Hoi dames, kan het zo snel niet vinden: ik ben vandaag voor het eerst begonnen met Utrogestan, klopt het dat mijn temperatuur dan vanaf nu niet meer betrouwbaar is?
Thx! en dan nog een aanvullend vraagje: wordt je temperatuur nou gemiddeld hoger door Utrogestan, dus stijgt hij meer, of zakt hij alleen gewoon niet richting je menstruatie omdat je progesteron in stand gehouden wordt?
Wat ik al zei....utrogestan verhoogt je temperatuur. En bij veel vrouwen verlengd hij ook de lf waardoor je dus langer een hogere temp hebt. Bij de ene vrouw komt de ongi uit tijdens het utrogebruik opzetten en daalt de temp en bij de andere vrouw komt de ongi en de daling pas een paar dagen nadat er gestopt is met utro. Daarom zeg ik altijd...pas als je op 16 dpo nog steeds nega test...dan pas stoppen met de utro. Niet eerder ... you never know
Haha dank je wel. Het is allemaal nieuw voor me. Ik heb maar voor precies 14 dagen utrogestan voorgeschreven gekregen, dus kan niet anders dan dan stoppen
Hoi hopelijk wil je nog even met me meedenken: morgen is mijn NOD (14dpo). Vandaag getest en niets te zien, dus verwacht er niets van. Morgenvroeg test ik nog een keer. Mocht er dan geen streep te zien zijn, heeft het dan nog zin de utro die dag te nemen? Ik heb dan namelijk zoiets van laat de menstruatie maar komen, niet nog langer uitstellen. (Sorry even niks met tempen te maken, maar merk dat er altijd veel kennis is in dit sub onderdeel)
Ik zou het morgen nog wel nemen. Dat ene dagje maakt dan toch ook niet uit Wel balen dat je negatief hebt getest. Was het een gevoelig merk?
Yes dank. Wat fijn dat je reageert. Kruidvat, wel avondurine, dus test morgen zeker weer. Jazeker enorm balen, zijn nu toch al wel erg lang bezig. Ik dacht dan spaar ik stiekem wat utro, zodat als ik zwanger ben ik dan iets langer kan doorgebruiken en als ik toch niet zwanger ben kan ik net zo goed stoppen, wat zou een reden zijn om door te gebruiken? Overigens ben ik wel blij want voor het eerst sinds mijn bevalling heb ik geen vroegtijdig bloedverlies!
Als je niet zwanger bent is er geen reden om door te gebruiken. Beter stoppen, dan komt er gauw weer een nieuwe kans succes!