Start IVF augustus tot december 2021.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ourbigdream, 16 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Hoi! Het leek me leuk om een forum op te starten iedereen die starten met het IVF traject.
    Zo kunnen we onze ervaringen en gevoelens delen en wellicht wat steun bij elkaar halen.

    Mijn partner en ik zijn in september vorig jaar gestart met IUI. De 5e poging was het raak; helaas een leegvruchtzakje te zien bij 7+3 weken. Na deze miskraam hebben wij nog een 6e en 7e poging gedaan. Poging 8 was gestaakt door overstimulatie en poging 9 kon niet doorgaan door overblijfselen (cystes) van de hormonen op mijn eierstok. Besloten om door te gaan voor IVF, waarbij wij 2 september onze intake hebben in het Antonius Ziekenhuis/ UMCU. Een spannende periode breekt aan en ik vind het fijn om 'lotgenoten' te spreken die hetzelfde ervaren.
     
  2. dvk1990

    dvk1990 Bekend lid

    6 nov 2016
    811
    471
    63
    Ik kom erbij. Van de week beginnen met de pil en waarschijnlijk 29 de september de punctie.
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  3. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Spannend! Hoelang moet je de pil slikken? 1 ronde?
     
  4. dvk1990

    dvk1990 Bekend lid

    6 nov 2016
    811
    471
    63
    Ik moet van 17/19 augustus de pil slikken. Tot 4 september. Dan start ik met injecties decapeptyl. Op 16 september overgaan naar injecties Gonal F.

    Dus mijn cyclus moet even een paar weken verschuiven. Gelukkig dus niet een hele ronde:)
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  5. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Hoi hoi ik wil ook wel mee kletsen.. wij zijn begonnen met een icsi behandeling, omdat het zaad van mijn man erg slecht is.. 7 juli telefonische intake gehad.. 16 juli opnieuw zaadonderzoek en beide bloed prikken. 28 juli heb ik een echo gehad en afgelopen vrijdag al begonnen met decapeptyl spuiten.. nu wachten tot ik ongesteld word en dan krijg ik te horen wanneer ik kan starten met de gonal-f..
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  6. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Welkom! Hoe gaat het met spuiten? Valt het je mee of tegen?
     
  7. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Nou het valt me echt mee. Bij de eerste erg zenuwachtig maar was dus nergens voor nodig. Heb jij ook al eerder gespoten of hoeft dat bij iui niet? Ik zie dat je nog even moet wachten op je intake.
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  8. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    gelukkig! Ik heb voor IUI inderdaad al Gonal-f gespoten. 2 september is de intake en de verwachting is half-/eind oktober punctie. Ik hoop dat als ik nu ongesteld wordt ik alvast mag starten met de pil. Spannend allemaal hoor! Wanneer verwacht jij je menstruatie?
     
  9. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Het is natuurlijk ook al augustus oeps.. ben je bijna aan de beurt.. gonal-f is alleen wel een andere spuit. Ik ben niet aan de pil. Dit hebben we overgeslagen omdat we anders nog langer moesten wachten. Officieel volgens m’n eigen cyclus word ik zaterdag ongesteld maar dat kan door de decapeptyl uitgesteld worden begreep ik.. dus we gaan het zien. Het enige waar ik zo tegenop zie is die punctie
     
  10. MirF

    MirF Lid

    7 apr 2019
    73
    19
    8
    Vrouw
    Hoi Dames,

    ik schrijf ook graag mee. Ik heb al een zoontje (okt ‘19), het was toen raak bij de derde IUI poging. Toen was er weinig bewegend zaad. Nu hebben we vier IUI’s gehad, er was nu niks mis met het zaad. Veel cycli die niet doorgingen ivm teveel eiblaasjes dus we gaan nu door voor IVF. Over een week ga ik beginnen met prikken en rond 20 sep is de punctie.

    Fijn om jullie ervaringen te lezen!
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  11. dvk1990

    dvk1990 Bekend lid

    6 nov 2016
    811
    471
    63
    Fijn dat het meevalt. Heb je ook bijwerkingen van de injecties?

