Fertility Fighters : Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI-traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    super spannend weer! Fijn om morgen ook lekker vrij te zijn.

hoe is deze ronde je bevallen qua bijwerkingen?

2. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    ***Fertility Fighters***
    Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI traject

Even voorstellen
    * Gliss (33) - 1e kindje - IVF 2, verse tp: niet-vitale zwangerschap, mk afwachten
    * Do1981 (39) - 2e kindje - IVF tp 10
    * Wondertje2020 (37) - 1e kindje - start IVF 3 (2x IVF, 1x ICSI)
    * Blij83 (37) - 2e kindje - IVF TP 13

* Aicirtap (41) - 2e kindje - ivf 4
    * Parel30 (33) - 1e kindje - ICSI 7
    * Droomwens79 (42) - 2e kindje - ICSI 2, Tp 7 in mei
    * Betsies (39) - 1e kindje - ICSI 3

Afspraken
    * 20 mei - aicirtap - telefonisch consult arts
    * 21 mei - Betsies - punctie
    * 21 mei - Gliss - afspraak miskraampoli
    * 22 mei - Parel30 - 1e FM
    * 23 mei - Droomwens79 - TP 7
    * 23 mei - Do - TP 10
    * 25 mei - Parel30 - 2e FM
    * 26 mei - Wondertje 1e follikelmeting CD10

Testdatum
    * Ergens rond 25 mei - Blij83

Zwanger

3. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik kan gelukkig vrijdag nog terecht op de miskraampoli. Komt goed uit want dan ben ik vrij en fijn nog voor het lange weekend.

@Betsies spannend weer hoor!
    @Parel30 wat voor consult gaat het om bij jou?
    @Wondertje2020 wat rot van de hoofdpijn! Ik heb het vaak van de gonal F een paar dagen.
    @blij83 hoe gaat het, laatste wachtweek toch?
    Tp's komen ook langzaam dichterbij @droomwens79 en @Do1981 !

Betsies, Do1981 en 2jongensmama vinden dit leuk.
  4. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    @Gliss Wat een toestand is het toch allemaal zo bij elkaar. Ik hoop dat je op de miskraam poli in goede handen bent en dat de hele afwikkeling vd miskraam vanaf nu vlot gaat doorzetten. Veel sterkte!

@Betsies Super spanend weer. Zet hem op!
    @Wondertje2020 Spannend dat je weer in de race bent. Die decapeptyl vind ik ook een rot spuit. Ik heb er in het lange protocol een keer echt flinke opvliegers van gehad.

Hier inmiddels 10 DPO. Ben flink chagerijnig, want heb al weer last van mijn buik. Dus de hoop maakt ook plaats voor frustratie, verdriet en angst. Kan helaas voorlopig nog niet testen vanwege de pregnyl injecties die ik heb gespoten. Dus deze week toch maar weer zien uit te zingen. Krijg weinig uit mijn handen helaas. Gisteren wel savonds fijn met man en zoontje nog in de tuin gewerkt. En later op de avond met een vriendin een flink eind gewandeld. Dat zijn dan wel weer dingen waar ik blij van wordt. We zijn ook een weekend weg geweest wat heel fijn was. Dus heeft geholpen. En als ik niet zwanger blijk is juni voor ons een pauze maand. Ik hoop dat dat gaat helpen om meer op te laden.

5. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @blij83 he wat rot dat je je zo voelt! Ik hoop dat het toch gelukt is, maar pff wat spannend weer. Snap dat je ook behoefte hebt aan even pauze, het is echt wel intensief zoveel tp en steeds naar DL enz. Nog los van het mentake aspect.

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @blij83 wat rot dat je al weer zoveel signalen krijgt. Het hoeft natuurlijk niets te betekenen, maar je kent je eigen lichaam het beste.
    Fijn dat je wel ook lekker hebt kunnen ontspannen

@Wondertje2020 hoe gaat het vandaag met de hoofdpijn?

@Gliss fijn dat je vrijdag terecht kunt. Hoe voel je, je vandaag?

@Parel30 hoe gaat het met spuiten?

7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.137
    113
    Vrouw
    Brabant
    Probeer positief te blijven! Ik wist ook zeker dat ik ongesteld ging worden, voelde die krampen opkomen. Het kan ook een teken zijn dat je baarmoeder groeit.

