Kan iemand mij helpen, ik wordt echt gek nu geloof ik. Ik ben deze maand voor het eerst begonnen met een temperatuurcurve en daarbij ook ovulatie testen. Nu had ik woensdag een positieve test (heb de foto hier ook gepost en meerdere meiden zeggen positief inderdaad) dus ik verwacht dan uiterlijk vrijdag m'n eisprong. We hebben overigens di, wo, do en vrij geklust. Nu heb ik begrepen dat je temperatuur na je eisprong omhoog gaat. Gisteren had ik de eerste keer om half 6 gemeten en gaf de thermometer 36.4 aan, een uurtje later (is de normale tijd dat ik opsta, misschien ietsje later maar scheelt niet veel) gaf hij ineens 36.7 aan, ik blij dat alles in de lijn der verwachting liep en dat er misschien toch niks met mij aan de hand is maar nee hoor!!! Vanmorgen maar 36,5 weer ( 3 x gemeten). Weet iemand hoe dit zit? Door deze ontwikkeling heb ik er ook maar een ovu testje tegenaan gegooid weer en je gelooft het niet... Ook weer positief! Ten minste... de lijnen zijn dunner en minder zichtbaar als woensdag maar ze zijn wel even sterk van kleur, hoe kan dit in hemelsnaam? Ik begin hier echt gek te worden. Ik ben er ook zo verschrikkelijk mee bezig en KAN het gewoon niet loslaten. Inmiddels wordt het er daardoor ook niet leuker op en ik zou er echt alles voor over hebben om simpelweg te kunnen denken: ach we zien wel! En helemaal niet bezig te zijn met wanneer we "moeten" klussen maar dat kan ik gewoon niet blijkt wel. Nu maak ik me weer helemaal zorgen over die temperatuur die weer naar beneden gaat of misschien wel helemaal niet gestegen is. Ik hoop dat er meiden zijn die mij kunnen helpen. Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes, Justy
Hi Justy, Ik kan je er niet bij helpen, ik ben ook deze ronde begonnen met temperaturen (en nog een beetje zoekende). Maar misschien zijn die ovutesten niet betrouwbaar, want het lijkt me niet dat je LH na 4 dagen nog zichtbaar is...? Succes!
Nee die zijn bij mij zeker niet betrouwbaar! Een zooitje is het met die dingen. Mn temperatuur is nog niet omhoog maar had gister en vanmorgen wel weer positieve testen. Heel vaag dus.... Ik ga maar proberen alleen maar te temperaturen en me verder niet te druk te maken (ook al zal dat laatste lastig worden). In ieder geval bedankt voor je reactie!
Justy het kan dat je positief test, maar dat je ei uiteindelijk niet springt. Dat kan verklaren waarom je temperatuur niet stijgt. Als je ovu test nu weer positief is kan het zijn dat je lichaam nog een poging doet om je ei te laten springen. Na je eisprong blijft je temperatuur minimaal 3 dagen hoog. Als je temperatuur weer zakt kun je er denk ik vanuit gaan dat je ei niet gesprongen is, maar het is even afwachten wat je temperatuur morgen doet. Hou je een kaartje bij op fertilityfriend? Misschien handig om de link hier te plaatsen, dan kunnen we met je mee kijken!
Hoi Juultje, Bedankt voor je reactie. Ik hou de temerpatuur niet online bij nee, alleen zelf op papier. Ik denk dat er niks anders op zit dan gewoon (WEER) af te wachten tot de temperatuur omhoog gaat... Af en toe kan ik mezelf wel wat aandoen dat ik zo'n paniekvogel ben. Ik zoek overal meteen iets achter (dat er iets niet goed zou zijn) kon ik maar gewoon denken: ik zie wel waar het schip strand! Maar nee, ik google me helemaal gek! Zijn er meer meiden die dat hebben? Dat controlfreakerige bedoel ik? Daar zou ik wel graag beter mee om leren gaan....