    Welkom en veel succes gewenst!


    Gisteren een gesprek gehad met de IVF-arts van onze kliniek over of we ook mee willen doen aan de TOF-studie. In dit onderzoek willen ze kijken wat het verschil is met het terugplaatsen en invriezen op dag 3 of dag 5.

    Doen we niet mee krijgen wij in de kliniek de derde dag na punctie de terugplaatsing en de overige embryo's worden dan na 5/6 dagen ingevroren.

    Doen we mee dan worden we of in de 3 dagen groep gezet of de 5 dagen. De dag 3 groep krijgt de terugplaatsing op dag 3 en de embryo's worden ook dan ingevroren. De dag 5 groep.. nou je snapt hem wel..

    We hebben nu een week om er even over na te denken, maar merk dat ik er erg neutraal in sta en daardoor weet ik niet zo goed wat ik moet.... Wat is jullie idee/mening hierbij?
     
  12. MirF

    MirF Lid

    7 apr 2019
    73
    19
    8
    Vrouw
    Wij hebben besloten om wel mee te doen met de TOF studie. Ik las dat het in veel landen al standaard is dat er een 5 daags embryo wordt terugplaatst. Een mogelijk nadeel is dat minder embryo’s het halen. Mijn gyn vertelde dat ze kijken hoeveel embryo’s je nog hebt op dag 3, en als dat er 4 of meer zijn dan gaan ze pas loten. Voor ons voelde het dus wel goed om mee te doen, ben benieuwd waar jullie voor gaan kiezen.
     
  13. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Ik ben sinds vrijdag ineens verkouden net voordat ik moest gaan spuiten. Ben 2 dagen heel moe geweest maar weet dus niet of dat komt door het spuiten. Verder heb ik eigenlijk nergens last van.

    ik heb nog niet van de TOF studie gehoord. Ik weet niet of ik mee zou doen. Als ik zeker weet dat ik gewoon een terugplaatsing heb en er verder niks veranderd zou ik er wel over nadenken om mee te doen.

    haal je die gonal-f spuit ook al een tijd voor je gaat spuiten uit de koelkast?
     
  14. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Ik zou in mijn geval denk ik mee doen aan de TOF studie. Ik vind het jammer dat de TOF niet in ons ziekenhuis wordt uitgevoerd. In het Antonius ziekenhuis voeren ze een ander onderzoek uit. Namelijk het terugplaatsen van een cryo in een natuurlijke of gestimuleerde cyclus. Je wordt dan bij 1 van de 2 groepen ingedeeld en zal dan een cryo terugplaatsing krijgen in een natuurlijke of (hormoon)gestimuleerde cyclus. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vind. Ik ben van mening dat dmv. hormonen je beter kan timen. Dus denk dat ik daarom niet aan de studie mee zal doen.
     
  15. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Je moet ook zeker doen wat goed voelt voor jou. En zo te horen is het dit niet
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  16. ourbigdream

    ourbigdream Actief lid

    10 sep 2018
    450
    397
    63
    Vrouw
    Om nog even terug te komen op de Gonal-f; deze haal ik inderdaad 15-20 minuutjes van te voren uit de koelkast. Dan voel je de vloeistof iets minder!
     
  17. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Decapeptyl doe ik zelfs een uur van tevoren.. vind het nog best veel wat er in die spuit zit
     
    ourbigdream vindt dit leuk.
  18. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Vanmorgen ongesteld geworden. Moest bellen als het zo ver was. Lekker handig dat ze er niet bij zeggen dat je op zondag niet kunt bellen. Heb de voicemail maar ingesproken en het contact formulier ingevuld. Ik weet het ook niet
     
  19. dvk1990

    dvk1990 Bekend lid

    6 nov 2016
    811
    471
    63
    Dat is inderdaad niet zo netjes... Hopelijk morgen bericht over hoe je nu verder moet qua medicatie.
     
  20. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Ja ik ging er vanuit dat je meteen met de gonal-f moest beginnen. Maar zal dan wel niet want ik heb niks gehoord.
     

Deel Deze Pagina