan duidelijk. (Even voor de duidelijkheid: hij vindt ook echt niet dat ík die naalden voor een punctie hoef te doen, het is dat ik het zélf wil. Hij zou er nooit voor pushen oid.)
@Leraje dat kan ik me wel voorstellen dat daar een grens bij hem ligt. Ik wilde vooraf aan het traject ook absoluut geen ICSI. En ook gedaan. Vandaag gelukkig mooi weer, ga ervan genieten. Heb buikpijn en zin in chocola dus ben bang dat mijn cyclus eraan komt. En dan dus ook weer een punctie, als we mogen starten. Zie er toch wel weer tegenop omdat er zoveel vanaf hangt. Geen idee meer wat ik nu kan verwachten..
Vandaag al uitslag van de scratching. Super snel nog 1 plasma cel gevonden. De antibiotica kuur heeft dus gewerkt. Dat is mooi
Snap dat je er tegenop ziet. Ik heb dat ook. En dan is het voor mij nog maar de 2e keer. volgens mij vroeg je eerder nog hoe ik dat ga doen omdat ik nog cryo’s heb. Ik moet dus een verslag bij het ziekenhuis opvragen. Morgen even met ze bespreken. Denk dat er een kans is dat deze poging uiteindelijk niet vergoed gaat worden. Maar ik voel gewoon niet de ruimte om te wachten met nieuwe poging tot ‘alles op is’. Ik neem het ziekenhuis eigenlijk ontzettend kwalijk dat ik niet 2 cryo’s per keer terugkrijg. Dan had ik dit niet gehad. Ik overweeg ook om daar een officiële klacht over in te gaan dienen. Voel me benadeeld tov vrouwen die dat wel mogen bij andere ziekenhuizen. Vind het wel een lastig besluit hoe ik de komende maanden nu voort moet gaan. Zie ook wel op tegen punctie en behandeling in Duitsland.
Ik vind het inderdaad best terecht als je een klacht indiend. Volgens mij is het ook gewoon het protocol/richtlijn dat je als je 39 bent, de keuze hebt of je 1 of 2 terugplaatsing wil. Ik vind het inderdaad ook echt een hele rare gang van zaken. zijn er specifieke dingen waar je tegenop ziet t.a.v. Duitsland? misschien kan ik je helpen/geruststellen?
@Do1981 ik snap dat je verder niet wil wachten. Helemaal mee eens dat je een klacht indient over dat je er niet 2 mag terugplaatsen per keer. Je wordt benadeeld als dit in een ander ziekenhuis wel mag. Maar ik vind dat bijvoorbeeld ook gelden bij het niet toelaten van een partner bij een punctie of een zwangerschapsecho zoals bij ons in de kliniek. Waarom mag het 100 km verderop wel? Dit is echt emotioneel veel te belastend!