Ik denk dat bijna elke vrouw die zwanger wil worden dat wel herkent! Ik ben er ook vreselijk mee bezig geweest en bij ieder dipje of iedere hoge temp dacht ik: oh wat betekent dat? Was mezelf helemaal gek aan het maken. Deze ronde was heel raar, had 5 en 6 juli heel licht positief getest, daarna negatief en ik werd maar niet ongesteld. Wachten wachten wachten...was er best relaxt onder ik dacht: het maakt me niet uit wat er nu gebeurt, als er maar een einde komt aan deze cyclus! Toen bleek ineens dat mijn eisprong nog niet geweest was. Nou ja, toen ging ik er vanuit dat het niet raak zou zijn omdat we niet zo goed rondom deze eisprong geklust hadden (4 dagen ervoor en op de dag zelf en dag erna), dus ik zat eigenlijk te wachten op de buikpijn enzo. En vorige week voelde ik me ineens 2 dagen heel raar. En zaterdag voor het eerst positief getest! Dus ik denk dat de kunst wel echt is om het een beetje op zijn beloop te laten omdat je ongemerkt dus je lichaam heel erg kunt beïnvloeden. Helemaal loslaten lukt toch niet, maar probeer er niet zo krampachtig mee bezig te zijn! oja en ik denk dat mijn rare cyclus is veroorzaakt door 'zwanger worden' capsules van etos. Ben er direct mee gestopt toen ik die eerste negatieve test had en daarna kreeg ik dus mijn eisprong!
Hey Juultje, super gefeliciteerd! Echt heeel gaaf!!! Je bent zeker wel heel blij? Hoe lang heeft het bij jullie geduurd? Ja je hoort iedereen er over dat je het moet loslaten dat het anders niet lukt! Ik heb me nu voorgenomen om deze cyclus nog te temperaturen en als mijn temperatuur niet omhoog gaat of er is iets anders raars is ga ik daarmee naar de dokter. Gaat de temperatuur gewoon omlaag en is mn lf gewoon normaal dan stop ik met temperaturen en gaat er een slot op alle test en ga ik proberen het los te laten! Duimen maar of het lukt... Overigens echt bizar dat je denkt goed te doen met het slikken van die pillen en dat het gewoon slecht is!!!! Bedankt voor je tips!
Hey ik heb hier even meegelezen en herken jou verhaal héél goed!! 'k ben ook echt een controlefreak! jammergenoeg, doet de natuur zijn zin en heb je er ondanks alle techniekjes niet altijd zicht op, er niet mee bezig zijn... waar heb ik dat al gehoord, amai!! da's makkelijk gezegd natuurlijk!!! welke ovutesten heb je gebruikt want bij mij deze maand brachten deze ook geen duidelijkheid, ik had op vier van de vijf testen en vrij donkere streep maar toch niet donkerder dan de teststreep... dus niet echt positief! heb deze maand voor teerst zo een temperatuurkaartje aangemaakt op ff, is dus ook nog nieuw voor me , ik temperatuur al een tijdje maar deed dat ook op briefjes ik heb al vannalles goevoeld en hoop toch dat m'n ei geweest is en dat m'n temp nu hoog blijft, maar volgens juultje (ken ik van ander topic ) moet de temp niet heel hooog zijn wel drie dagen hoger dan het gemiddelde... dus inderdaad afwachten en hopen dat je duidelijkheid krijgt net als ik dus!
Hey Ayanna God dank ben ik niet de enige, hihi! Ik had testen van het Kruidvat en van (ben de naam even kwijt maar ik heb ze gekocht bij de etos, ze zitten in een roze doosje) en ja, ik dacht toch zeker wel dat de testen positief waren, maar ja... het blijft een interpetatie van een lijntje natuurlijk. Ik hoor net ook dat het ook kan dat je ie wel van plan was te springen (dus positieve test) maar dat niet heeft gedaan en het nu waarschijnlijk weer aan het proberen is, nou schiet mij maar lek! Dan heb je toch ook nisk aan die testen? Ze kosten ook nog eens een godsvermogen die dingen!!! Ik wil het gewoon graag loslaten en dat is erg moeilijk maar ik ga het wel proberen...
bij mij waren het ook testen van kruidvat (heb er ondertussen weinig goeds over gelezen...) heb je foto van je ovutesten-rijtje? hier is het mijne, waren jou streepjes donkerder? achja inderdaad je hebt er soms weinig aan!! en duur zijn ze zeker, heb gehoord dat ze online goedkoper en beter zijn! ik probeer nu ook alles op z'n beloop te laten en het zal zichzelf wel uitwijzen deze week...
