Fertiloscopie MST Enschede

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sharon01, Oct 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Hallo dames,
    Volgende week woensdag moet ik een fertiloscopie doen na 5x IUI in natuurlijke cyclus. Hebben dames hier ervaring mee? Ben enorm bang en zenuwachtig.. De scopie vind plaats in MST Enschede door dr. Hazelbag en vroeg me af of mensen hier ervaring hebben? Met een dergelijk onderzoek of een andere onderzoeken in dit ziekenhuis. Wij lopen in FKT voor de iui's enz.
    Een hele bange en onzekere groet

2. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Niemand?

3. mana87

mana87 Actief lid

Jun 3, 2013
    335
    20
    18
    Hoi

Ja ik heb hier ervaring mee. Ik heb in 2013 een fertiliscopie gehad. De behandeling zelf vond ik erg meevallen maar heb na de tijd nog wel flink last gehad. Erg zwaar gevoel in de buik dus zou sowieso rekening houden met 2 dagen niet kunnen werken. Dr. Hazelbach is een hele goede arts! Ik had toen Dr. Hozenmans ofzoiets ;)

Als je verder vragen hebt hoor ik het graag :D

4. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,845
    113
    Ik ook, in het MST, wel andere gyn maar dat maakt niet zoveel uit denk ik. Zij is wel heel aardig, heb haar bij de samenlevingstest gehad :)

Ik had nog nooit iets medisch meegemaakt dus vond het heeeeel spannend. Je komt in een soort klein zaaltje met stuk of 3 luie stoelen, krijgt badjas aan en ik kreeg een infuusje waardoor ze soort roesje gaan geven. Dan mag je op gegeven moment naar de ruimte ernaast, staat 1 soort ligstoel, soort mini operatiekamertje ofzo. Nja dan gaan ze de boel ff schoonmaken, je krijgt wat verdoving en dat vond ik een heftig goedje, ik kon gewoon ff mn ogen niet open houden alsof ik echt ff half weg ging, heel zwaar gevoel, maar even later kon ik gewoon weer gezellig meekijken op het scherm naar mn eigen binnenkant haha. Kreeg ook wat verdoving down under maar dat vond ik meevallen, ingreep werd op het laatst wat gevoelig doordat hij wat moest rond zoeken naar mn ene eierstok maar toen was het ook klaar. Daarna blijf je even in een stoel liggen, bloeddruk checken en als alles goed is en je iets gegeten hebt, geplast hebt dan mag je weer weg. Je plast erna blauw haha. Ik vond de napijn wat scherp, maar kreeg toen ik dat aangaf gelijk nog wat pijnstilling, en dat was eigenlijk maar kort en meer denk ik omdat ik het eng vond, het viel eigenlijk reuze mee. Ik kreeg nog wel ff flinke bloeddrukdaling toen ik daar lag te wachten tot ik naar huis ging, maar dat komt gewoon omdat ik blijkbaar slecht reageer op dat roesje, mja nooit gehad dus dat wist ik toen nog niet. De dame naast me stond binnen half uur vrolijk alleen op en liep weg. Ik was zelf blij dat ik vriendlief bij had ;) Ik heb het die dag rustig aan gedaan, kreeg fikse hoofdpijn (schijnt van dat soort roesje te zijn). Maar volgende dag was ik weer gewoon fit en nergens last meer van hoor.

5. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Hallo dames. Dank voor jullie antwoord. Excuses van mijn late reactie. Vandaag was de dag en viel me heel erg mee. Tuurlijk was het af en toe wel pijnlijk, maar de morfine shot (haha) was een goed redmiddel! Ik werd heelll erg duizelig en dacht even van m'n stokje te gaan, maar dat viel mee.. M'n ogen sluiten was voldoende en na ongeveer 5 min kon ik m'n ogen alweer open doen..
    Het meekijken was heel leuk om te zien, maar de rechtereierstok was minder leuk want die kon ze moeilijk vinden waardoor ze iets meer moest porren en dit was best pijnlijk.. Maar ze zeiden dat ik het super deed (al zullen ze dat wel tegen iedereen zeggen haha)
    Na 2 uur mocht ik naar huis en dat ging goed.. Alleen de pijn word nu wel erger.. Nu met kruikje enz op bed en lekker dutten/series kijken.

Nu vroeg ik me alleen af, hadden jullie ook erg bloedverlies na het onderzoek? Ik bloed echt behoorlijk, net zoals met m'n menstruatie alleen dan minder klonters... Vond het wel veel kn vergelijking wat er op papier stond en wat ze zeiden (je kan iets bloed verliezen). Hoor graag van jullie. Of andere meiden die iets vergelijkbaars hebben gehaf

6. mana87

mana87 Actief lid

Jun 3, 2013
    335
    20
    18
    Fijn dat het achter de rug is en goed is gegaan!

Ik had ook wel aardig bloedverlies wat ik me zo herinner. Ik zou gewoon even afwachten tot morgen dan moet het al een stuk minder zijn en als je twijfelt gewoon even bellen ;)

7. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Hey.
    Ja ging er goed. Alleen het infuus prikken was lastig. Ben een moeilijker prikker haha..
    Het bloeden is idd minder geworden. Vannacht behoorlijke klonters verloren. Schrok er wel van. Maar gelukkig nu minder, dus het zal wel haha.. De pijn is wel meer als ik veel loop. Vandaag stad in gegaan om brilletje van ons meisje op te halen...

Nog een vraagje (haha sorry van m'n vragen) waren jullie erna snel zwanger? En hebben jullie die bewuste maand het ei nog wel kunnen benutten?

Share This Page