Gliss vindt dit leuk.
  8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Het gaat wel eigenlijk. Ben blij dat ik vrijdag terecht kan. Het geeft me altijd rust om een plan / vervolgstap te hebben. Misselijkheid is wisselend, vooral veel maagzuur op het moment wat irritant is, weinig trek, maar tegelijk helpt het om kleine beetjes te eten.
    Heb wel menstruatie-achtige krampen (gisteren ook al beetje, maar dacht dat dat misschien spanning was), waardoor ik steeds hoop dat het toch nog vanzelf komt. Maar niks hoor. En ik heb het 1-2 weken terug ook gehad en toen gebeurde er ook niks.

9. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    A4148E51-6C57-4476-AE5B-4A61605E826A.png Ik wil even aangeven aan alle vrouwen in ons groepje die in een lang traject zitten en ondanks alle teleurstellingen, onzekerheid, verdriet, boosheid en wanhoop .. de kracht bij zichzelf vinden om door te gaan met dit zware fertiliteitstraject.. ik heb zoveel bewondering voor jullie.
    Juist als je het zwaar hebt of het niet meer ziet zitten moet dit een plek kunnen zijn waar je je kwetsbaar op mag stellen en dit mag delen. Want je bent altijd maar sterk en hoopvol.
    Het is loodzwaar en je wordt op alle fronten uitgedaagd, zowel fysiek, mentaal als door mensen die je lief hebt in je omgeving.
    Liefs voor jullie allemaal

Parel30, Betsies, Asil en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    *breekt even in / meeleesmelding*

@Gliss sterkte met wat er nog komen gaat. Blij dat je vrijdag terecht kunt en je meer duidelijkheid krijgt ♥

@Do1981 jij dit weekend weer TP toch?

@Wondertje2020 weer in de startblokken, ik had ook hoofdpijn en opvliegers van de decapeptyl. Hoop op een mooi aantal

@blij83, hoop dat het een plakker is, snap dat het nu knap lastig is nu je pregnyl heb gespoten om te wachten. Ik hoop dat Juni een rustmaand word maar dan op een andere manier ;)

*breekt weer uit*

Betsies, Do1981 en Gliss vinden dit leuk.
  11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hi @Asil

zondag idd terugplaatsing. Gaan we nu langzaam aan naartoe. Gisteren met de utro begonnen

las over je negatieve test vandaag. Wat ontzettend klote meid. Iedere keer weer zo’n teleurstelling. Echt weer een diep dal waar je weer uit moet zien te komen.

hoeveel dpo ben je nu? Is er nog kans?

12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    0.000001% ben al 15 dpo ;), enige wat ik raar vind is dat ik eerst gevoelige borsten had na TP (had ik niet van de medicatie) gister meen ik was het haast weg en vandaag weer terug.
    Mijn vriend wilt dat ik straks nog 1x test als ik thuis kom. Was om 3.00u wezen plassen vannacht en kon niet meer slapen, hebt om net geen 4.00u getest. Lichte urine maar op de nacht van 14/15 dpo zou je met lichte urine toch ook al wat moeten zien.. Heb geen oog meer dicht gedaan, gehuild en om 7.00u de 2de gedaan maar daar liep de vloeistof niet van door..
    Heb ik weer o_O. Maar lijkt mij stug dat er vanmiddag wel wat te zien zou moeten zijn.

13. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Asil wat akelig toch weer. Symptomen kunnen je echt voor de gek houden. Je gebruikte ook luteale support toch? Dat kan gevoelige borsten geven. En ook iedere maand is het weer anders.
    Als je 15 dpo bent zou je toch wel een streep op ieder moment van de dag moeten hebben. Snap dat hij nog een keer wil testen voor de zekerheid, maar ik zou er denk ik niets van verwachten.
    Wat een ellende weer.

kijk je al weer vooruit, of ben je daar nog even niet mee bezig?

14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Verwacht ook niks hoor, maar mijn vriend heeft de bevestiging nog een keer nodig :)
    Ik slik al ruim 3 weken Oestradiol en Duphaston, geen enkel moment last van mijn borsten gehad voor TP alleen iets moe, na TP een shitload aan verschijnselen die 14 dpo ophielden. Toen wist ik het al, zei het (gister dus) ook tegen mijn vriend.
    Baal als een stekker, ik bedoel TP op moederdag.. Had zo mooi geweest, 11 juni jarig, misschien een mooie echo als kado maar nope...

