Fertility Fighters : Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI-traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Gliss ah nee. Dat komt toch onverwacht. Wat klote toch weer. Kan het zijn dat het gestegen is in de tussentijd en nu al weer aan het dalen?

    hopelijk zaterdag dan goed nieuws
    . Fijn wel dat ze het zo goed opvolgen
     
    Gliss vindt dit leuk.
  2. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ho shit, dat zag ik niet aankomen. Ik hoop heel erg dat als het een bbz is, dat je lichaam het zelf weet op te lossen. Maar vooral dat het gewoon restweefsel is, dus hopelijk daalt het. Let alsjeblieft heel goed op jezelf!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  3. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nee dit is echt onverwacht. Ik zag het echt niet aankomen, hoewel ik nu wel snap waarom ik licht misselijk en wat gevoelige borsten, meer dan zondag/maandag. Ik dacht dat dat tussen m'n oren zat dus heb geprobeerd er niet op te laten, maar blijkbaar door de toename van HCG.

    De arts hoopt ook dat het restweefsel is, maar hij vond het erg raar dat het vanaf maandag is opgelopen (bloedwaarde is van vanmorgen) terwijl ik juist vanaf maandag hevig bloed. Omdat het BMS zo dun is dacht hij dat al het weefsel er wel uit zou zijn.
    Daarom het vermoeden op EUG helaas.
    Wel fijn dat deze arts (die ik heel fijn vind zelf) er zaterdag ook is om weer verder mee te denken.
    Ik hoop zo dat het met een sisser afloopt. Ik baal echt enorm dat het nooit eens gewoon normaal kan lopen grrr alsof het allemaal nog niet ellendig genoeg was de miskraam.
     
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    stomme vraag misschien en zeker niet om onrust te zaaien. Maar wat voor weefsel zou dat dan kunnen zijn? Het hcg is nog best laag natuurlijk. Is er dan al sprake van weefsel?

    Arts weet het natuurlijk het beste. Dat staat voorop.

    hoop dat het met een sisser afloopt
     
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik weet het ook niet? Hij had het over weefsel of cellen van de baarmoeder / embryo dat nog hcg produceert. Maar meer waarschijnlijk dus een EUG. Maar hopelijk idd blijkt het vanzelf weg te gaan / te dalen.
     
  6. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.923
    1.698
    113
    Jeetje @Gliss . Dat is toch wel akelig wn heftig. Toch heel goed dat je controle hebt gehad en bloed hebt geprikt. Wat spannend en naar. Hopelijk gaat het HCG nu zakken en lost je licham het zelf op. Veel sterkte.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  7. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    @Gliss jeetje wat een rot nieuws! Ik ga voor je duimen dat het met een sisser afloopt!!!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    heb je nog testjes gedaan eigenlijk? Of ga je dat evt vanaf nu weer doen?
    Kan me ook voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.

    Was je al gestopt met utro?

    sorry voor alle vragen
     
    Gliss vindt dit leuk.
  9. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Gliss ik was er wel een beetje bang voor.. helaas heb ik bbz gehad en ik had toen dus nooit getest omdat ik een bloeding had op de testdag.
    Ik vond het toen niet nodig om nog een test te doen. De bloeding die je nu hebt gehad is afbraak van bms, wat ontzettend goed van je dat je een HCG waarde bepaling hebt laten doen.
    Zaak is dat je er vroeg bij bent en dat ben je nu. Ik had toen een HCG waarde > 1500 en acute pijn.
    Zo’n mindfuck, eerst wil je dat je testen oplopen en nu juist dat ze aflopen. Je krijgt wel alle ellende voor je kiezen zo. Ze houden je nu in de gaten , ook in het weekend. Hoop zo voor je dat het lichaam dit oplost...
    Hebben ze gekeken bij je eileiders? Ik weet niet of ze überhaupt iets kunnen zien bij 4 wk.
    Met weefsel bedoelen ze een zwangerschapsring.. heftig weer dit..
     
