(te) veel letten op signalen van je lichaam

Discussion in 'Zwanger worden' started by Dreamy, Jul 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreamy

Dreamy Actief lid

May 9, 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Het lijkt wel of het met de maand erger wordt het 2e deel van mijn cyclus... constant letten op het feit of ik iets voel in mijn buik voel, mijn borsten grondig inspecteren, enz.. Soms wordt ik echt moe van mezelf! Ik wil zo graag dat het een keer raak is (tja wie niet).. En diep in mijn hart het gevoel hebben dat het deze maand weer niet raak is... :cry: er zijn deze maand al zoveel meiden zwanger geraakt.. begrijp me niet verkeerd hoor ik gun het iedereen van harte maar ik vind het soms gewoon erg moeilijk... (moest dit ff kwijt.. sorry..)

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ach liefie toch ik snap je helemaal.
    Een aantal maanden geleden heb ik dat maar van me af gezet al dat gezoek naar kwaaltjes.. deze keer had ik voor de eerste keer nergens last van.. geen zere boobies enz.. bleek ik wel even zwanger!

Tis balen.. i know...

Cheer up.. dikke kussss :D

3. Dreamy

Dreamy Actief lid

May 9, 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Thanks voor je opbeurende woorden! Mocht het deze maand idd niet raak zijn dan ga ik ook echt ophouden met het zoeken naar signalen vanuit mijn lichaam... heb nl ook een verleden met paniekaanvallen en al dat gelet op mijn lichaam is echt niet goed voor mijn psyche.

4. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    och lieve Dreamy, ik snap zo goed wat je bedoelt....dus ik geef je een hand en zucht met je mee.
    Zoveel zwangere meiden ineens, dan zal ik wel net het soepkipje zijn waarbij het niet is gelukt.....

5. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ook..(angst aanvallen)

6. Dreamy

Dreamy Actief lid

May 9, 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Nogmaals bedankt meiden voor jullie lieve woorden.. die heb je soms echt ffies nodig dikke KUS!! ;)

7. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Dikke kus terug hoor meis...

8. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Jaaah ik ken het ook.....Niet leuk soms. Dat gevoel aan mijn lichaam...man dan wordt ik ook vaak gek van mezelf.
    Ik hoop dat wij ook snel aan de andere kant van die lijn komen te staan.
    Kop op meid! Je staat niet alleen...er zijn er nog een aantal in hetzelfde schuitje. En samen zal het ons vast wel eens lukken ;)
    Knuffie

9. Niet meer actief

tja, ook ik weet precies hoe je je voelt, helaas...

Zoals de anderen al zeiden , het komt vanzelf wel...

Ik denk ook bij ieder pijntje, o jee ik ben zwanger...

10. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Vanmorgen was mijn temp weer omlaag, terwijl ik van alles voelde in mijn buik wat anderen ook leken te hebben...alleen zijn die anderen dus wel zwanger...en ik niet...
    De ongi is er nog niet...maar dat zal vast niet lang meer duren... :cry:

11. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ja, ik denk dat veel meiden dit herkennen hoor! Ik heb nog steeds dat ik vanalles voel maar ik vertel mezelf ook elke keer weer: dit betekent pas echt iets als je een positieve test hebt. Alle kwalen die op zwangerschap lijken, kunnen ook wijzen op je aanstormende menstruatie. Je maakt jezelf alleen maar ongelukkig met het richten op mogelijke signalen. Ik weet hoe moeilijk het is hoor, meis! Na 11 rondes heb ik het ook echt wel gehad. Maar kop op, meis! Samen met alle andere nog wachtende meiden kunnen we het aan!!

Liefs en een dikke knuffel,
    Anouk.

12. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

Jul 13, 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Na lange tijd er totaal niet bezig te zijn geweest, zijn mijn vriend en ik in Juni met de pil gestopt. Ondanks dat ik dus pas heel kort bezig ben, merk ik al hoezeer het mijn gedachten inneemt. Ik kan moeilijk aan andere dingen denken. En voel ook allerlei signalen uit mijn lichaam komen. Bij mij waren dat geen tekenen van zwangerschap, maar zijn ze er misschien altijd al geweest, maar ben ik me er voor het eerst bewust van.