Meid ben al weer aan slag gegaan, alles is al weer in gang gezet voor poging 4, ga overstappen naar het EMC maar dat bespreken we straks nog even voor de zekerheid. Zo ja dan word volgende week de doorverwijzing in orde gemaakt. Zelf denk ik niet dat het er de zomer van komt. Juni wilt mijn vriend echt rust (wat ik respecteer) Juli is de enige maand dat het nog zou kunnen maar gezien de overstap niet realistisch, AUG en SEPT gaan mijn collega's op vakantie dus Okt of Nov zou pas weer kunnen. En dat vind ik prima.

15. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Ja zo blij mee!! Het is eigenlijk best goed gegaan, wel al snel wat gevoelige buik en dat wordt nu alleen maar serieuzer eigenlijk dus morgen echt even mijn rust.
    Op hoofdpijn op de eerste dagen na is het verder eigenlijk heel prima verlopen, ik duim voor een bijpassende punctie :)

Hoe ga jij?

@Gliss en @blij83 bedankt voor de lieve wensen!

@Gliss wat fijn dat je vrijdag terecht kan! Zo een vooruitzicht op actie lijkt me nu ook helpend inderdaad. En dan duimen dat het hele proces hiervan mee gaat vallen, want dit was al heftig genoeg zo!!

@blij83 wat ellendig dat je je dan even zo naar en sjaggo voelt hopelijk zakt dat gevoel weer een beetje! En ik hoop dat de bemoedigende woorden van @Featherr helpen en voorspellend zijn :)

@Wondertje2020 mega lief berichtje ❤️ Allemaal power vrouwen hier!!

En hoe gaan de andere dames hier??

ps @Asil knuffel ik hier ook nog een keer, omdat je knuffels gewoon niet te vaak kan geven in deze tijden!

Wondertje2020, Do1981 en Gliss vinden dit leuk.
  16. Parel30

Parel30 Fanatiek lid

30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    @Wondertje2020 pfff die opvliegers zijn zooo irritant!! Vooral omdat het altijd zo zichtbaar is en dan kijken mensen mij heel raar aan op mijn werk :roflmao:
    @Gliss ik heb een eerste follikelmeting zaterdag! Is kijken hoeveel er groeien deze keer!
    @Do1981
    ja gaat best goed, naast de opvliegers en hoofdpijn valt het mee! Maar pas 3 dagen natuurlijk, vorige keer begon het ongemak pas na de eerste echo! Dus ben benieuwd!!

Gliss en Do1981 vinden dit leuk.
  17. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Asil verwacht je dat de wachttijd zo lang is dat je niet in juli kan beginnen na de overstap? Dat zou wel irritant zijn zeg.

Wel irritant dat je ook rekening moet houden met vakantie van collega’s. Erg Nobel, maar vind toch ergens ook wel dat, dat niet jouw probleem is.
    Maar dan zit je waarschijnlijk wel relaxter in het proces.

het blijft gewoon iedere keer een klap in je gezicht.

@Betsies gaat op zich prima hier. Nu weer 3x per dag 100 mg utro (in lf natuurlijke cyclus) en daar ga ik best ok op.
    Fijn dat je morgen lekker vrij bent!

1e echo schiet al op @Parel30 hopelijk blijft het zo goed gaan.

Betsies en Parel30 vinden dit leuk.
  18. Parel30

Parel30 Fanatiek lid

30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Ja ik hoop het ook! Maar wat ik schreef, de vorige keer begon ik mij na een week wel echt slecht te voelen en kon ik niet wachten tot de punctie! Maar hopelijk valt het deze keer mee!!

Do1981 vindt dit leuk.
  19. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, was ook steds erg blij als de punctie kwam!
    Werd bij mij denk wel verklaard door echt volle eierstokken (2x punctie 20+ follikels) en hoge dosering gonal f (300EH) dat ik er echt klaar mee was.
    Hopelijk valt het bij jou mee deze keer en duurt het niet te lang tot de punctie!

20. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    #640 Wondertje2020, 19 mei 2021
    Laatst bewerkt: 19 mei 2021
    @Betsies alvast heel veel succes morgen met de punctie, ik duim met je mee voor een mooie opbrengst. Moet je ver rijden naar België en hoe doe je dat met PCR test?

edit: ik ben in de war.. het is vrijdag!

Betsies vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina