Fertility Fighters : Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI-traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Eigenlijk gluten, soja en zuivel vrij. Maar dat vind ik nogal lastig uitvoerbaar in combi met geen suiker en vlees. Ik probeer waar ik kan.
    Verder 2 kopjes groene thee per dag.
    Veel drinken. En als je vaak plast dan mespuntje Keltisch zout erin.
    400-500 gram groente per dag

Betsies en Asil vinden dit leuk.
  2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    jemig, dat is inderdaad een streng dieet. Dan blijft er weinig over idd
    Ik ben op een gegeven moment ook gestopt met zuivel. Vooral kokos yoghurt en ook soja. Maar soja is ook weer niet zo goed. Ik ga nu beetje afwisselen tussen soja en gewone yoghurt.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Deel 2. Ik zit bij de kinderboerderij :D

Wat ik dus eet:

Overnight oats als ontbijt met glas vers geperst sinasappelsap.
    Amandelmelk, havermout, chiazaad, gebroken lijnzaad s avonds in bakje. s Morgens fruit en noten erdoor.

Lunch soep met spelt -of haverbrood of glutenvrije crackers. Of een salade.

Avondeten iets meer groente. En glutenvrije pasta als we pasta eten.

Tussendoor maiswafel, noten, fruit.

4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Haver- en amandelmelk gebruik ik ipv soya (soya beperkt ivm oestrogenen), aanrader. Vooral havermelk is fijn in de (decaf)koffie, schuimt goed voor de latte :)
    Ik vermijd zuivel niet geheel (eet wel kaas etc) maar bij veel koemelk worden mn darmen en huid onrustig. Dan zijn dit goede alternatieven. Ook geitenyoghurt zou je kunnen proberen, maar daar moet je van houden

Betsies vindt dit leuk.
  5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    De kokos yoghurt van abbot kinney is goddelijk lekker, maar wel duur.
    Kaas eet ik wel maar beperkt.

Ik vind dat je ook nog beetje moet kunnen leven. En met een peuter in huis zonder partner is het ook niet te doen.

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik drink geen koffie :D

voor mij is het echt alleen voor ontbijt. En soja idd niet teveel. Alhoewel ik het niet te veel eet nu volgens de richtlijnen, maar wil toch minderen. Meestal mix ik soja met kokos yoghurt, of pre-mix
    Andere yoghurt varianten vind ik niet lekker. Alleen soja en kokos vind ik te doen eigenlijk. Mix het altijd met zomerfruit (ah, uit diepvries) en muesli
    Nu mag ik van mijzelf cruesli, omdat ik verder niet zoveel eet, helemaal lekker :D

Betsies en Gliss vinden dit leuk.
  7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Die heb ik regelmatig ja. Mix ik dan met gewone soja. Anders vind ik hem wel intens.
    Bij ah vaak in persoonlijke bonus op een of andere manier
    Maar las laatst op verpakking dat je die dus in 3 dagen op moet maken. Dat red ik niet als ik het mix.

8. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Als jullie nog tips hebben voor gezonde snacks (ik eet wel gluten en zuivel).
    Deel ze maar!

Heb nu zelf Ijsthee gemaakt met sinaasappel mandarijn en munt

9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Wij eten vaak gerechten van deze site. Je kunt op alles selecteren, vegan, keto, paleo. Ze heeft ook week menu's. Ik hen net Dahl gemaakt, met zoete aardappel en rode linzen (helling fresh)

https://www.skinnytaste.com/

Daarnaast onderstaande site (heb hem op tussendoortjes gezet) van leukerecepten.nl

https://www.leukerecepten.nl/10-x-gezonde-tussendoortjes/

Misschien heb je er wat aan?

Betsies, Do1981 en Wondertje2020 vinden dit leuk.
  10. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Een gekookt ei met paprikapoeder eet ik weleens einde middag/begin avond (wij eten vaak na 20.00/20.30 ivm werk&sport). Ik kan er dan echt weer even tegen, geeft vol gevoel.

Verder een kleine (groente)wrap met humus, paprika, tomaat, alles wat je lekker vindt. Evt kipfilet of huttekase. Als je het bij veel groente houdt is het gezond. Hoewel ik dit misschien eerder als lunch dan tussendoor eet.

