Fertility Fighters : Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI-traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik dus pas op 17 dpo. En laatst dikke pech dat, dat in het weekend viel, dan dus pas op maandag en laatst viel dat precies met Pasen, dus dan pas dinsdag. Dan zit je dus op 19 a 20 dpo. Dat kun je toch niet met goed fatsoen vragen van vrouwen?

    zo vanuit zichzelf gedacht en niet wat prettig is voor de patiënt. Hoe minder hormonen hoe beter als het niet nodig is denk ik dan ook
     
  2. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Do1981 : vind ik ook totaal niet nodig 19/20 dpo. Wat ontzettend vervelend dat ze daar niet over meedenken.
    Ik krijg wel verschillende testdata te horen van artsen, de 1 zegt 10 dagen na tp en de ander 11 dagen na tp. Ik hou nu 10 dagen aan.. meestal haal ik 16dpo niet eens zonder utrogestan, dan komt de cyclus al door voordat ik mag testen. Hebben meer mensen dit?
     
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ik heb dat in ieder geval niet.
    Maar hou het ook meestal niet tot zo lang vol.

    vorige ronde mocht in wel op 16 dpo stoppen als de test dan negatief was. Maar daar moest ik dan wel voor bellen.
    Omdat ik utrogestan gebruik moet ik serieus voor een bloedtest komen nu iedere keer. Vind dat echt grote onzin.
    Alsof ik geen zwangerschapstest kan doen. Begrijp het ook echt niet waarom dat is.

    morgen maar eens bellen denk ik
     
  4. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Ik heb nog nooit mijn officiële test datum gehaald ook. Meestal na 6 dagen van een 5-daagse komt het al door! Super vervelend!
    Bij C&C is het idd ook 10 dagen na tp!
     
    Gliss en Do1981 vinden dit leuk.
  5. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik hoop nog dat jouw verhaal op het mijne gaat lijken…. Rollercoaster zeg…..
     
  6. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik moest nog aan je denken ;) maar de arts was vrij duidelijk dat het echt mis is. Er zou op zijn minst een dik bms moeten zijn bij zwangerschap in de baarmoeder
     
  7. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik heb nog een vraag, er is afgesproken met de arts dat ik dezelfde hormoonstimulatie zou krijgen als bij punctie 1 en 2. Maar nu hoorde ik dat ze niet meer met Gonal F werken maar Ovaleap. Het was juist de bedoeling dat ik exact dezelfde behandeling zou doen omdat ik hiermee goede resultaten had.

    Heeft iemand Gonal F en Ovaleap gehad? En was daarin verschil te merken?
     
  8. 7Missme1987

    7Missme1987 Bekend lid

    13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw
    * breekt even in*

    @Gliss lees net het berichtje over je controle gisteren. Wat een rollercoaster. Dikke knuffel en hopen dat het afloopt met een sisser.

    * breekt weer uit*
     
    Gliss vindt dit leuk.
  9. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    De eerste twee pogingen heb ik Gonal gehad, de laatste ovaleap. Wat ik alleen heb ervaren is dat ik van ovaleap mij een stuk minder lekker heb gevoeld dan van de gonal!
    Qua opbrengst is het moeilijk te vergelijken want ik had alleen de gonal en de ovaleap heb ik samen met meriofert.
     
  10. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Wondertje2020 ik heb het zelf noot gebruikt. Alleen gonal f. @Gliss had jij dat niet gebruikt? Er was in ieder geval iemand in de groep, want die naam komt me bekend voor. Kun je evt niet specifiek verzoek doen voor gonal f? Lijkt me wel te moeten kunnen toch? Het is verkrijgbaar in nl natuurlijk

    @Gliss hoe voel je, je vandaag? Hopelijk een rustig dagje. Beetje bijkomen van gister. Zijn de kippen gisteren nog gekomen? Hoop dat, dat positieve energie gaf!

    vanmorgen zelf niet meer getest overigens.
    Was er klaar mee.
    Misschien morgen nog een testje. Of zondag.
     
  11. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    bedankt voor je antwoord. Ik ga denk ik toch nog vragen of het echt met Gonal F kan. Wat jij net schrijft @Do1981
    Want ik wil de parameters gelijk houden. Alles wat we nu anders doen gaat weer zorgen voor verwarring.
    Deze IVF is voor ons ook een soort van uitsluitsel. Als de resultaten naar beneden gaan, weten we ook wat er aan de hand is. Als het gelijk blijft dan geeft dit ook een antwoord over de eicelkwaliteit en zaadkwaliteit.

    Betreft jouw situatie @Parel30 heb je zowel agonisten als antagonisten schema gehad?
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  12. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Voor de medicatie weet ik het niet precies, maar volgens mij is de medische reden om pas ná nod te testen dat dan een test eigenlijk altijd positief is als iemand zwanger is. Tot 14 dpo is het toch nog best mogelijk dat iemand negatief (of superlicht) test en later toch positief. Niet in veel gevallen, maar toch een aantal.
    Ik kan me voorstellen dat ze daarom ook de medicatie tot dan willen laten doorlopen.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  13. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Ja lijkt me fijn om alles gelijk te houden voor jullie dan heb je een goede vergelijking!
    Ja allebei de schema’s gebruikt. Komende schema is vanaf dag 2 beginnen met ovaleap en meriofert en dan vanaf dag 8 fyremadel erbij en dual trigger voor punctie en als ondersteuning duphaston en prolutex.
     
