Fertility Fighters : Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI-traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @blij83 deze controle kan volgens mij wel tijdens menstruatie. Maar dat heb ik dan nog niet (tenzij het er doorheen komt). Denk daarom dat de nk cellen niet tijdens menstruatie kan, maar plasma wel. En ik hoef alleen die laatste

    3 weken wachten is wel irritant zeg, het duurde bij jou ook allemaal lang toen
     
  2. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Ja, bij mij duurde het toen giga lang. Maar dat kwam om dat ik toen dus ook nog weer een 2e kuur moest en toen weer controle.

    Ze hebben mij altijd op het hart gedrukt dat de control echt niet kan tijdens menstruatie. De NK cellen checken ze sowieso niet meer. Omdat die niet veranderen oiv de antibiotica. Dus die zijn bij mij ook niet meer gecheckt.
    Maar omdat de controle dus niet na tijdens de menstruatie kon, ging er dan zo weer een kleine week verder over heen. En dan weer 2 weken wachten op de uitslag. Dus dan deden we die maand geen cryo TP. Dat was onze eigen keuze. Maar werd ook wel heel sterk geadviseerd door C&C. Maar goed, wij wilden geen cryo´s ´verspillen´. Maar jij hebt juist een soort van ´overschot´aan cryo´s toch. (Ik bedoel dat niet oneerbiedig hoor!)
     
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    haha, dat klopt ja. Het einde komt maar niet in zicht.
    Als het goed is, is mijn menstruatie er dan ook niet. Dus dat gaat gewoon goed. Ze heeft er nu niets over gezegd, maar meen me te herinneren dat het op elk moment in de cyclus kon. Maar wel goed om toch even te checken als ik nu onverhoopt toch ga menstrueren. Goede tip!

    heb jij nog een tip voor die Corona test? Hoe heb jij dat gedaan?
     
  4. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ah leuuuk, nog kuikens! Veel oppakken, dan blijven ze lekker tam.
    (Al kunnen tamme kippen ook vreselijk irritant zijn whahahah. Wij hebben er een die supertam is; je struikelt echt over haar als je iets in de tuin doet omdat ze altijd recht onder je voeten staat in de hoop dat er wormen vrijkomen bij wat je ook aan het doen bent. Zelfs als dat gewoon 'in de tuin zitten' is :') Maar ik pak haar vaak om gewoon even mee te knuffelen <3)
     
    Gliss vindt dit leuk.
  5. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    heb jij nog een tip voor die Corona test? Hoe heb jij dat gedaan?[/QUOTE]

    Ik heb of laten testen bij de GGD en dan online een afspraak gemaakt en gezegd dat ik verkouden was.

    En ook via een particuljere snelteststraat a 69 euro.

    Je kan nu svhij baar ook kosteloos testem in Heinsberg zelf.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  6. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Een GGD test is bij grenscontrole in Duitsland niet geldig (wij hebben vrienden in DL die dit met famile hebben gehad) omdat je de uitslag alleen digitaal hebt en niet op naam (bsn).

    Je kunt je hier gratis laten testen, vlakbij C&C.
    https://www.covid-19-heinsberg.de/
    Als je het afspraakformulier laat zien dan mag je door bij de grens.
    Je moet dus vooraf een afspraak maken, ze testen op ma, woe, vr en zat.
    Op het C&C forum werkt dit goed voor de dames. Soms kun je geen afspraak maken qua tijd voordat je de afspraak bij C&C hebt, maar dat geeft niet, je hebt de test niet voor C&C nodig, wel voor de grens begreep ik. Dus kan ook na C&C voor de terugweg.
    Andere optie is idd een (snel)test met reisformulier via particuliere teststraat.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    #87 Do1981, 30 apr 2021
    Laatst bewerkt: 30 apr 2021
    thanks. Had al beetje zitten zoeken en deze al gevonden. Heb de app al geïnstalleerd. Ik zie alleen niet waar je dan een afspraak kan maken. Weet je zeker dat het niet met binnenloop is?

    dame aan telefoon zei al: beter in Duitsland. Geen gedoe met waar de verklaring aan moet voldoen en gratis

    edit: never mind. Heb het al gevonden in andere browser. Chrome zag ik het niet

    edit 2: was goed dat ik geboekt heb nu. Eerste mogelijkheid was perfect kwartier voor de afspraak bij C&C. Dus helemaal top
     
    Wondertje2020 en Gliss vinden dit leuk.
  8. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    ahha. Wat goed. DUs jij gaat dat maandag doen. Ben benieuwd naar je ervaring! En dan ga ik daar ook. Met die infusen moet ik dan soms 3x per week. 2x infuus is al om 7.15 uur en 1x TP.
    Dat is op de markt in Heinsberg toch?
     
    Gliss en Do1981 vinden dit leuk.
  9. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ja, inderdaad, die ja. Op de markt

    heb je maandag weer tp al?

    mijn afspraak is pas later gelukkig, haha. Wat een tijdstip blijft dat toch zo vroeg
     
  10. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    nee, rond maandag een positieve ovu test. En dan de maandag erop of zoiets zal de TP zijn. En dan 2 dagen er voor en 2 dagen erna een infuus.

    Dus jij mag eerst naar Heinsberg :)
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  11. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @blij83 oh wat spannend weer! Weer een tp in zicht.. ik ben nu toch weer aan het LH testen voor de ovulatie en poging in de natuurlijke cyclus zonder traject. Denk dat wij gelijk lopen qua cyclus.

