Hallo allemaal, Wij zitten in ronde 9 om te gaan voor ons 2e kindje. Sinds ronde 4 gebruik ik clearblue ovulatie testen, die paarse digitale die naast je LH piek ook 4 vruchtbare dagen aangeeft (oestrogeen). Nu kreeg ik in de eerste maand dat ik deze testen gebruikte 8 van die vruchtbare dagen alvorens ik m’n piek vond. Alle volgende maanden kreeg ik een negatieve uitslag en dan ineens m’n LH piek. Deze maand ging het hetzelfde als vorige maanden, ik krijg vruchtbaar slijm, steken onder in m’n buik, alleen maar negatieve testen en daarna ineens m’n LH piek, nou was die piek afgelopen zondag. Nou merkte ik gisteren weer steken in mijn buik en van dat glibberige slijm, waarop ik bedacht toch maar weer een test te doen. Uitslag was negatie. Vanochtend had ik ineens weer een vruchtbare dag volgens de clearblue. Zie afbeelding voor mijn cyclus. iemand enig idee wat er nu is? Kan ik er wel van uitgaan dat zondag die piek was? Of komt die er nu ineens aan? In mijn onderschrift kan je een beetje zien hoe lang mijn cyclus elke maand is.
Het kan soms zijn dat het lichaam probeert om ei te laten springen, maar om wat voor reden dan ook niet lukt en het even later nog een keer probeert. Dus dat kan verklaren dat je eerst een LH piek had en misschien straks weer een LH piek. Ik zou voor de zekerheid seks hebben. Zo te zien heb je wel tot nu toe vrij regelmatige cyclus. LH hormoon kan na de piek nog steeds hoger blijven dan normaal en je kan ook na je piek soms nog slijm hebben, dus het kan ook zijn dat je ei wel gesprongen is. Denk voor de zekerheid seks hebben en verder is het gewoon afwachten of je ongesteld word ben ik bang.. Lichaam kan erg verwarrend zijn helaas.. weet er alles van inmiddels.. hopelijk binnenkort een mooie test!
Dankjewel! Ik heb dit normaal nooit, en nu dus ineens een knipperende smiley, terwijl ik die deze cyclus in de dagen voor de LH piek niet eens heb gehad. Beetje verwarrend.
ik heb inderdaad ook nog nooit knipperende gehad.. alleen smiley.. maar ik gebruik naast cb testen van zwanger en kids, cb gebruik ik eigenlijk alleen ter bevestiging van mijn piek.. maakt het wel verwarrend ja dat knipperen.. maar zou gewoon voor de zekerheid seks hebben!
Is altijd leuk! Haha Als het deze maand weer niet raak is ga ik ook maar over op niet-digitale., heb je toch zo je op oploop, dat heb ik nu totaal niet
ja met gewone heb je ook niet altijd een oploop, het kan zijn dat je altijd een licht streepje heb maar ik heb pcos dus mijn testen doen sowieso altijd beetje gek maar ik vind mijn eisprong wel door combinatie te gebruiken.. hopelijk is het niet meer nodig!