Hulp en/of advies..

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door annick1984, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Omdat ronde 4 zich helaas heeft aangekondigd, ben ik voor nu begonnen met temperaturen.
    Ik heb nu 3 ochtenden mijn temperatuur bijgehouden, maar ik zou graag willen weten wat 'normaal' is.

De eerste ochtend had ik het de nacht ervoor wat koud gehad, en was mijn temp 35,9. Tweede nacht was ik gewoon/lekker warm en was mijn temp 36,1. Maar vanmorgen, nacht gewoon lekker warm, was ik weer 35,9. Is dat normaal?

Ik ben altijd al een kouwelijk persoon, maar heb gelezen dat je lichaamstemperatuur (sowieso) toch wel hoger zou moeten uitkomen. Of heeft dit te maken met het tijdstip van testen? (als ik net wakker ben rond 9.00 's ochtends - of is tempen op een ander tijdstip beter?)

Graag adviezen.

2. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Je moet tempen op het moment dat je ontwaakt en dan elke ochtend op hetzelfde tijdstip. Als je je ook aan de andere "regeltjes" houdt, dan is de temperatuurmethode betrouwbaar en is dat gewoon jouw basale lichaamstemperatuur, niets mis mee. Er bestaat niets voor niets een gemiddelde, de ene persoon heeft nou eenmaal een hogere lichaamstemperatuur dan de andere. En als je zegt dat je een kouwelijk persoon bent, dan komt dat goed overeen met je gemeten temperatuur.

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Toch wel? Omdat het me zo laag lijkt.. Maar was vanmorgen weer 35.2, dus dat zal dan wel.

4. bpu

bpu Niet meer actief

Temp je rectaal? Of oor?

5. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    35.2 is wel heel laag hihi, meet je wel rectaal?

6. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Nee, tot nu toe meet ik oraal. En wellicht ook niet met de juiste thermometer? (een simpele van de Action).

Maar ik voel me verder niet ziek of zwak oid...

7. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Mmh.. dat heeft niet zo veel zin. Wanneer je de temperatuurmethode wilt toepassen, moet je je wel aan een aantal regeltjes houden, want anders kun je het net zo goed niet doen. Dan kun je niets met de gemeten resultaten. Rectaal meten is het beste, en dan het liefst met een thermometer met twee decimalen. Ik had zelf een goedkope van sensitest besteld, doet het prima!

8. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    De sensitest thermometer komt mijn kant op :)

Ik begrijp van jullie van rectaal meten dus het beste is (ga ik met de nieuwe doen). En in de ochtend testte ik al.

Nog meer specifieke dingen waar ik op kan of moet letten?

9. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Ik zou even googlen op temperatuurmethode om wat meer informatie te vinden, bijv. deze site kom ik tegen: De temperatuurmethode - de eisprong vaststellen

Als je het goed uitvoert, is het een mooie methode om je ovulatie op te sporen en je lichaam wat beter te leren kennen.

Je kunt het trouwens ook bijhouden in fertility friend (site of app), dit doen veel meiden en is ook wel erg handig.

10. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Super! Dankjewel.

11. bpu

bpu Niet meer actief

Ik heb dmv de app womanlog Mn eisprong opgespoord.
    Ideaal, eerste weken alles netjes bijgehouden, nu ben ik zo bewust van mn lichaam dat ik precies aanvoel wanneer mn eisprong is.

12. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Dat is de eerste app die ik tegenkom die Nederlands ingesteld kan worden. Dat is wel prettig.

13. bpu

bpu Niet meer actief

Jaaa ik heb gewoon de eerste tijd alle symptomen ingevoerd die ik ook maar voelde, die maand erna weer en dan vergelijken. Op den duur ging ik herkennen wanneer mn eisprong eraan kwam.

14. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik heb er nu 3 gehad, maar bij 2 van de 3 voelde ik wat/dat. Ik heb bij de eerste -dacht ik- wel een avond flinke steken gevoeld bij mijn lies. Maar de andere 2.. niets..

15. bpu

bpu Niet meer actief

Ik verneem het inderdaad ook aan steken in mn lies.
    Maar daarnaast kan het ik ook vernemen aan vochtverlies.
    Of het is dun en glazig of lobbig. Sorry haha, klinkt weer lekker fris:)

16. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Het gaat er niet om welke thermometer je gebruikt of of je het oraal of rectaal doet. Het gaat er tenslotte om om het verschil in temperatuur rond en na de eisprong op te merken. Je moet het daarom dus echt niet rectaal gaan te doen, want de exacte temp heeft geen belang.
    Elke dag op zelfde uur tempen, voor je je bed uit gaat, bij het ontwaken. Schommelingen zijn mogelijk, dat is normaal. 35,9 en 36.1 is niet zo veel verschil. Doe dit de ganse cyclus lang en het zal je een beeld geven.

17. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Daar verschillen onze meningen dan over. Wanneer je de temperatuurmethode wilt toepassen, moet je het goed doen of niet is mijn mening. En rectaal geeft het beste beeld. Nu zijn er uitzonderingen waarbij mensen oraal de temp meten en dit een goed beeld geeft, maar dat zijn uitzonderingen.

Het is juist van belang om zo nauwkeurig mogelijk je temp te meten, want dat geeft een goed beeld. Hoe kun je anders verschillen opmerken?

18. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Wie gebruikt hier dat WomanLog nog meer? Ik vind het een fijn programma, het enige (gigantische) nadeel is: het loopt steeds vast en dan kan ik het van mijn telefoon afgooien en weer opnieuw installeren. Met als gevolg dat ik steeds alles opnieuw in moet vullen :-S (op de dag van installatie kan ik het x keer openen en sluiten zonder probleem. 1 dag later: wit scherm en mobiel loopt vast).

Iemand tips hoe ik dit kan voorkomen?

19. bpu

bpu Niet meer actief

Kan me niet heugen dattie bij mij ooit is vastgelopen. Kan je er dus niet bij helpen.

20. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ik gebruik de mama app, super fijn...en vooral makkelijk...

Deel Deze Pagina