  14. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dank inbrekers ook voor de lieve berichtjes :)

    Ik geloof dat het een lange 1,5 dag gaat worden. Heb nog steeds bloedverlies, milde buikpijn en zere borsten dus voel me zwanger en leeg te gelijk.
    Ik hoop toch zo dat t HCG flink daalt, ik begrijp uit alle info dat het naast het risico / evt behandeling, ook gewoon allemaal best lang kan gaan duren als het een EUG is.
    En dat terwijl we na volgende week op vakantie gaan, bedoeld om even helemaal te ontspannen en weg te zijn van het traject. Kijk er al maanden naar uit na laatste vakantie in zomer 2019.
    Hopelijk kan het allemaal gewoon doorgaan, het is wel in NL gelukkig.
    Maar ik merk dat ik in doemscenario's denk, hopelijk niet nodig!

    Ik heb altijd alleen gonal-f gebruikt. Ben wel bekend met zowel lang als kort schema cetrotide vs decapeptyl.

    De kipjes zijn er, ze zijn supermooi zwart met bruin aan de randen van de veren. Ze zijn nog jong en best tam (je kunt ze zo oppakken en aaien). Ze zijn nog een beetje aan het wennen, maar dat komt goed. Onze honden weten ook nog niet precies wat ze moeten denken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Gliss super leuk die kippen. Hopelijk geeft het fijne afleiding. Het is niet niks waar je nu in zit. Kan me heel goed voorstellen dat je er even doorheen zit ook.

    @Wondertje2020 snap je helemaal, maar toch, ook hier hebben dames soms wisseldende resultaten. Als het aantal eicellen iets minder is hoeft het niet te betekenen dat de kwaliteit niet goed is.
    Maar we gaan er gewoon vanuit dat dit een top ronde wordt!!!

    @Leraje ik ben heel benieuwd hoe dat nou precies zit. Ik kan daar niet zoveel over vinden in medische artikelen. Je leest het soms wel van vrouwen die niet in een traject zitten, maar vrijwel niet van vrouwen die wel in traject zitten.
    Ze zullen het vast wel niet weten en het zekere voor het onzekere nemen. Snap ik ook wel. Maar 17 dpo vind ik wel echt erg lang duren en heftig en belastend om nog een week al die medicatie te gebruiken terwijl je al weet dat het niet gelukt is.
     
  16. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik vind 17 dpo ook wat overdreven. Zeker omdat je normaal op NOD of dag na NOD kan testen dus 14/15 dpo en omdat het dus per ziekenhuis verschilt. Dat ze bij ons dan een slagje om de arm houden tot de ochtend van 16 dpo (negatief=stoppen dus dan gebruik je tot 15 dpo) snap ik nog, maar 17 vind ik echt onnodig. Zou me daar zelf niet aan houden. Van de 2x dat ik zwanger was, was het op 11 dpo al goed zichtbaar op een test. Alle andere keren was de test dan blanco en bleef blanco tot officiële testdag dan wel 14 dpo.
     
  17. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik moet dus op 17 dpo bloed komen prikken ivm gebruik utrogestan. Dus lastig om zelf te stoppen.

    net even C&C gebeld. Heb nu voor as maandag een afspraak voor de controle scratching. Dat is mooi.

    afgesproken dat ik dan voor de zekerheid sochtends nog een test doe. Zij houden ook 10 dagen na terugplaatsing aan en dat is maandag. Hoef ik daar in ieder geval geen ronde voor over te slaan. Dat is mooi
     
  18. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Oja sorry met prikken is dat idd geen optie! Maar het is niet zo dat als je stopt, ongesteld wordt, dat ze eerder prikken? Er zullen toch ook vrouwen zijn die 17 dpo niet halen, moeten die dan steeds ook zolang wachten en steeds een ronde overslaan? (Stel dat je kunstige cyclus doet. Of kan dat überhaupt niet 2x direct achter elkaar.. Ik heb vooral ervaring met natuurlijke cyclus en dan kon ik in 1x door).

    Mooi dat je scratching kan gaan doen! Op het FB C&C forum staan ook best wat tips qua testen / Duitse grens enzo (GGD test niet geldig) of ben je daar al goed van op de hoogte?
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  19. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.954
    1.712
    113
    Wat fijn dat je al zo snel terecht kan! Ik moest een keer 3 weken wachten op een controle scratch. Super irritant.
    DE scratch kan niet tijdens je menstruatie. Maar die heb je dan dus nog niet?
     
  20. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    nee, nog onvoldoende. Zit niet meer op Facebook, maar wilde het hier vragen. @blij83 @Parel30 waar laten jullie je dan testen? Ik begreep dat er bij een aantal grensovergangen test straten zitten?
    Hoeveel tijd ben je daar dan mee kwijt?

    ze vertelde trouwens dat ze een extra arts hebben? Daarom had ik ook mazzel dat het as maandag al kon. Kon ook dinsdag of woensdag, maar dat komt niet zo goed uit.

    @Gliss als je eerder ongesteld wordt mag je idd bellen. Dus dat kan ik ook zeggen. Maar voelt ook niet helemaal fair en handig ofzo
     
    Gliss vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina