Hey, Ik neem nog niet zo lang mijn temperatuur, heb geen van die mooie digitale kaartjes uit mijn toestel, en ik moet eerlijk zijn, ik kom er ook niet elke dag aan toe omdat ik op werkdagen om 5u vertrek en dat je min. 1 uur moet gaan stilliggen vooraleer je 'm neemt, maar het valt mij op dat ik aan het begin na de M-week eerst heel erg schommelende waardes heb, dan zit hij rond de 36.2 en aan het eind van de cyclus tot een paar dagen voor de M-week rond de 37. In mijn eerste cyclus met meting zei mijn temp-ding "baby op 1/9" tot die opeens weg was, deze cyclus zegt die gewoon "ik ben aan het leren". In geen van beide cycli heb ik een meting rond de 36.7 (nu ja, tenzij 37 eronder valt) en dus geen meting van een eisprong, hoewel dat dus zou kunnen omdat ik af en toe er niet aan toe kom om te meten. Klinkt dit normaal (i.e. zijn er nog mensen met een "rare temp" na de eisprong)? Ik heb wel een regelmatige cyclus van 30 dagen. Groetjes, Silinde.
Als ik heel eerlijk ben snap ik je verhaal niet helemaal. Als ik wakker wordt pak ik mijn thermometer van t nachtkastje en als ik me daarvoor moet omdraaien, so be it. Tempen, klaar; dat is in 10 seconden gebeurd. Kaartjes staan echt niet allemaal op zo'n telefoon, heb ik ook niet en je kan het ook met potlood en ruitjes papier doen. "zei mijn temp-ding "baby op 1/9": geen flauw benul wat je hier bedoelt. Al met al begrijp ik dat je geen verhoogde temp ziet in het 2e deel van je cyclus?
Euh, idd niet echt een duidelijk verhaal, maar heb je misschien zo'n ladycomp of soortgelijk apparaat waarmee je je temp moet meten? Dat je temp aan het begin van je cyclus laag is, en de laatste dagen (ongeveer 2 weken) hoger is, dat is normaal. De dag voor je tempstijging vindt je eisprong plaats, en in de fase tussen eisprong en menstruatie is je temp 0,2-0,5 graden hoger (bij sommige meiden wat meer).
Ok, ik zal proberen wat duidelijker te zijn. Ik gebruik de LadyComp/BabyComp, en die ligt niet bij ons op de kamer omdat ik niet de enige ben daar en niet iedereen wil om 3u al wakker worden (die piept namelijk voordat hij de temperatuur vraagt). Voor de rest van mijn vraag is bovenstaande eigenlijk weinig relevant, het gaat nl, om de "curve" die ik daaruit krijg, zijnde: _ week 1: sterk schommelende temp _ week 2: 36,2 _ ik verwacht ergens 36,7 (eisprongdag) maar die zie ik niet - kan toeval zijn omdat ik niet elke dag gemeten heb _ week 3: 37 _ week 4: temp daalt weer naar 36,2 en M begint. Volgens de "bijsluiter" hoort een temperatuurcurve na de eisprong te dalen en is de eisprong zelf een piek, dus geen hele week 37, en 37 is ook net iets hoger dan de stijging met 0.5 die ik zou verwachten. En nu vraag ik me af of dit normaal temperatuurgedrag is.
Ah ik snap m. Jammer dat je niet elke dag kan meten, maar wat je nu schrijft lijkt mij ok. Dan heb je ergens eind week 2 een eisprong en is week 3 en 4 de luteale fase.
hoi even een vraagje mijn temp was vanaf het begin van de menstruatie 29 dec 36,6 een dag voor mijn eisprong 36,4 en de dag na mijn eisprong was hij 36,9, de dagen erna zakte hij weer terug naar 36,6, tot gisteren 4 dagen geleden de eisprong gehad heb ik nu al 2 dagen 37,5 en moet dit weekend ongesteld worden, ben met vlagen misselijk en moet erg veel plassen sinds vandaag, voel me niet ziek in de zin van grieperig ofzo, weten jullie wat dit kan zijn?
Ehhh tja ik leest wel dat dames die zwanger zijn veel moeten plassen en misselijk zijn. Van het weekend testen als je niet ongi wordt Maar ook schijnen de klachten voor nod bij niet en wel zwangeren erg op elkaar te lijken. Wanneer ben je met de pil gestopt? Het kunnen namelijk ook heel goed ontpillingsverschijnselen zijn.
ik ben niet aan de pil had een mirena en die is er vorig jaar juni verwijderd En zijn we het aan het proberen. ja ik weet idd dast het erg op elkaar kan lijken me temp blijft wel erg hoog vandaag ook weer voor het opstaan 37,1 normaal dan 36,6 Dusjah erg spannend haha