Fertility Fighters : Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI-traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Parel30 vindt dit leuk.
  2. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.201
    1.996
    113
    @Parel30 Jeetje zeg. Wat ontzettend kak. dikke knuffel. en ok echt balen dat je dan door moet met de duphaston/ utro. Dat voelt dan toch ook nutteloos.

Parel30 vindt dit leuk.
  3. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @Parel30 ik zit te denken, vrijdag, dan mag je opzich 14 dpo stoppen toch bij negatieve test? Dat vind ik nog meevallen (hoewel het vreselijk nutteloos voelt he, I feel you!), meeste zkh/klinieken mag je pas 16 dpo of kater testen. 14 dpo is dan wel realistischer vind ik.

Parel30 vindt dit leuk.
  4. Parel30

Parel30 Fanatiek lid

30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Hahah nou dat heb ik zelf bedacht hoor! Een dagje eerder dan mag. Maar mijn gedachte was 14 dpo wit is wit, en dan kan ik het weekend lekker een beetje ont progesteronnen!

Betsies vindt dit leuk.
  5. Parel30

Parel30 Fanatiek lid

30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Ja 5x per dag duphaston en 1 injectie prolutex! Dus elke dag een progesteron shot, daar zou ik graag nu al mee willen stoppen :(

6. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Parel30 wat verdrietig weer.. heel dubbel dat je nu door moet gaan met progesteron.
    Leef je zo toe naar een moment en dan 1 test en alle dromen .. weg.. liefs voor jou

Ik heb nog een vraag, wat zouden jullie doen? Volgens de gynaecoloog mag ik als de infectiewaarden en kalium goed zijn gewoon weer starten voor punctie 4. Dit zou dan over 3 wk al kunnen. Maar mijn lichaam is al uitgeput en moe. Bovendien speelt in mijn achterhoofd dat in België de bevruchtingen ineens zo tegenvielen en nu dus zelfs een afgebroken punctie. Ik ben bang dat hoe langer ik wacht, hoe onvruchtbaarder mijn lichaam wordt.
    Voordat ik het weet zit ik dan pas weer aan een punctie in augustus.. dat is alweer bijna een jaar nadat ik punctie 2 had. Maar we willen ook uitsluitsel wat er nu aan de hand is waardoor het niet lukt. En hoe langer ik wacht, des te langer duurt het uitsluiten van de antwoorden en de verwerking van ons proces. Aan de andere kant kan ik de maanden gebruiken om weer een gezondere levensstijl te realiseren en aan mijn mentale proces te werken. Ik weet niet meer wat een verstandige keuze zou zijn en ik weet eigenlijk ook niet meer wat ik fysiek / mentaal aan zou kunnen.

Parel30 vindt dit leuk.
  7. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja gelijk heb je!!

Parel30 vindt dit leuk.
  8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Lijkt me een verschrikkelijk moeilijke keuze @Wondertje2020. Ik denk dat je die alleen samen met je man kan maken.

Mijn gevoel zegt, probeer even bij te komen komende tijd, fysiek en mentaal. Ik denk dat in the end zeg 1-4 maanden pauze niet zoveel verschil maakt qua slagingskansen. Je kunt ook per maand beslissen hoe het voelt? Hoeft niet van te voren te zeggen hoelang je precies rust neemt. En met gezonde lerfstijl kun je ook tijdens behandeling doorgaan, zolang je maar geen crashdieet ofzo doet of net voor na punctie opeens gaat starten met bootcampen ofzo.

Leraje vindt dit leuk.
  9. JH8

JH8 Lid

7 jun 2021
    96
    31
    18
    Vrouw
    @Parel30 hi!! Ik heb even snel zitten lezen hier.. wij hebben op precies dezelfde dagen de punctie en terugplaatsing bij C&C gehad, waarschijnlijk heb ik je wel gezien na de punctie.. wat rot om te lezen dat het niet zo goed gaat, echt heel naar voor je

Welke test heb je gedaan? Ik mag ook pas zaterdag testen en zou zooo graag ervoor al willen maar durf het niet.

10. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Wondertje2020 ik sluit me aan bij @Gliss
    Natuurlijk jullie besluit, en snap je helemaal als je toch doorgaat. Maar ik denk gevoelsmatig dat wat rust en herstel goed is. Ik denk echt dat het vorige keer toch ook met Corona te maken had. En nu net toch weer een aanslag voor je lijf. Die paar maanden zullen het grote verschil niet maken

mogelijk dat je de tijd in de tussentijd wel ‘nuttig’ kunt inzetten met bijvoorbeeld nog een onderzoek (zoals scratching) of de cryo tp die er nog is. Dan sta je niet stil in voor je gevoel en verlicht het wachten misschien een beetje

11. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Do1981 en @Gliss dank jullie wel.
    Waar het bij ons ook te maken heeft, is dat we merken dat de artsen om ons heen, die echt het beste met ons voor hebben.. steeds meer hun twijfels uitspreken en zich gereserveerder uiten over de behandeling. Dus het start met intakes vol enthousiasme en als er dan toch dingen anders lopen (weinig bevruchtingen en weinig embryo’s) en slechte resultaten bij hormoonstimulatie.. dat er dan wel ineens veel voorzichtiger wordt gepraat over onze kansen. Dit is nu bij MCK ook aan de hand.. in een tijdsbestek van minder dan een maand verandert de toon. Van bijna euforisch tot we weten het niet..
    En ik geloof niet in teveel “pech” , ik denk echt dat er iets anders aan de hand is nu met mij. Het enige wat ik wil is een antwoord en dat weet ik alleen als we deze laatste punctie achter de rug hebben gehad en weten wat de “schade” is of de juist positieve uitkomst is ..
    Alleen op deze manier kunnen wij verder met ons leven..
    We hebben besloten de cryo in België als laatste te bewaren. Soort “ save the best for last” idee.
    Mijn man kan het de komende tijd ook onmogelijk met zijn werk combineren en ik zie mezelf niet elke keer in mijn eentje naar Gent rijden.

12. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat aardig, mijn arts van NG belde net spontaan even op om te vragen hoe het gaat na miskraam, voor de aanpak straks in volgende cyclus (cryo tp) en verwijzing herhaald miskramen onderzoek. Had ze per mail op de hoogte gehouden van ziekenhuisbezoeken, maar toch fijn dat ze zo betrokken zijn en spontaan bellen :)

Leraje, Wondertje2020, 2jongensmama en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    super lief ! Ik heb dat met mijn huisarts, ze belde mij omdat ze zag dat ik was opgenomen. Echt zo fijn als mensen betrokken zijn.

2jongensmama, Betsies en Gliss vinden dit leuk.
  14. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @Parel30 ik vind jouw plan heel logisch! Al hoop ik natuurlijk niet dat je moet ontprogesteronnen maar dat in een weekend helpt wel!

@Wondertje2020 wat lastig zo een keuzes en het gevoel hebben dat de artsen reserves hebben over jullie situatie is al helemaal geen fijn gevoel! Ik wens jullie samen heel veel sterkte en wijsheid bij de keuzes waar jullie voor staan. Ik sluit me wel aan dat rust wel heel helpend kan zijn voor je lichaam nu en zeker ook voor je psychische welbevinden!
    Heel veel sterkte!!

Wondertje2020 en Parel30 vinden dit leuk.
  15. Parel30

Parel30 Fanatiek lid

30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Hai! Oh dat zou goed kunnen dan natuurlijk! Ik heb de sensitest midstream gedaan! Hopelijk heb jij meer geluk dan ik!

16. Parel30

Parel30 Fanatiek lid

30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Heel lief! Dat doet een mens goed zulke betrokkenheid!

17. Parel30

Parel30 Fanatiek lid

30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Dankjewel Wondertje!
    Om jouw vraag te beantwoorden, en de andere dames hebben natuurlijk ook al gereageerd, maar kom wel goed op krachten! Al begrijp ik je afwegingen heel goed!! Heb het er goed met je man over en dan weet ik zeker dat jullie tot een goede beslissing komen!

18. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Gliss wat netjes dat ze hebben gebeld. Dat is wel echt persoonlijke betrokkenheid, heel fijn!

vandaag 2e keer bloed geprikt en waarde was 2200. Verdubbeling in 38 uur gemiddeld. Hoger dan ik had durven hopen. Ben er wel blij mee.
    Nu wachten op volgende week vrijdag eerste echo.

2jongensmama, Gliss, Betsies en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Parel30

Parel30 Fanatiek lid

30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Wat een goed nieuws!!!

Do1981 vindt dit leuk.
  20. Wondertje2020

6 aug 2020