Zwanger worden en endometriose cyste

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door piccolina, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #1 piccolina, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
    Bij mij 2 maanden geleden eierstok cyste ontdekt. Ik had enorme pijn, HA stuurde na spoed echo in Bronovo, gelijk naar genealogie doorgestuurd naar de oncoloog-genealoog, gelijk met spoed bloedtest gedaan. Twee inwendige echo gehad, cyste op linkere eierstok van 3.5 cm ontdekt. Bloed onderzoek alles in orde behalve tumor marker 125 = die was 101. Maar ik had toen ook keelpijn + misschien cyste was ontstoken of iets anders. Zij hebben gelijk kijkoperatie voorgesteld maar omdat wij kinderwens hadden werd het echter afgeraden. Verder later 1 maand weer echo gehad - cyste is precies hetzelfde gebleven qua maat.
    Vermoeden endometriose cyste dus werd aangeraden gelijk aan kinderen beginnen ( ik ban bijna 30 en nooit hormonale anticonceptie geslikt). Dus wij begonnen gelijk met mijn man:) Later twee weken gebeld voor de genealoog en de waarde gedaald naar 67 wat volgens haar goed nieuws is want dat is geen borderline tumor maar een door simpele endometriose.
    Ik blijf bij de genealoog gaan, volgende afspraak over 3 maanden dan weer echo en bloed afgeven voor tumor marker.

Bij mijn echo was geen endometriose te zien verder dus het is allen vast te stellen met de kijkoperatie. Verder de eierstok was goed bereikbaar en goede stromingen eromheen..

Ik ben pas bezig met het zwanger worden, nog 2 weken voor NOD, maar eventuele bevruchting zou dan 5 dagen geleden zijn en ik heb sinds gisteren gevoelige tepels en constant pijn in mijn onderbuik- beetje zeurende pijn maar heel nihil. Ik denk zelf niet dat ik zwanger ben maar dat heb ik zo'n rare gevoel voor het eerst. Mijn cyclus ook mijn hele leven gewoon ideaal 30 dagen altijd... en pijn heb ik pas 1 dan van te voren.

Volgens haar is inderdaad lastiger zwanger worden met endometriose, maar ik vraag mij af of jullie hier ervaring hebben en ook of bij iemand zo'n hoge waarde was ontdekt en toch jullie zwanger zijn geworden.

2. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    #2 flowerpower, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
    ik ben ondanks een cyste twee keer zwanger geraakt, was dezelfde cyste, na de tweede zwangerschap is hij verwijdert omdat hij te groot was en teveel klachten gaf. Overigens heb ik endometriose en bleek bij de operatie dat het geen endocyste was. Wat natuurlijk wel van te voren werd gedacht. Een endo cyste is niet te onderscheiden van een gewone cyste via een echo is mij verteld. Ook mijn bloedwaarde werd van te voren bepaald en gaf een afwijking weer. Precies weet ik het niet meer, maar wel wijzend naar endo, maar dat is logisch...
    Overigens hadik volgens de gyn toch wel ernstige endometriose met wel bijna zeker een vruchtbaarheidsbelemmerig. Toch gewoon zwanger geworden.
    veel succces en hopelijk is het positief deze maand.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    flowerpower, bedankt!
    Wat voor cyste had je dan uiteindelijk?, een ovulatie cyste die ook kan van zelf soms weggaan of niet of had je een andere soort?

Bij mijn eerste echo was wel te stellen dat cyste uit twee delen bestaat een donkere en licht wat betekend dat een deel een vocht en ander wat harde -een haar, tanden, huid etc kan zijn. Over een maand cyste in niet verdwijnen en ook niet kleiner of groter geworden dan hebben zij zeker een ovulatie cyste uitgesloten - volgens hun die gaan dan met de menstruatie weg en de endometriose cyste blijft dan altijd die kan alleen via operatie verwijdert worden.

wat voor klachten had je bij je cyste? als ik mag vragen.
    Bij mij het is ineens zo veel pijn dat ik niet kan ademen en sorrt rare gevoel alsof ik alles binnen van mij voel en alsof het is vocht zwemt. Nar 3-4 paracetamols gaat pijn weg maar blijft nog 2-3 dagen een heel rare gevoel bijvoorbeeld bij zitten op stoel of springen dan alsof alles binnen een vertraging heeft en komt van zijn plaats. beetje rare omschrijving maar ik kan niet anders het uitleggen hoor :)
    Het was dan 2 maanden geleden en 2 weken geleden laatste dag van mijn monsters ook(eigenlijk 5 minuten na de seks). Heel vaag...

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113

Deel Deze Pagina