    Stokstaartje86 vindt dit leuk.
  10. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik heb geen testen meer gedaan na maandag. Ik wil dat nu ook niet meer doen, lijkt me erg confronterend als er nu wel die knalstreep staat die ik zo graag wilde, terwijl het niet goed zit.
    Ik wacht de bloedafname zaterdag af (eind vd ochtend prikken, was nog heel gedoe om geregeld te krijgen want gaat via lokale ziekenhuis, steeds hetzelfde lab ipv de kliniek zelf).
    Ik ben blij dat ik maandag via de huisarts bloed prikken geregeld heb en vanmorgen voor de zekerheid toch ben gegaan ookal zag ik het nut er niet van in. Anders hadden we dit nu niet geweten en was ik naar huis gegaan met het idee dat alles goed is.
    Dus mocht het een EUG/BBZ blijken zijn we er iig vroeg bij zoals wondertje zegt.
    De arts heeft uitgebreid alles bestudeerd maar heeft niets gezien wat duidt op zwangerschap in of buiten de baarmoeder.
    Utro ben ik maandagavond 16 dpo mee gestopt (had eigenlijk 15 dpo avond laatste moeten nemen) omdat ik toen zo hevig bloedde, kramp had en de testen niet waren opgelopen.
    Het is idd echt een enorme mindfuck.
    Ik vind het trouwens wel frappant dat ik nog steeds actief en best heftig bloedverlies heb, terwijl de baarmoeder er schoon uitzag en met dun bms.
     
  11. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Oh jemig @Gliss ik breek even in hoor. Wat heftig!! Ik hoop heel hard mee dat het zichzelf oplost maar wat ‘fijn’ inderdaad dat je er zo vroeg bij bent nu! Potverdikkeme en dan ook nog verder werken, zorg goed voor jezelf he!! Je lichaam is zo hard aan het werk nu! ❤️
     
    Gliss vindt dit leuk.
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Snap heel goed dat je niet meer wilt testen . Dan kun je die dingen ook even niet meer zien. Ik duim echt voor je meid.

    en de volgende ronde is nu gewoon raak. Zullen we dat afspreken? :p
     
  13. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Absoluut een goed idee.

    Hoe is het met jou? Heb jij nog getest? 11 dpo toch?
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    wit, witter, witst

    zit me te bedenken hoe ik vanaf hier verder ga. Wanneer ik ga stoppen met medicatie. Ga echt niet tot volgende week woensdag door. Ik vind dat zo onzalig vanuit het ziekenhuis

    maar wil ook nog steeds die controle scratching laten doen bij C&C.
    Ik ga ze even bellen
     
  15. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik stopte meestal op 14 dpo bij een negatieve test omdat ik dat toch ook een beetje als NOD beschouw. En dan meestal 1,5-2 dagen later ongesteld, dus dan wist ik ook precies waar ik rekening mee kon houden (in het geval dat er een uitgangsecho o.i.d. moest komen).
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  16. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    *breekt ook even in* wat een rollercoaster @Gliss en goed dat je toch ben gegaan, je bent er nu vroeg bij. Hoop dat je zaterdag meer weer. Heel veel sterkte.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  17. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    De meeste ziekenhuizen doen het volgens mij. Dat je echt lang door moet gaan voordat je mag testen.

    ik snap dat op zich vanuit de gedachte dat ze bij een positieve test alvast de vrouwen eruit willen filteren waar het vroeg mis gaat. Maar voor de vrouwen die niet positief testen op X dpo, wat zou dan de gedachte zijn om de medicatie zo lang door te laten gebruiken?

    Ik heb daar nog nooit een goed antwoord op gekregen eigenlijk.
     
  18. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Geen idee, misschien voor die 1 op de 10.000 (?) die op 14 dpo negatief test en op 16 dpo een knaltest en vervolgens goede zwangerschap. Ik vraag me af of dit echt voorkomt, bij goed testen en dagen tellen?
     
  19. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ik vraag me dit ook af. Misschien zijn er toch best veel dames die de testen toch niet heelmaal goed doen ofzo?

    ondertussen vandaag weer vervelende buikpijn. Geen krampen, maar zeurend gevoel, continu aanwezig
    Vorige maand in kunstmatige cyclus juist helemaal niet gehad en nu veel meer dan normaal
     
  20. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Do1981 wat naar weer van die witte test. En je vraag vind ik echt goed, ik ben ook benieuwd waarom dat nodig is. Maar ik test dus meestal op 14dpo en mag testen op 15 dpo. Dus tot en met die dag doorgaan met utrogestan.
     
    Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina