Dankjulliewel meiden! En heel veel succes voor morgen @droomwens79 Helaas moet ik morgen ook alleen, man had er niet bij aanwezig mogen zijn maar werktechnisch was het ook echt niet mogelijk, te veel mensen tegelijk vrij en om het bedrijf een ochtend te sluiten gaat wel erg ver…dus morgen ga ik er voor. Hopelijk zakt het water in de kelders snel met de pomp, man 20 cm is best een flinke laag water!!
Dankjewel meiden ❤ ik ben morgen om 14.45 aan de beurt... dus ik werk tot 13.00 en dan gauw naar huis om daarna naar MCK re gaan. @Betsies jij ook succes lieverd❤ @Wondertje2020 geen idee of er onder het personeel besmettingen zijn, heb morgen in iedergeval heijman. @Gliss jij ook succes deze dagen met LH testen En verder hoop ik dat overal het water zakt
jij ook succes alleen! Bij ons gaat het wel een dingetje worden want mijn man heeft aangegeven dat hij niet meer accepteert dat hij niet mee mag.. dus geen idee wat er dan gaat gebeuren als hij toch meegaat.
Ben ook heel benieuwd. Vind het nog steeds van de zotte en echt rot voor jullie. Los van de kliniek, zelfs in ons ziekenhuis mag je nu gewoon naar binnen lopen. Geen vragenlijst van te voren meer, geen mondkapje (wel bij <1,5), bezoek + samen naar afspraak.
Ik snap het verdriet en de pijn over steeds alleen naar een afspraak gaan uiteraard heel erg goed. en ik vind de ziekenhuis regels ook echt heel ver en ireeel. Maar....... Realiseer je wel dat dit geen besluit is van individuele zorgmedewerkers. Ik werk zelf als zorgverlener en houd me aan de RIVM richtlijnen. Ik vind het zelf echt heel verdrietig als mijn cliënten soms boos worden op richtlijnen die ik niet zelf heb bedacht en waar ze mij dan wel verantwoordelijke voor houden. Realiseer je dat de zorgmedewerkers zelf echt hun stinkende best doen. Ook al zijn de regels soms heel absurd en krom en ontzettend tenenkrommend. Ik snap echt best dat je man daar helemaal zat van is. Ik zou het best snappen als hij daarover een klacht indient. Maar om gewoon mee te gaan en de regels daarmee te schenden vind ik best ver gaan. En ook niet zo respectvol naar de mensen die op dat moment gewoon hun werk proberen te doen.
En bovenstaande is echt niet bedoeld als individuele aanval. Absoluut niet!!! Ik snap het verdriet echt heel goed. Maar vindt het zelf zo naar om te merken dat door corona tijd, iedereen zo op, vermoeid en zat er van is. En dat er daardoor iedereen prikkelbaarder reageert.
Hoe verklaar jij dan dat in het Alrijne ziekenhuis wat letterlijk tegenover de kliniek ligt, partners wel mee mogen tijdens een terugplaatsing of een punctie of een follikelmeting?
Daar heb ik ook geen verklaring voor. En het is ook heel frustrerend dat de regels per ziekenhuis verschillend worden bepaald. Daar zijn momenteel geen vaststaande regels vanuit de overheid voor.
Ik bedoel gewoon meer te zeggen dat de zorgverleners op zich er zelf niets aan kunnen doen. Ander voorbeeld. We moesten laatst met gierende vaart naar de spoedeisende hulp omdat mijn zoontje een allergische reactie had. Dat was echt dood eng. Toen we daar aankwamen mocht er maar 1 ouder mee naar binnen. Dat was natuurlijk heel naar. Zoontje kotste alles onder. Zowel zoontje als ik waren over stuur. En de arts had het zelf denk ik veel fijner gevonden als mijn man er op dat moment ook bij was om te helpen, met al dat huilen, kindje in paniek, overal kots. Tuurlijk kunnen we dan enorm boos worden op het ziekenhuis dat man niet mee naar binnen mag. Maar op dat moment is het dan wat het is. De hele wachtkamer zat vol met mensen alleen, die vast op dat moment ook liever hun partner/naasten bij zich hadden.
Dus geen vaststaande regels vanuit het RIVM waar jij eerder naar refereerde. Dit is een individueel genomen besluit zonder onderbouwing.
