Fertility Fighters : Hoopvol, ook in een lang IVF/ICSI-traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Gliss, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Hier zouden ze een studie naar moeten doen, als ik het zo lees is dat best een goede studie met misschien wel bijzondere uitslagen

Betsies en Gliss vinden dit leuk.
  2. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja in Limburg is het echt erg! Vind dat echt zo sneu voor al die mensen, huizen, auto,'s, bedrijven ondergelopen.
    Zo erg wordt het bij ons waarshijnlijk niet hoor, we wonen in Gelderland (West Maas en Waal, een stuk stroomafwaarts). Maar het wordt wel extreem hoog water vanaf zaterdag, met piek zondag/maandag. Het water stroomt ook zo snoeihard al in vergelijking met de liefelijke rivier die de Maas zomers normaal is, waterafvoer is enorm. Zo'n verschil met afgelopen 2 jaar met enorme droogte en sluizen en stuwen dicht om maar iets van water vast te houden.

(Nog niet gezegd, maar goede tip @Do1981 van de foto's)

Do1981 vindt dit leuk.
  3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Wij hadden toevallig bij een huis gekeken langs de Maas vorige week en ik zei nog tegen mijn man, wat is het toch een klein schattig riviertje vergeleken bij de Waal en Rijn :roflmao: De komende dagen dus niet meer.

Maar idd de Waal/Rijn zijn gewend aan hoogwater in de winter en de uiterwaarden zijn daar ook op berekend. Maar wij hadden toch de kelder nat, ik denk dat het grondwaterpeil gewoon héél hoog is geworden door de onafhoudende regen van gister/eergister? Want de rivier staat echt nog niet hoger dan normaal, en we hebben de afgelopen 10 jaar nog geen druppel water in de kelder gehad.

4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja het grondwaterpeil is erg hoog hier ook, grond volledig verzadigd al. Dat scheelt ook, dat het niet in de grond meer kan zakken. Onze kelder is tot nu toe ook nog droog, maar het lagere deel vd tuin is toch wat zompig. Alles groeit wel als kool nu haha niet bij te houden

Zitten jullie aan de Waal of Rijn? En idd Maas is normaal dus een lief riviertje

5. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Rijn :) Ja keldervloer wordt steeds natter hahah, lekker dan. De Rijn staat nu ook winters hoog hier, iig tot de zomerdijk. Ben benieuwd of het tot aan de grote dijk gaat komen.

6. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Gliss ik dacht nog aan je maar durfde er niet over te beginnen.

Vrouw uit team waarmee ik samen werk, haar ouders komen uit Erftstadt Blesem, is helemaal uit de hand gelopen daar.

Gliss vindt dit leuk.
  7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Gliss hoe gaat het nu met het water bij jullie?

net op NOS journaal gaven ze wel goede info vond ik. Dat verder stroom afwaarts er zeer waarschijnlijk geen problemen zullen ontstaan. Hopelijk is dat ook echt zo

vandaag was het iig goed bbq weer!

Gliss vindt dit leuk.
  8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Het was heerlijk bbq weer. Ook zo fijn om iedereen weer te zien!

Water is zo'n 1,5m gestegen sinds gisteren. De overloopgeul is vanacht mee gaan lopen en is nu overstroomt. Dus langzaam komt het water de uiterwaard in. Denk morgen tot aan de dijk (waarop/in ons huis staat). Zal morgen eens een foto maken. Verder mooi weer waardoor het er niet ernstig uit ziet, maar t stroomt wel mega hard.

Bij mijn man's bedrijf in Den Bosch hebben ze alles hoog moeten zetten (Maas, Aa en Dommel). Daar gaat de loods morgen/maandag 20cm onder water, rijkswaterstaat belde.

9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    toch echt wel impact, vooral bij je man dan. Kan dat nog veel kwaad qua schade? Of is het daar wel op gebouwd?

Wel gek idd icm die zon he?

10. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja ze hopen natuurlijk dat het net onder de kade blijft, maar voorspelling is net er over.
    Ze hebben bijna alles van de (beton)vloer dus het zal vooral heel veel modder overal zijn waarschijnlijk.
    Hij moet er morgenochtend en morgenavond ook weer heen om de boten aan de kade te verleggen steeds (lijnen anders te spannen)

Do1981 vindt dit leuk.
  11. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Gliss wat dubbel allemaal weer. Aan de ene kant een heerlijke mooie dag met bbq aan de andere kant die Maas.
    Hoop zo dat het allemaal meevalt en de schade beperkt blijft. Spannend allemaal.

Gliss vindt dit leuk.
  12. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Wat bizar @Gliss dat je dan het bericht krijgt je bedrijf onder water gaat staan…gelukkig heb je met die waarschuwing wel minder grote schade maar wat een ellende allemaal!!
    Wel heel fijn dat jullie zo een gezellige bbq hadden! Hebben wij ook gedaan, wat een zalig weertje zeg!

Gliss vindt dit leuk.
  13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    T valt thuis nog erg mee, maar enorm verschil in 24 uur. Op 1e foto zie je dat de overloopgeul op de voorgrond (staat normaal in zomer klein laagje in met eilandjes) gaat meestromen met de Maas daarachter. Op 2e foto ook water tot aan de dijk, denk morgen dat het een watervlakte is tot de dijk.
    Gek icm mooie weer :) het is erg druk, veel mensen komen kijken. Ook gezellig ouwehoeren met dorpgenoten in een dialect dat we nauwelijks verstaan (ik als Randstadter haha).

Bijgevoegde bestanden:

Betsies, Do1981 en Leraje vinden dit leuk.
  14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Hier gisteravond nog geen water te bekennen in de uiterwaarden! Duurt blijkbaar even. Mijn kelder wel vochtiger, stom grondwater.

15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat een mooie omgeving @Gliss !
    Ziet er prachtig uit zo in de zon

gelukkig kan het water nog een heel groot stuk stijgen zo te zien. Lijkt me wel gek om dat stijgende water te zien komen

Gliss vindt dit leuk.
  16. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Inderdaad een prachtige omgeving @Gliss zalig wonen daar zolang dat water maar achter de dijk blijft :)

hopelijk blijft het bij jullie ook bij het grondwater @Leraje wel vervelend natte voeten in je kelder :$

Leraje en Gliss vinden dit leuk.
  17. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Gliss ja dat gaat erg hard in 24 uur. Hoe blijf je op de hoogte?
    Bij mijn ouders staat er water in de kelder maar gaat nog niet zo hard gelukkig.

18. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Via rijkswaterstaat hebben we een website gekregen om water Den Bosch ivm bedrijf in de gaten te houden, daarmee kunnen we ook een meetpunt hier 2 km vandaan opzoeken.
    Maar het gaat goed komen. Er is laatste jaren veel geïnvesteerd in 'Ruimte voor de Rivier' project en dat lijkt zich uit te betalen. Bredere rivieruitbreiding ipv omhoog.
    Wel een pomp in de kelder nu (20cm water)

Leraje vindt dit leuk.
  19. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    #1919 Wondertje2020, 19 jul 2021
    Laatst bewerkt: 19 jul 2021
    @Gliss hoe is t met je kelder? Bij mijn ouders staat ook de pomp aan, maar valt mee.
    Had je nu nog LH gemeten? Volgens mij zit je piek eraan te komen toch? Ben het even kwijt.

@droomwens79 en @Betsies alvast succes voor tp morgen. En @droomwens79 extra succes omdat je weer alleen moet.
    Ik vraag me af of er besmettingen in de kliniek onder personeel hebben plaatsgevonden omdat ze zo ontzettend streng zijn?

@blij83 hoe gaat het met je?

@Parel30 en hoe gaat het met jou? Heb je al een gesprek gehad over ECD?

@aicirtap weet jij al meer over de mogelijkheden? Hoop dat je duidelijkheid hebt.

20. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @Wondertje2020 CD13 vandaag, dus het begint te naderen, denk nog dag of 4-5..
    Gaat goed hier, geen gevaar, wel indrukwekkend. Pomp doet z'n werk.

Succes vandaag @Betsies en @droomwens79 !

Deel Deze Pagina