Zijn er dames die ervaring hebben met maca???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dame82, 2 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hallo dames,

Ik kreeg in een ander topic van mij de tip om maca eens te gebruiken! Na 13 rondes sta ik voor alles open ;) Nu lees ik op internet idd dat het goed voor de vruchtbaarheid en je libido is, maar ook dat je het niet tijdens zwangerschap mag gebruiken?! Zijn er dames die dit gebruiken en hoe doen jullie dat dan? Je hoort het ook tijdje te slikken en dan weer te stoppen ivm de werking?
    Alle tips en trucs zijn welkom :)

2. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik heb het een paar keer gebruikt. Het hielp met mijn cyclus op rij te krijgen weer, maar voor de rest merkte ik niet veel eerlijk gezegd. :) Verhoogde libido niet echt eigenlijk haha.
    Werd er niet zwanger van ofzo. Want toen ik beide keren (mken) zw werd slikte ik het niet meer, want m'n cyclussen waren weer op rij. Ik las wel ergens dat ze zeggen het niet te nemen tijdens zw, omdat ze geen idee hebben of het evt een negatief effect kan hebben. Dus dan nemen ze het zekere voor het onzekere en zeggen niet te doen. Geen idee of ze ondertussen wel onderzoek hebben gedaan. Is alweer meer dan een jaar terug dat ik dat ergens zag, dus kan veranderd zijn ondertussen.
    Ze zeggen wel dat je maca van de wortel zelf moet hebben, niet van de bladeren. Dus check voor je het koopt dat er echt staat maca root or wortel.

3. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    De enige ervaring die ik heb is dat ik het zooooooo vies vind. Gebruikt in mijn "superfood fase" voor m'n zwangerschap. Ga het na de zwangerschap zeker weer oppakken maar zonder Maca poeder. Kan het echt niet wegkrijgen!

IK146 vindt dit leuk.
  4. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Je kunt ook gewoon capsules kopen en die slik je in een x door.
    Ik merkte wel dat ik zeg maar makkelijker kon vrijen (vochtiger) en ik werd zwanger na 3 mnd. Maar dat werd ik daarvoor en daarna ook (dit was een mk).
    maar ik heb twee vriendinnen die twee jaar lang tevergeefs probeerden om zwanger te raken, toen maca gingen gebruiken en beiden binnen 3 mnd zwanger. Nu allebei kindje. ik stond net op t punt weer te gaan kopen maar t was niet meer nodig ;)

Succes!

5. cabopoppetje

cabopoppetje Actief lid

8 dec 2014
    117
    0
    16
    Rotterdam
    Hi allemaal ..
    Ik heb ook van alles nu geprobeerd ik ben 38 en wil graag een 3e erbij.
    Ik heb mijn mirena in september eruit laten halen en na 2 maande holde ik dat ik in een vroegtijdige overgang zit .... nou en dat ik nooit meer kinderen zou krijgen en hoefde ook geen ivf niks te proberen ik ben naar een andere arts gegaan voor second opinion en mijn amh was idd laag 0.1 en mijn fsh was 46.. deze dokter had mij nog niet opgegeven. Ik wilde alles proberen en hoorde van een vriendin dat maca pillen heel goed zijn nu slik ik ze trouw 2 maanden en weet je wat.... ben dus weer getest en mijn amh is nu 0.4 en fsh is nu 20...... superblij en ik hoorde vrijdag dat ik een hele goeie eisprong had... dus ik denk wel dat die maca helpen want ze zeiden eerst dat ik was opgegeven en geen eicellen meer had en dat ik alleen maar een eicel donatie kon doen. Nou dus niet me 2de gyn zeg nu ff wat anders.. mijn nog dag is volgende week en als ik dan niet zwanger ben gaan ze me gewoon helpen nu met ivf .
    Dussss ik zou zeggen probeer het ik gebruik maca 800mg 1x Per dag en foliumzuur.
    Heel veel succes..
    Ik hoop dat ik je hiermee wat meer heb geïnformeerd. .
    Groetjes

6. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Ik ben deze ronde begonnen met maca capsules na vmk. Omdat dit de hormoonbalans zou verbeteren en herstellen. Heb het gebruikt tot aan de ovulatie omdat ik niet zeker weet of het wel samen kan met utrogestan.

Weet nog niet of het geholpen heeft, heb er geen hoger libido oud van gekregen maar wel ei op dag 14!

7. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb het de afgelopen drie maanden gebruikt in mijn smoothie (elke dag) en af en toe een paar dagen niet. Nu zwanger.. Maar ook ben ik deze ronde gestart met acupunctuur en kruiden dus geen idee waar het nu door komt dat ik zwanger ben;). Ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik het gebruikt heb. Je kan het gewoon bij je zwangerschap blijven gebruiken, maar ik slik al zo veel verschillende dingen en gebruik nog steeds de chinese kruiden dat ik mij daar niet goed bij voel.

8. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Dank jullie voor de reacties! Ik ben benieuwd hoe deze ronde voor jullie uitpakt dames!
    Misschien moet ik het maar gewoon eens proberen, maar lees zoveel dingen op internet...dat je het niet tijdens zwangerschap mag gebruiken (wanneer stop je dan met slikken:na eisprong of na positieve test?), dat het voor schildklierproblemen kan zorgen... ik vind dat nogal spannend! Van de andere kant kun je maca gewoon in de winkel kopen, hoe gevaarlijk kan het dan zijn?!

9. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Omdat het niet bekend is wat het doet tijdens zwangerschap heb ik er voor gekozen om te stoppen bij de positieve ovulatietest.

Tijdens de echo wel Door de fa gezegd dat er waarschijnlijk een dubbele eisprong is geweest. Maar of dit Door de maca komt??

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja kan het tegenwoordig ook in de Kruidvat kopen = goedkoper dan bijv. bij de Tuinen.

11. Mimy1

Mimy1 Actief lid

29 nov 2014
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was een stille lezer in dit topic en ben gelijk met maca pillen begonnen na het lezen hiervan. Mijn cyclus was erg onregelmatig en kreeg laat een ei.
    Afgelopen cyclus (met maca) een eisprong op dag 21. (Cyclus ervoor op dag 36), en nu... ruim 4 weken zwanger!!! Na bijna 9 mnd proberen.
    Of het aan de maca ligt, weet je nooit zeker
    maar heb er wel een goed gevoel over!!! Wilde deze positieve ervaring nog even met jullie delen.

12. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wat goed mimy1!
    Ik ben ook deze cyclus begonnen met maca (en teunisbloemolie én zwanger worden van de etos).
    Mijn eisprong was op dag 46 vorige cyclus dus ik hoop dat het net zo goed gaat werken als bij jou! Gefeliciteerd!

Ik stop er trouwens ook mee na de eisprong.

Deel Deze Pagina