Ik snap dat de zorgverleners er niks aan kunnen doen. Maar jij gaf eerder al aan dat je het niet zo erg vond om alleen te gaan omdat je anders geen oppas had voor je zoontje dus denk dat jij er gewoon anders in staat. Ik kan mijn man niet tegenhouden.. Edit: is alles nog goed afgelopen met je zoontje in het ziekenhuis? Super naar dat het zo is verlopen. Maar jouw voorbeeld van de situatie is niet te vergelijken met onze situatie dus ik vind het lastig om daarop in te gaan.
Dat snap ik. Denk ook dat deze discussie misschien passender is in het corona gedeelte van dit forum. Lief dat je naar zoontje informeert. Het was even enorm schrikken. Maar liep na een dosis anti allergie medicatie met een sisser af. Wel moet hij nog naar de kinderarts voor veder onderzoek. En moeten we bepaalde voedingsmiddelen voorlopen vermijden.
Snap je frustratie wel @Wondertje2020 Het is denk ik alleen wel iets waar je niet zoveel aan kunt doen. Het is het beleid van de kliniek waar je nu eenmaal onder behandeling bent. Dat beleid wordt niet door de mensen op de vloer bepaald. Als ze je man wel naar binnen zouden laten zou dat eigenlijk heel erg oneerlijk zijn voor al die anderen die ze al hebben afgewezen, dus ze zullen hem waarschijnlijk wegsturen. Met de kans dat het door alle emoties die er toch al spelen een hele scène gaat worden waar niemand beter van wordt. Het geeft jou stress en emotie en geeft de medewerkers een heel naar gevoel. En dan heb je daarna je punctie. Lijkt me ook niet fijn. ik ben bang dat je weinig anders kunt doen dan het accepteren en eventueel een klacht indienen. En helemaal met je eens dat het heel krom is. Dat hebben we hier al heel vaak met elkaar geconstateerd op verschillende terreinen. Alleen je kunt er gewoon niks mee, zij bepalen en daar ben je aan overgeleverd.
Ja zeker. Dat was heel duidelijk. Hij at bij het avond eten ongeveer 1/8 cashewnoot. (ik had ze voor een maaltijd salade apart gehouden en hij wilde graag ook een stukje proeven). En direct na dat kleine stukje noot reageerde hij heel heftig. Rood worden, krijsen, overal jeuk, bulten. Echt heel eng. Meteen de HAP gebeld en die gaven aan dat we direct moesten komen. En dan we 112 moesten bellen als hij onderweg bewusteloos zou raken of geen lucht meer zou krijgen. Ben echt enorm bang geweest. Dat speelde allemaal de dag voor ik mijn miskraam zou opwekken. Dus waren sowieso al erg verdriet enz. Het was echt een rollercoaster weekend toen.
We zullen zien, ik ga hem niet tegenhouden. Ik kan hem fysiek niet eens tegenhouden en ik snap zijn punt. Edit: sowieso heeft dit topic ons daarin getriggerd dat het blijkbaar bij alle andere klinieken en ziekenhuizen wel mag. Dat is voor ons niet meer te verantwoorden. Dan gedogen ze het maar een keer.
let goed op jezelf meid. Natuurlijk kun je hem niet tegen houden, maar toch draait dit proces om jouw eierstokken en pas op dat het niet om zijn aanwezigheid gaat draaien. Ik neem aan dat als jij zegt dat je het echt niet wilt, dat hij dan niet mee gaat. Ik hoop dat tegen de tijd dat het echt is, er weer meer mogelijk is
jemig, heftig zeg. Zoiets sufs als cashewnoten, wel goed om te weten heb je nu ook zo’n epi pen? Of komt dat allemaal nog?
@blij83 en @Do1981 thanks meiden voor jullie reacties. We hebben nog iets meer dan een week.. ben benieuwd. Ze kunnen hem met de punctie iig niet tegenhouden want ze hebben hem nodig voor t zaad haha @blij83 wat ontzettend angstig zo’n allergische reactie. Kon hij nog goed ademen? Noten allergie speelt in mijn familie dus ken de EPI pen situaties. En toen had je al zo’n verdrietige situatie met miskraam opwekken. Hoe gaat het nu met je?
Dat zal blijken uit het onderzoek. Voor nu vonden ze de epi pen nog niet nodig. We hebben wel een anihistamine drankje in huis, voor het geval het weer gebeurd.