Betsies en Wondertje2020 vinden dit leuk.
  11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    super leuke recepten. Zou je dat echt gaan maken voor tussendoor denk je? Sommigen lijken mij best wel wat werk

12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Op zondag deed ik dat, bedoel je van leuke recepten of van skinnytaste. Wij hebben geen kindje natuurlijk en ik kook al gauw gemiddeld 45 min tot 1 uur en een kwartier. Maar skinny taste... man zoooo lekker. Mijn vriend vraagt er ook om. Ik print ze uit, maak wat, hij geeft een cijfer en dan gaan ze in mijn "kook map" (of in de prullenbak ;)) maar dat laatste is nauwelijks.
    Moet wel zeggen dat wij nauwelijks tot geen varkensvlees eten, al jaren niet. Ik vind het niet lekker en hij krijgt er puisten van.

13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
  14. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ik bedoelde eigenlijk die tussendoortjes van die andere link.
    Die ene link had ik nog niet bekeken. Ga ik zo ook eens doen.
    In het weekend vind ik het soms ook leuk om langer te koken. Ook niet altijd zin in

ik kook ook het liefst voor een aantal dagen tegelijk. Sommige dingen kun je super goed invriezen. Bolognese saus, soep, nasi. Voor mega ladingen nasi moet ik nog een keer een hele grote wok hebben. Zo makkelijk als je een witte kool er gewoon in een keer in kwijt kan.
    En dan nasi uit de vriezer, gebakken eitje, saté saus en sperziebonen erbij. Heerlijk en vrij makkelijk

Asil vindt dit leuk.
  15. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik ga banaan havermout koekjes maken zonder suiker! Bedankt voor de inspiratie @Asil

Do1981 vindt dit leuk.
  16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Die ballen, ik heb, stickers, banaan, bounty, healthy met rozijnen, noten, havermout, honing, maple, of agave gemaakt. In tupperware kun je ze zeker 5 dagen in de kloekast bewaren en geloof me 1 of 2 ballen en zit vol.

Bananenbrood kun je invriezen, ik wikkel ze per plak in bakpapier en dan in een diepvries zak. Je kunt hem warm maken in de magnetron of de dag ervoor uit de koelkast halen. Bananen pannenkoekjes bak ik een stuk of 5 of 7, je kunt ze in tupperware in de koelkast 5 dagen bewaren. Even warm maken (mits je dat lekker vind) kokos yoghurt , fruit, noten, beetje honing als je van zoeter houd en heerlijke lunch.

En ik houd van wraps. Over het algemeen groente wraps.

Bij skinny taste week menu, zit heel veel hergebruik. Dus wat je vandaag eet als avond eten, eet je de volgende dag als lunch. Dus is ook duurzaam. Overnight oats of chiapudding is ook heel simpel.

Oeh, avocado chocolade mouse is "to die for". Maar eerlijk ik eet alles, dan heb ik trek in vega, dan in vegan, dan in vlees, dan in groente, dan in chips, chocolade, snoep. En van die hormonen helemaal. Spareribs worden zo bezorgd, lekker makkelijk hahaha geen gezeik voor TP morgen maar gezond uhm nee. Gelukkig de rest van de week alles weer balansen hahaha. Girl gotta enjoy sometimes ;).

Maar hoef je niet te spugen bij het minste geringste?

Betsies en Do1981 vinden dit leuk.
  17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Heerlijk!!! En sorry voor het inbreken.

18. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    spugen valt wel mee. Tot nu toe maar paar keer. Maar gewoon de hele tijd misselijk. Vandaag ging wel iets beter. Maar savonds is het nog wel echt knudde. Bij mij meer savonds dan sochtends

bananen brood invriezen heb ik wel eens gedaan ja. Dat kan super makkelijk inderdaad
    Ik heb het een beetje in vlagen dat ik veel kook. Dan weer een periode simpel/makkelijk
    Man kookt nu alles. Dus aardappelen/groente/vlees(vervanger) of ook zo’n ah gesneden verspakket. Moet niet te ingewikkeld zijn, haha

Ik hou zelf erg van de gevarieerde vega keuken. Beetje mediterraans. Maar vind ik vaak wel te veel werk. Linzenschotels, salades, wraps
    Maar nu hoef ik eigenlijk niks, haha

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Jammer dat je misselijk bent. Heb je er wel wat voor?

Girl, die van mij kookte elke dag voor zichzelf toen we nog niet samen woonden. Ik mwah een stuk minder. Nu weet hij geen eens mee hoe hui spaghetti moet koken hahaha. Ik kook alles, van simpel tot 3 gangenmenu hahaha

Do1981 vindt dit leuk.
  20. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    heb wel emesafene gekregen, maar dat werkte na paar dagen niet echt meer. Dus maar mee gestopt. Gewoon uitzitten nu
    Hoop dat ik komende week weer wat mobieler ben en weer wat kan werken ook. Heb het wel meer als vorige keer. Misschien toch ook omdat ik ouder ben ofzo

Deel Deze Pagina