Als ik zo lees, hoe lang sommigen al bezig zijn, merk ik hoezeer ik deze vrouwen een liefdevolle knuffel wil geven. Ik wens iedereen heel veel suc6 en hoop dat jullie snel een baby in jullie buik mogen hebben.

Veel Liefs,

Marianne

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Oh zo herkenbaar! Toen ik vorige maand na allerlei kwaaltjes gewoon ongesteld werd heb ik mezelf voorgehouden om me niets meer van de kwaaltjes aan te trekken.

Maar goed, inmiddels voel ik weer allerlei steekjes en krampjes en kriebeltjes in m'n buik en ga ik toch weer hopen. Zo vervelend dat ik het niet gewoon ff van me af kan zetten!
    Want zo wordt de teleurstelling natuurlijk gelijk ook weer groter.

14. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi dames! :)

Ik weet zelf pas sinds gisteren dat ik zwanger ben, maar behalve wat meer pijn in m'n borsten waren m'n klachten precies hetzelfde als wanneer ik ongesteld moest worden! Dus je kan er toch geen pijl op trekken! Dit was overigens de eerste maand dat ik een beetje relaxed uitkeek naar mijn NOD, had me aan het begin van de maand voorgenomen dat het deze maand toch niet raak zou zijn... Zo zie je maar! ;) Heel veel succes!

15. MaryJohn

MaryJohn Lid

Jul 13, 2006
    44
    0
    0
    Huisvrouw
    Nieuwegein
    Dat het je gedachten in geslag neemt, ja daar zijn we vrouwtjes voor het is maar moeilijk daar overheen te stappen. Toen ik zwanger probeerde te raken van Sandra was ik daar zo mee bezig dat mijn ongesteldheid zelfs uitbleef. Soms wel een week, dan deed ik een test negatief en de volgende dag natuurlijk ongesteld.
    Toen mijn mannetje en ik zo iets hadden nou misschien mag het niet zo zijn volgende maand even naar de dokter en maar aan de pil weer.
    Dus helemaal naast me neer gelegd en wat denk je raak.
    We waren verbijsterd en dol gelukkig.
    Maarja zo zie je maar de hersenen halen soms rare truukjes met je uit.

16. jody

jody Bekend lid

May 13, 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hoi Dreamy,

Ook ik neem me iedere keer voor om me niks van me lijf aan te trekken.
    Maar als dan volgens de banner de vruchtbare periode voorbij is, ga ik toch weer op mijn lijf letten. Zo stom!
    Ik wil de volgende ronde ook gaan temperen, ben nu al wel bezig, om te kijken of ik een constante temp heb. Ach ja :rolleyes: Ook voo rons zal het wel goed komen. Het duurt alleen zo verrekkes lang.
    Heb het er wel met mijn mannetje over gehad om dan in nov. naar de ha te stappen om in de mmm te komen.(of in iedergeval te testen waar het aan kan liggen) We zijn dan een jaar bezig, en na de mk wil ik weten hoe het komt dat het daarna niet meer gelukt is.

Allemaal veel sterkte in deze ronde. En voor iedereen een dikke knuf! :)

17. Dreamy

Dreamy Actief lid

May 9, 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. En tja gek is het ook niet hoor om er veel mee bezig te zijn. Het is ook niet zomaar iets om samen voor een kindje te gaan.

18. Niet meer actief

nee het is inderdaad heel wat! Bij mij gaat het tot nog toe goed. maar t begint al wel weer wat te kriebelen... ben ook zo benieuwd wat je eraan kan doen om dat gezenuw wat minder te laten worden!

19. elle

elle Actief lid

Jee zoherkenbaar!
    Ik heb gisteravond mezelf heel rot gevoeld.
    Ik ben lekker gaan slapen en dat helpt een beetje.
    Als deze week maar weer voorbij is dan gaat het vast beter.. :)

20. Niet meer actief

ik wou alleen maar even zeggen dat ik nu in de 7de ronde zwanger ben en ik totaal geen symptonen heb ;) elke maand dacht ik dat het raak was..voelde vanalles...en nu ineens raak zonder dat ik ook maar iets voel ofzo.... ik hoop dat het gauw raak is meid!!

Share This Page