Ah wat balen @droomwens79 bij ons mag het vooralsnog ook nog. Mijn vorige tp was voor het eerst met mijn man samen, vond ik wel fijn dat hij het ook een keer echt kon zien.
@droomwens79 ik lees het net. Mega klote, weer een punctie en terugplaatsing alleen doen! Dit was toch een traject samen? En ook heel helpend om te lezen dat anderen dat privilege wel gewoon hebben met een kliniek / ziekenhuis 50- 100 km verderop ook in Nederland. Hoe ga je dat uitleggen aan mij dan? Wat helpt dit mij? Kan ik er iets aan veranderen? Kan ik er iets aan doen? Denk even na voor je iets typt!!!
@Wondertje2020 idd #Samen dat vooral! Afgelopen zaterdag bij de arts verrast met de versoepeling en nu deze mail gisterenavond. Dat is echt zwaar k*t Met recht blij gemaakt met een dode mus Maar mijn ei komt eraan, net een duidelijke streep gezien ineens. Eindelijk op dag 15... straks om 11.05 de echo Andere meiden, blij dat het bij jullie nog wel mag..... hier vooral verdriet
Geen idee hoe het in Duitsland nu is. Zowel bij punctie als TP de laatste 1,5 jaar mijn man er niet bij gehad. ik vind dat in het begin ook echt naar. Maar bij de terugplaatsingen ben ik er nu wel aan gewend. Sowieso is het met ons zoontje vind ik ook niet echt fijn om steeds maar oppas voor hem te moeten regelen, zodat mijn man mee kan. Dus ik doe eigenlijk momenteel de meeste afspraken alleen. Behalve de evaluaties. Het is voor mij een soort van gewenning geweest. Maar ik ben het wel met jullie eens dat het een traject van 'samen' is en dat dat op deze manier helemaal niet meer zo voelt. En ik vind het vaak ook heel bizar dat er dan wel allerlei persoon aanwezig is: co assistent, assistent, laborant, arts enz. Dan denk ik: dan zou ene partner er toch ook wel bij moeten kunnen.
@droomwens79 heel veel succes met de echo vandaag! Ik ben er ook heel verdrietig over. Gisteren middag heb ik nog secretaresse aan de lijn en zij vertelde me dat de partner weer bij alles mag zijn. Ik helemaal blij, en een paar uur later.. partner mag niet meer mee GEEN uitzonderingen. Mag hij lekker zijn zaad lozen in de kamer naast mij maar niet in 1 ruimte bij me zijn. We zijn toch mensen en geen robots? Waar is de menselijkheid gebleven? Quotes van de website: “We zijn een kliniek met persoonlijke aandacht en we zijn er voor u” .. Ja echt, mega empatisch allemaal, alsof de impact op je relatie al niet groot genoeg is. En typisch Nederlands om niet 1 lijn te trekken maar elke poli bepaalt eigen beleid. Niet meer rationeel uit te leggen dit. Bij de ene kliniek wel andere kliniek niet, totale willekeur. Ik snap het echt niet meer, het doet alleen maar pijn. Ik zie mezelf al.. zal wel aan de verpleegkundige die mijn handje vasthoudt vragen of ze mijn telefoon kan vasthouden zodat ik kan videobellen tijdens de punctie.. zijn we toch “samen” … echt te idioot voor woorden.
Precies dat laatste en als je aangeeft beide gevaccineerd te zijn, in quarantaine te gaan en PCR test te doen.. NIKS wat je aandraagt om dit toch echt samen te doen wordt in overweging genomen om je als stel zo min mogelijk mentaal te belasten. En natuurlijk ik zal het moeten accepteren, maar de manier waarop dit nu even door deze kliniek besloten en gecommuniceerd wordt.. schandalig.
Ik vind dat ze bij jullie beide de boel wel weer heel snel op slot gooien. @droomwens79 @Wondertje2020 dat verschillende beleid tussen ziekenhuizen in Nederland is echt gekmakend. en probeer dan een soort alternatief te bedenken met bijvoorbeeld een sneltest ofzo. ik ben benieuwd hoe lang het in mijn ziekenhuis duurt dat het ook weer wordt afgeschaft. En snap ook niet zo goed waarom er geen onderscheid tussen een punctie en een terugplaatsing wordt gemaakt, maar in 1x alles weer afgeschaft Vind het heel naar voor jullie meiden
Ik vind t echt heel heel raar dat ze het zo onverwacht opeens omgooien en dat dat zo verschilt. Bij ons is het dus net pas weer open voor partners, wat superfijn is na hele traject alleen vanaf voirjaar 2020, maar de vraag is dan of dat blijft. Heb toch het idee dat ze elkaar daar een beetje in volgen de klinieken. T lijkt er vooralsnog op dat de besmettingen oplopen in de groep jongeren en gelinkt aan uitgaan/festivals. Beetje gek om dan in een vruchtbaarheids kliniek zo streng te zijn. Juist stellen die zo voorzichtig mogelijk zijn vanwege het traject.. in mijn beleving dan.. en wat hogere leeftijdscategorie pfff Ecgt rot voor jullie
Ik denk wij hier allemaal wel (qua voorzichtigheid). Maar geloof ook dat er genoeg stellen zijn die naar die festivals gaan en uitgaan en huisfeestjes, etc. Ze hebben ook genoeg patiënten van iets lagere leeftijd denk ik. (Los van dat wij allemaal nog piepjong zijn, haha, maar dan bedoel ik echt rond 25 bijvoorbeeld) Ik vind het steeds zo dubbel. Als ik daar zou werken zou ik de regels ook streng willen om mijzelf te beschermen, maar als patiënt kijk je daar natuurlijk weer anders tegenaan. Het is vooral ook irritant dat het overal anders is. Als je toevallig ergens anders onder behandeling was geweest had het wel gemogen. ik begreep bijvoorbeeld dat bij ziekenhuis waar ik nu naar over ga stappen de partners bij alle zwangerschap afspraken er altijd bij mochten zijn. Dat is ook in heel veel ziekenhuizen anders.
