Waar juridisch advies?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chelsey88, 15 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Hallo allemaal.
    Wij hebben helaas een onenigheid met een camperverhuurder. We hebben geen rechtsbijstand, maar zou graag ergens advies willen over hoe dit aan te pakken.
    Ik vind het prima als dit een bepaalde dienst wordt hoor. Maar voordat we meteen minimaal 100 euro betalen, zou ik graag horen of dit kans van slagen heeft en wat ons te wachten staat. Dit is voor ons voor het eerst dat we niet met redelijk overleg ergens komen.
    Ik zie door de bomen het bos niet meer. Net via een juristen kantoor geadviseerd contact op te nemen met het juridisch loket, maar dat ziet er vooral uit voor mensen met een laag inkomen? De telefonische wachtlijst is daar erg lang, dus als het voor ons al niet van toepassing is heeft het weinig zin zo lang aan de telefoon te hangen.
    Iemand advies?
    Ik heb ook de DAS al een terug bel verzoek gestuurd.. maar ook daar is het meteen 100 euro voor 30 minuten sparren, zonder dat ik überhaupt weet of het logisch is stappen te ondernemen.
    Iemand een idee waar advies in te winnen voor dummies?

2. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Er zijn advocaten die een gratis advies gesprek /intake gesprek aan bieden of een soort inloopspreekuur houden voor dit soort vragen en op basis van de informatie die je hebt kan je dan beslissen of je zaak haalbaar is of niet.

Chelsey88 vindt dit leuk.
  3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.683
    6.580
    113
    Vrouw

Ik zou het daar toch eerst proberen, ondanks de wachttijd. Telefoon op de speaker en je dagelijkse dingen gaan doen. Misschien is het op de maandagochtend rustiger?

4. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Ja ik zat inderdaad al te denken om het morgen meteen nog eens te proberen. Wellicht hebben ze toch advies waar verder te gaan.

Nummer4 vindt dit leuk.
  5. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Zeker juridisch loket vragen! Daar zijn ze voor.

6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.322
    8.826
    113
    Vrouw
    Juridisch loket is idd voor mensen met inkomens tot een bepaalde grens. Hier vragen ze ook naar. Maar je kan altijd bellen.
    Toen ik een geschil had met de woningbouw heb ik ook een aantal advocaten gemaild of een contactformulier op hun site ingevuld. Had er toen 4 ofzo gemaild en hebben alle 4 gereageerd zonder dat er verder kosten aan verbonden waren. Dat kwam pas als ik hun echt zou inhuren. Veel advocaten geven een eerste advies gratis.

7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou rechtsbijstand nemen. Nu kan dat niet meer omdat ze geen lopende zaken aannemen maar het is altijd fijn een plek te hebben die je kan bellen met dit soort dingen!

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.684
    113
    Mijn man heeft lang gewerkt als vrijwilliger bij gratis juridisch advies, dacht vanuit de gemeente. Misschien is dat bij jullie ook

9. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Bedankt allemaal voor de goede adviezen! Vandaag via het juridisch loket bij consuwijzer gekomen en toen doorgestuurd naar een advocaat die verstand heeft van de combi huur en aansprakelijkheidsrecht. Maar ze gaven aan dat de meeste advocaten niet veel kunnen met zulke lage bedragen (1000 euro borg die we niet terug krijgen). Naja... we gaan het zien!
    Nogmaals bedankt voor alle tips!
    Nog een tip voor iedereen die een keer met vragen zit; www.inloopspreekuuradvocaat.nl
    Ik kende het niet, maar we worden nu dus wel goed geholpen voor zover het mogelijk is :)

Mim89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina