Ik temp al heel lang. Bijna een jaar. Maar weet eigenlijk nog steeds niet of ik het klussen rond middernacht nu bij de avond van de dag ervoor of bij de ochtend de volgende dag moet invullen. Vannacht om 00:30 uur hebben we geklust. Mijn vriend zegt dat dit bij vandaag (6 mei) hoort omdat het eigenlijk al 6 mei is. Of vul ik dat toch nog bij 5 mei in? Misschien dat het niet veel uitmaakt. Uiteindelijk zie je het aan het einde van de cyclus pas of het gelukt is. Maar toch wil ik deze vraag even aan jullie voorleggen.
Ik zou het zelf ook bij 6 mei rekenen omdat het inderdaad al 6 mei is dan. En eventueel kun je het dan bij je opmerkingen erbij zetten ter info.
wij klussen ook altijd rond middenacht. als het dan bijvoorbeeld van 5 op 6 mei is en het is 0.10 uur dan vul ik gewoon nog wel in op 5 mei. ook omdat je daarna gaat slapen. dat is een beetje de gedachte erachter.
Am en Pm gebruik ik al wel. Maar 00:30 uur zou je ook als PM kunnen zien omdat je daarna idd gaat slapen of AM omdat het officieel al ochtend is. Maar jullue meningen zijn dus ook verschillend. Ik denk dat ik middernacht als overgang zie. Ervoor is PM en er na is AM met in de notities de tijd en datum. Mits er iemand een reactie plaatst die precies weet hoe het zit
Ik heb dit van de FF site gekopieerd, How do I record intercourse that takes place in the night? There are a few options for recording intercourse data. You can use any one of them, as long as you are consistent. You can go by a 24 hour clock and record any intercourse that occurs before midnight for the previous day and any later intercourse for the following day. You can record any intercourse that occurs once you are in bed for the night for the following day. This method is the most natural since you don't have to go back to the previous day's data when entering information in the morning. It is often more accurate as well since the intercourse data entry is more relevant to the following morning's temperature than the previous one. You can use the AM/PM options on the data entry page to indicate when intercourse took place.
Thanks Bloembie, Dus als ik het goed begrijp moet ik het klussen van zaterdag op zondag om 00:30 op zondag invullen (zoals ik het ook gedaan heb) Wel een goeie...zo hoef je inderdaad niet naar de gegevens van gisteren.
Ja, zo heb ik het ook begrepen. Dit schijnt dus het meest 'natuurlijk' te zijn. Uiteindelijk zal het niet heel erg veel verschillen als je maar de gehele cyclus hetzelfde doet. Succes!
Bij ons is het ook meestal na middernacht. En ik vul het dan altijd bij de nieuwe dag in.. Dus gewoon zoals het ook officieel is.