Folliklmeting gehad,en ik krijg een dubbele eisprong uit mezelf weer. Links 17.6 en rechts 16.9 Dus volgende week woensdag de dubbele TP Vanavond 22.00 ovitrelle spuiten
**Fertility Fighters*** Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI traject Even voorstellen * Gliss (33) - 1e kindje - IVF 2 - door naar TP 7? * Do1981 (39) - 2e kindje - IVF tp 10 * Wondertje2020 (37) - 1e kindje - start IVF 3 punctie 4 laatste poging * Blij83 (37) - 2e kindje - IVF TP 13 * Aicirtap (41) - 2e kindje - ivf 4 * Parel30 (33) - 1e kindje - ICSI 7 * Droomwens79 (42) - 2e kindje - ICSI 2, Tp 7 * Betsies (39) - 1e kindje - ICSI 3 Afspraken * 15 juli - Betsies - FM dag 12 eigen cyclus * 21 juli - Droomwens79 - TP 8 & 9 * 30 juli - Wondertje start punctie 4/IVF3? Testdatum 29 juli - Wondertje (natuurlijke cyclus) Zwanger Do1981 - tp 10 ivf1
Succes @Betsies met follikelmeting echo! @droomwens79 gaan jullie er deze keer twee terugplaatsen? Super spannend! Hoeveel cryo’s heb je dan nog?
Ooh wat een bijzondere terugplaatsing! Dan ga ik extra duimen. En dan ook nog dubbele eisprong.. laten we hopen dat dit een mooi voorteken is (als je daarin gelooft) Ik ben trouwens nog steeds mijn LH piek aan het meten om te kijken hoelang die aanhoudt. Omdat je normaal gesproken maar 1 keer test per dag, heb ik m nu natuurlijk bij de begin piek al gevonden.. Weet iemand hoe dat werkt? Bij daling LH heeft je eisprong plaatsgevonden? Heb toch 50 LH testen dus kan geen kwaad om door te testen..
Spannend @droomwens79 2 cryo's en 2 eitjes! Hoe was het bij jou @Betsies ? Hier net bloed geprikt voor herhaald miskramen onderzoek. Er was (uiteraard) iets mis gegaan waardoor er geen order voor de karyotypering was, wel voor stolling en schildklier TPO antistoffen (beetje overbodig want ik weet dat ik die heb..). Ook niet voor mijn man (die dan morgenochtend voor niks was gegaan). Na een hoop gedoe waarbij ik naar de polikliniek gynaecologie ben gegaan, uiteindelijk 2 minuten voor sluitingstiid terug op lab met juiste formulieren. Tussen neus en lippen door liet de verpleegkundige op de gyn poli nog vallen dat karyotypering waarschijnlijk niet gedekt is en rond 800 euro kan kosten. Goh had de gynaecoloog ook wel mogen aangeven, was wel netjes geweest. Heel gedoe dus. Enfin 1,5 uur stress, 8 buizen bloed en een toekomstige vette rekening verder is het toch gelukt. Over 3 weken uitslag, waarbij het onzeker is of chromosoomonderzoek ook al binnen is.
**Fertility Fighters*** Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI traject Even voorstellen * Gliss (33) - 1e kindje - IVF 2 - door naar TP 7 * Do1981 (39) - 2e kindje - IVF tp 10 * Wondertje2020 (37) - 1e kindje - start IVF 3 punctie 4 laatste poging * Blij83 (37) - 2e kindje - IVF TP 13 * Aicirtap (41) - 2e kindje - ivf 4 * Parel30 (33) - 1e kindje - ICSI 7 * Droomwens79 (42) - 2e kindje - ICSI 2, Tp 7 * Betsies (39) - 1e kindje - ICSI 3 Afspraken * 15 juli - Betsies - FM dag 12 eigen cyclus * 21 juli - Droomwens79 - TP 8 & 9 * 30 juli - Gliss - uitslag MK onderzoek * 30 juli - Wondertje start punctie 4/IVF3? Testdatum 29 juli - Wondertje (natuurlijke cyclus) Zwanger Do1981 - tp 10 ivf1
Dankjulliewel lieverds, haha zoals @Gliss al opmerkte mag ik morgen weer maar altijd fijn als er zo aan je gedacht wordt!! Wauw @droomwens79 een dubbele eisprong en dubbele terugplaatsing! Dat wordt vast een tweeling @Wondertje2020 ohja dat heb ik ook nog nooit gedaan je piek nagaan hoe lang die duurt. Ik ga vanaf morgen beginnen met testen, ben benieuwd!! @Gliss jeetje wat een gedoe dat je daar nog zo achteraan moet en dat het dan ‘Ohja even vergeten te zeggen’ zo veel geld kost!! Hopelijk is het gewoon vergoed want voorgeschreven…nu weer geduld dus En Superstom dat er nu zo streng weer omgegaan wordt in jullie klinieken met geen mannen er bij, ik snap het wel maar superstom! Dit is al heftig genoeg… ben benieuwd hoe het bij ons zal zijn komende keer…
oh wat een gestress! Zo onnodig en je moet ook altijd overal achterheen zitten. Gelukkig nog net op tijd. Maar wij kregen pas na 3 maanden de uitslag? Was ook karyotypering.. lijkt me dat dit hetzelfde onderzoek is toch? In de bijlage info (MeanderMC)