Hallo allemaal, Na een aantal jaren proberen zwanger te worden wat niet lukte ben ik er achter gekomen dat ik PCOS heb. Ook blijk ik hashimoto (traagwerkende schildklier) te hebben waar ik nu medicatie voor slik. Vandaag ook nog te horen gekregen dat ik coeliakie, glutenintolerantie, heb. Voortaan dus ook nog glutenvrij gaan eten want mijn darmen waren blijkbaar al flink beschadigd. Nu hebben al deze diagnoses invloed op het zwanger kunnen worden en blijven, en op het kindje zelf. Ikzelf ben nu bezig met een IUI-traject en spuit Gonal-F. Vorige week ben ik geopereerd, waar ze mijn eileiders vrij hebben gemaakt en endometriose puntjes weg hebben gebrand (oh ja, dat was ik bijna vergeten, die stond ook nog op mijn lijstje) Door bovenstaande vrij nieuwe info voor mezelf ben ik de hoop inmiddels helemaal verloren.. Ik vroeg me dan ook af of er toevallig mensen zijn die in een soortgelijke situatie zitten of hebben gezeten en die positieve ervaringen hebben met zwanger worden.
Hee wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je even wat positiviteit nodig hebt.. Ik heb een deel van wat jij hebt: endometriose en glutenintolerantie (die twee gaan overigens vaak samen!). Bij mij lukte het zwanger worden niet, maar toen ik glutenvrij (en ook redelijk suikervrij en lactosevrij) ben gaan eten zijn mijn klachten wel flink verminderd, zoals minder heftige menstruaties en pijn en op de echo’s bleek dat de endometriose niet toenam, wat eerder wel het geval was. Ik ben vrij snel daarna een ivf traject ingegaan en toen snel zwanger. IUI dus overgeslagen, omdat ze de kansen met ivf voor mij hoger achtten. Heel veel sterkte in ieder geval!
Ik heb alleen hashimoto en als je medicatie gebruikt heeft dat geen invloed meer op een zwangerschap als je TSH maar goed blijft rond de 1.0 Dit is hopelijk al een geruststelling voor je
dankjewel voor je berichtje. Ik hoop inderdaad dat met een glutenvrij dieet er weer wat verbetering komt. We gaan er voor. Goed om te horen dat het bij jou gelukt is