Ik gebruik ook utro in natuurlijke cyclus, daar was het ook niet zozeer over. Voor deficiëntie zou je dan toch kunnen prikken op progesteron om te kijken of het hoog genoeg is? (Bij een positieve test) Persoonlijk vind ik die bollen toch altijd best belastend. Wel best spannend om mee te stoppen. Maar het is ook allemaal peanuts ‘if that’s what it takes’ dan neem je het met liefde
Ze doen hier niet echt aan hormonenprofiel prikken geloof ik. Ik moet je ook eerlijk zeggen dat dit advies voor utro kwam toen ik midden in de chaos van onzekerheid rond MK/EUG/MA zat. Dus ik heb ook niet alles onthouden geloof ik. Ik heb ook nog utro oraal liggen dus mocht ik de bollen zat worden dan zou ik nog kunnen overleggen om dat om te zetten. Ik vind ze ook niet fijn maar ben wel in staat om alles een kans te geven op het moment in de hoop dat het een keer gaat lukken. Ik zit nu in de dubieuze fase van: kom ik nu dichterbij een kindje (het is 2x 'gelukt' maar mislukt) of verder weg (2x mk, behandelingen zijn niet oneindig)?
Heel interessante webinar gezien over covid19 en zwangerschap / fertiliteit. Ik weet niet hoe ik de hand-outs kan plaatsen hier maar als ik de link krijg naar de webinar zal ik m plaatsen.
bij mijn ziekenhuis ook niet hoor. Maar het kan volgens mij wel. In de vs doen ze dat standaard naast beta volgens mij en bepalen daarmee of je extra progesteron bij moet prikken of niet ( ze doen dat met infectie in de kont volgens mij, pio- progesteron in oil) Dus het bestaat allemaal wel Overigens zijn utro bollen oraal en vaginaal hetzelfde. Er staat op de 100mg oraal op, maar die gebruik je gewoon vaginaal. ik zou het ook zeker proberen. en ik denk trouwens dat je steeds dichterbij komt Het moet gewoon een keer lukken misschien zondag mijn succes tip van vorige keer en heel lang stuk wandelen?
Ja klopt, alleen de vaginale dosering is 200 en oraal 100. Maar heb van beiden in huis dus komt goed. Ik heb 2 honden dus wandel dagelijks paar keer korter en 3x per week grote wandeling van meer dan een uur. Dus dat komt goed . En ik heb maandagavond na tp yoga dus ook dat is fijn. Het gaat gewoon lukken deze keer hoor, de odds are with me
toch nog even over die utro, er is geen orale of vaginale variant. Die 100mg is gewoon voor oraal en vaginaal gebruik. Op het doosje staat oraal, maar dit wordt gewoon vaginaal gebruikt. Je kunt het ook oraal gebruiken
Ja dat snap ik. Maar vaginaal moet je een hogere dosering gebruiken dan oraal ivm de opname. Dus vaginaal heb ik 200mg en oraal 100mg voorgeschreven gekregen. De capsules verschillen in grootte / hoeveelheid per capsule snap je. Dus die van 100mg kun je idd ook vaginaal inbrengen, maar dan zou ik er 2 moeten nemen. En andersom die van 200mg kunnen ook oraal, maar dan dus een halve. Maakt het net wat ingewikkelder.
Meestal wordt 200 mg in kunstmatige cyclus gebruikt en 100mg in natuurlijke cyclus en na punctie. Alhoewel er ook soms 200mg in natuurlijke cyclus wordt gebruikt. De standaard dosering in natuurlijke cyclus is 2x of 3x 100. Ik zeg het vooral zodat duidelijk is dat je nu iets voorgeschreven krijgt dat niet standaard is, vooral ter info Mij is juist altijd verteld dat vaginaal beter wordt opgenomen dan oraal.
Ik doe gewoon wat de artsen voorschrijven, ze zullen het wel weten toch. Ze doen niet anders in een vruchtbaarheidskliniek. De apotheek bevestigde overigens het doseringsverschil tussen oraal en vaginaal.Vaginaal 3x200 en oraal 1x100 per dag. Heb net op farmacotherapeutisch kompas gekeken en daar staat het ook. Ik weet niet waarom het verschil is. Misschien dat omdat het sneller opneemt vaginaal dat het ook sneller uitwerkt? Het gaat om een gelijkmatige spiegel uiteindelijk. Verschil tussen natuurlijke en kunstmatige cyclus klinkt logisch maar daar hebben ze nu geen verschil in gemaakt bij mij. Misschien dat @Betsies ook uitleg heeft gekregen over (dosering) utro in natuurlijke cyclus?
sowieso doen wat de artsen voorschrijven natuurlijk. En 100 of 200 maakt in natuurlijke cyclus ook niet zoveel uit Ik had alleen meer afscheiding bij de 200 ik heb zelf het idee dat de 200 voor mij teveel was Overigens allemaal 3x per dag
Ben benieuwd, nu eerste keer utro in natuurlijke cyclus voor mij Na punctie en kunstmatige cyclus voelt het misschien anders omdat je toch al onder de hormonen zit (+ ik had 2x milde OHSS dat hielp denk ook niet). Morgen moet ik er mee beginnen.
Spannend weer hoor @Gliss Ik ga nu (na de pauze) voor mijn eerste natuurlijke terugplaatsing dus ook nog geen ervaring mee maar utro hoort daar wel bij, in voor mij dezelfde dosering, 3x200 helaas de vaginale want die is het meest effectief aldus de gynaecoloog. En ook altijd de opdracht bij zwangerschap door tot week 12, geen verdere uitleg, dat helpt zijn ze in onze kliniek van overtuigd.
Utrogestan 3 x 200 capsules schreven ze in UZ Gent ook tot 12 wk voor na positieve test. In NL zei de gynaecoloog het nu ook weer tegen me dat ondersteuning met utrogestan wordt aangeraden. En ik vond die Crinone gel nu juist zo fijn! Dus hoop voor je dat je 12 weken aan die bollen moet @Gliss!
Goed te horen dat we dezelfde aanpak krijgen, dat geeft wat vertrouwen. Weet jij al wanneer je verder wil/kan/mag? Edit: en @Wondertje2020 dus ook
Waarom zeggen ze bij een verse terugplaatsing dan maar tot testdatum, zou dat ook niet veel langer moeten dan?
nee, je kunt in principe gewoon na een aantal dagen/ weekje stoppen. Volgens mij is het gebruik van utro ter ondersteuning van de luteale fase ook maar voor zeer weinig vrouwen echt nuttig. Maar ze weten volgens mij gewoon nog niet zo goed hoe het echt zit en doen daarom allemaal wat verschillend. Het is ook goedkoop en makkelijk voor te schrijven. Mijn luteale fase is 9 a 10 dagen. Daarom heb ik het bij iedere cryo tp gebruikt. Soms 3x100, soms 3x200 (eigen verzoek). Maar mocht nu bij positieve test (op 17 dpo geloof ik) stoppen.
Bij mij was standaard ook 3x200. Is vrij gebruikelijk ook. Bij de eerste 8 jaar geleden was dat ook al, alleen moest je toen die 100 capsules 3x 2 inbrengen. Kan me goed voorstellen dat na de ervaring van de verse tp, stoppen en bloeding, en toch een zwangerschap die er zat, dat ze je nu langer geven. Je gaat ook niet gokken bij een zwangerschap om eerst bloed te prikken. Of je te weinig progr. Hebt, want dan is het meteen foute boel. En afgelopen keer is er bloed geprikt toch? En dat was veel te laag. Ik ga voor je duimen! Mooi dik bms had je! Dit moet hem worden!
Hier gaat het goed! Vrijdag de 20 weken echo, dus dat is wel weer een spannende mijlpaal. Volgens mij voelde ik hem deze week ook voor het eerst , dus dat is ook super fijn. Dan neemt de onzekerheid toch weer wat af. Volgende week ook 2de coronaprik. Zie er wel tegen op om een dagje of 2 ziek te zijn maar goed. Zal wel goed komen