Ik zou die ovutesten laten voor wat ze zijn en gewoon temperaturen. Is maar weggegooid geld. Registreer je anders eens bij fertility friend? Da's makkelijk, elke dag je temp online invullen en de curve komt vanzelf... succes!!
Ja ben zeker heel erg blij! Een heel mooi kado is dit! We zijn nog niet zo lang bezig hoor. Ben halverwege februari gestopt met de nuvaring, mijn eerste cyclus was 39 dagen, toen 41, daarna 36 en deze cyclus zit ik nu op dag 49!! Hoe lang ben jij bezig om zwanger te worden dan? Je hoeft niet direct alles af te zweren hoor. Temperaturen kan je heel erg helpen om inzicht in je cyclus te krijgen (daarvoor ben ik het ook gaan doen) en om de signalen van je lichaam te leren herkennen. Maar je moet er dus gewoon niet zo krampachtig mee bezig zijn komt vast goed meid!
Klopt Ayanna (wij moeten nog even vriendjes worden trouwens, ik ga je zo een vriendschapsverzoek sturen!) maar dat gemiddelde is wel lastig als je geen grafiekje maakt. Justy je kunt bij fertilityfriend heel makkelijk je temperatuur bijhouden en dan zet het programma een kruis als je eisprong geweest is. Het geeft veel inzicht. Ook andere factoren kun je invullen (krampjes, steken, misselijk enz).
@justy: hier mijn foto was daarnet niet gelukt Je kan trouwens nu nog je kaartje aanmaken op ff hé, neem er gewoon je briefje bij en vul in!! @Juultje: ok,thx amai wat een eer dat ik je "vriendje" mag zijn!!
jaaa Ayanna, ik vind het leuk om je te blijven volgen. Het is nie zo dat ik op het forum duik, mijn dingen zeg en vervolgens op een ander forum duik omdat ik al zwanger ben. Je leert hier en daar toch wat mensen 'kennen' en vind het ook leuk om dan contact te houden
Uhm, ik zal wel iets fout doen maar zie geen foto hoor! Ik heb geen foto's gemaakt. Ja alleen van één die die heb ik toen geplaatst om te vragen of iedereen dit als positief ziet en dat was wel het geval. Maar ik ben al helemaal klaar met de ovu testen hoor, haha. Dat vind ik echt weggegooit geld als ze toch steeds opnieuw aangeven dat er een eisprong aan komt, die niet komt.. Of misschien wel maar je ziet het niet in mn temperatuur of wat dan ook. Ik probeer al 6 maanden lang mn lichaam te gaan begrijpen en iedere keer als ik denk dat ik het snap gebeurt er weer iets waardoor het weer niet klopt wat ik dacht. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Heb je deze week je NOD? Ik duim met je mee!
@ Ayanna: he ik zie ze! Bij mij waren ze veel donkerder inderdaad... Ik lees ook in de bijsluiter dat de teststreep even donker moet zijn als de controle streep en dat was bij mij het geval, beide even donker!
Toch wel handig die ff! Vooral dat hij invult wanneer je eisprong was (als die nog mag komen). Gek eigenlijk, doordat ik altijd vrij regelmatig menstureel heb ik nooit twijfel gehad dat e rgeen eisprong zou zijn en nu ik voor het eerst temperatuur en de verhoging uitblijft zit ik me zorgen te maken Ik ga hem binnenkort even invullen!