Fertility friend vraagje: klussen vlak na middernacht invullen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Nogevengeduld, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik temp al heel lang. Bijna een jaar. Maar weet eigenlijk nog steeds niet of ik het klussen rond middernacht nu bij de avond van de dag ervoor of bij de ochtend de volgende dag moet invullen.

Vannacht om 00:30 uur hebben we geklust. Mijn vriend zegt dat dit bij vandaag (6 mei) hoort omdat het eigenlijk al 6 mei is. Of vul ik dat toch nog bij 5 mei in?

Misschien dat het niet veel uitmaakt. Uiteindelijk zie je het aan het einde van de cyclus pas of het gelukt is.
    Maar toch wil ik deze vraag even aan jullie voorleggen.

2. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    Ik zou het zelf ook bij 6 mei rekenen omdat het inderdaad al 6 mei is dan. En eventueel kun je het dan bij je opmerkingen erbij zetten ter info.

3. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    wij klussen ook altijd rond middenacht. als het dan bijvoorbeeld van 5 op 6 mei is en het is 0.10 uur dan vul ik gewoon nog wel in op 5 mei. ook omdat je daarna gaat slapen. dat is een beetje de gedachte erachter.

4. z0nne

z0nne Niet meer actief

Je zou AM of PM kunnen gebruiken :)
    AM: direct na middernacht
    PM: vanaf 12u s'middags tot 12u s'avonds

5. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Am en Pm gebruik ik al wel. Maar 00:30 uur zou je ook als PM kunnen zien omdat je daarna idd gaat slapen of AM omdat het officieel al ochtend is.

Maar jullue meningen zijn dus ook verschillend.

Ik denk dat ik middernacht als overgang zie. Ervoor is PM en er na is AM met in de notities de tijd en datum.

Mits er iemand een reactie plaatst die precies weet hoe het zit ;)

6. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Ik heb dit van de FF site gekopieerd,

How do I record intercourse that takes place in the night?

There are a few options for recording intercourse data. You can use any one of them, as long as you are consistent.

You can go by a 24 hour clock and record any intercourse that occurs before midnight for the previous day and any later intercourse for the following day.

You can record any intercourse that occurs once you are in bed for the night for the following day. This method is the most natural since you don't have to go back to the previous day's data when entering information in the morning. It is often more accurate as well since the intercourse data entry is more relevant to the following morning's temperature than the previous one.

You can use the AM/PM options on the data entry page to indicate when intercourse took place.

7. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Thanks Bloembie,

Dus als ik het goed begrijp moet ik het klussen van zaterdag op zondag om 00:30 op zondag invullen (zoals ik het ook gedaan heb)
    Wel een goeie...zo hoef je inderdaad niet naar de gegevens van gisteren.

8. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Ja, zo heb ik het ook begrepen. Dit schijnt dus het meest 'natuurlijk' te zijn. Uiteindelijk zal het niet heel erg veel verschillen als je maar de gehele cyclus hetzelfde doet. Succes!

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Bij ons is het ook meestal na middernacht. En ik vul het dan altijd bij de nieuwe dag in.. Dus gewoon zoals het ook officieel is. ;)

Deel Deze Pagina