    @Do1981 wat een gedoe extra met die covid19 testen! Maar gelukkig allemaal goed geregeld zo.

    @Gliss en @Leraje ben ook gek op kippen. We hadden ook kuikentjes maar nu een hele tijd niks meer. Helaas vossen hier en in 1 klap 14 kippen en 1 haan dood toen we terugkwamen van vakantie en dat vond ik zo erg. Of we moeten een extra hok maken dat in de nacht goed op slot kan.
     
    Leraje, Do1981 en Gliss vinden dit leuk.
  12. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat spannend weer, een volgende tp!
     
  13. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja mijn schoonouders hebben dat ook een keer gehad met vossen. Ze hebben nu een draadstaal hek een stuk in de grond gegraven (zo dat ie niet kan graven) en een soort van stevig net over de hele ren gespannen. Ze hebben ook een vrij groot hok en in het begin, toen ze die aanpassingen nog niet hadden, hebben ze de kippen bij schemering opgehokt. Het gaat nu al een hele tijd goed met hek&net.
     
    Wondertje2020 vindt dit leuk.
  14. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Toch ook weer spannend he Wondertje. Je blijft toch hopen op een Wonder.


    Wij gaan nu nog 1 terugplaatsing doen en dan in juni een maandje pauze vermoedelijk. Ik heb echt even de tijd moeten nemen om te boven te komen vd teleurstelling vd mislukte verse IVF poging. En de ontmoediging na 12 TP neemt toch wel steeds verder toe. Nu mijn cyclus weer vordert begint mijn hoop voor TP 13 toch weer wat te groeien. Ik hoop het zooooo intens. En anderzijds ben ik zoooo moe vh traject. Van al het gedoe, van alle hormonen, van al het verdriet.

    Nu ik weer een weekje hormoonvrij ben, merk ik dat ik me echt zoveel beter voel. Vooral weer veel energieker. Ben weer goed aan de slag gegaan met fietsen naar mijn werk, hardlopen, spierversterkende oefeningen. Gewoon simpele klusjes lukken weer beter. Voel me minder labiel. Zo de dagen tussen menstruatie en eisprong/TP zijn altijd de beste dagen vd maand. :)
     
    Leraje, Do1981 en Gliss vinden dit leuk.
  15. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @blij83 het valt echt niet te onderschatten, de hormonen, het heeft zoveel impact. Best slim om even rust te nemen. Ook met jullie vakantie. Het is ook al zo’n enorm aantal terugplaatsingen.
    En toch is er altijd hoop, want het kan wel heb je bewezen.
    Heb jij eigenlijk al een keer een hysteroscopie gehad?

    @Wondertje2020 misschien heb je het al eens gezegd, maar weet je al wanneer je voor de cryo wilt gaan? Of ga je daar nu heelmaal niet meer voor en begin je na menstruatie met volgende poging?
     
  16. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Nee, geen hysteroscopie gehad. Cuypers vond het niet nodig omdat ik dus een gezonde zwangerschap heb gehad.

    We hebben ook wel besloten samen om vermoedelijk geen extra onderzoeken meer te gaan doen. Je kan dus nkg die hyseterosxopie doen, poollichaamonderzoek, era test.

    Die laatse twee zijn dan zelfbetaald en kosten toch echt veel geld.

    We zijn er wel aan uit dat we dat niet meer willen gaan doen (zeggen we nu).

    Al met al betalennwe nu best wat zelf. Die infusen hebben tot nu toe al bijna 1000 euro gekost. De timelaps machine 385 euro. De onderzoeken ook al wel iets can 400 euro. Het is het uiteraars allemaal waard! Maar toch zet het me wel aan het denken. Hoe ver wil je gaan. En wanneer mag je ook kiezen dat het genoeg is.

    Met name gezondheid en welbevinden zijn daarin argumenten overigens.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  17. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    @Gliss Veel succes vandaag met de controle. Was het bloedprikken of ook echo? Hoelaat mag je?
     
  18. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Tx!
    Ik moet om 11.00 bloedprikken ik lokale ziekenhuis, spoedbepaling. Ze faxen dan de uitslag naar NG. De arts belt me tussen het punctie / tp programma door. Dus weet niet precies hoe laat.
    Ik kan de bloeduitslag ook in mijn digitale dossier zien, dus vermoedelijk wat eerder dan dat ik gebeld word.
    Fingers crossed meiden, vind het best spannend.
    Nog steeds buikpijn en helderrood bloedverlies (toch al 6e dag nu)
     
  19. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Do1981 vindt dit leuk.
  20. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Spannend @Gliss . Ik duim voor je. Echt vervelend he zo'n lang beloop. Bij 2 vd 4 vroege miskramen heb ik ook gek en lang bloedverlies gehad.
    En bij alle 4 vroege miskramen was het echt anders dan een normalen menstruatie. Zo gek he dat het baarmoederslijmvlies dan dun lijkt en dat je dan toch blijft bloeden. Ik heb dat ook wel eens gehad. En dan vroeg ik 'waar komt dat bloed dan vandaag?' En dan gaven ze aan dat ze dat ook niet wisten....... Vind dat maar bizar eigenlijk
     

Deel Deze Pagina