Hoi meiden, ik wil bij ons tweede wondertje weer heel graag BV proberen te geven. Dit heb ik bij Tycho helaas na 4 dagen moeten afbreken doordat ik een hel van een bevalling heb meegemaakt en niet de kracht en energie had om hem bij te houden met wat hij wilde eten ( ook niet met kolven). Ik voelde me erg schuldig dat ik mijn eigen kindje niet kon voeden maar had echt geen andere optie! Maar nu weet ik van Tycho dat ik vanaf week 22 van mn zwangerschap al met zoogcompressen inliep omdat ik steeds lekte maar nu heb ik nog geen een keer een druppel gelekt... Nu maak ik me weer zorgen of het me dan wel lukt om BV te geven... Slaat waarschijnlijk nergens op en zal wel weer door de hormonen komen maar heb er zelfs naar over gedroomd vannacht... wie kan me gerutstellen en zeggen dat het evengoed gewoon wel kan lukken
Komt vast goed hoor! Ik heb mijn tweede zwangerschap ook niet gelekt (bij de eerste vanaf 11 weken) en bij de tweede ging mijn bv veel beter!
je borsten hoeven helemaal niet te lekken hoor! dus maak je geen zorgen. Hier in de zwangerschap zelden/nooit last van lekkage, en bij alle 3 al BV gegeven tot 1 jaar! Probeer er zo relaxed mogelijk in te gaan en je niet teveel zorgen vantevoren maken, je zult zien dat het dan gaat lukken. En wil het echt niet kun je altijd overgaan op de fles. Dit is iedere keer mijn insteek. succes ermee!
Ik.heb de hele.zwangerschap geen druppel gelekt en zie het onderschrift:zoonlief heeft 15 maanden borstvoeding gekregen. Op wat opstartproblemen na helemaal.goed gegaaan! Dus ik.zou zeggen ga ervoor! Ik.zou wel vragen om en een kraamverzorgster met een goede kennis en ervaring omtrent borstvoeding. Succes en geniet! Ik.wens je een goede.bevalling toe en dat.deze wat prettiger mag verlopen dan de vorige
Lekkende borsten is geen garantie voor het slagen en/of mislukken van bv. Ik heb bij geen van de zwangerschappen lekkende borsten gehad en heb mijn dochter toch 6 mnd gevoed.
Ik heb totaal niet gelekt bij mijn 1e en toch 7 maanden BV gegeven. En toen lekte ik ook niet. Na 3 maanden hoefde ik ook geen compressen meer te dragen. Ik deed het wel 's nachts, want dan duurde het soms te lang en dan ging ik wel lekken. En nu lek ik weer niet. Zelfs niet als ik er in knijp Maar toch gaat het nu ook weer lukken Succes!
Bedankt voor de reacties, ik weet het eigenlijk ook wel maar kan het mezelf maar niet goed wijsmaken grrrr. Komt ook omdat dat schuldgevoel nog steeds ergens in me zit geloof ik... Ik wilde het toen zo graag en vond/vind het zo mooi om dat te doen en het was gewoon echt een teleurstelling dat het niet ging. Heb indd wel bij kraaminstantie aangegeven dat ik het nu weer wil proberen en ook gevraagd om iemand met ervaring daarmee dus hoop dat ze dat ook respecteren. Zowiezo ben ik in gesprek gegaan met hun over kraamhulp, bij Tycho had ik er 3 die allemaal wat anders zeiden dus dat was ook niet leuk en werd ik ook onzeker van. Word af en to ehelemaal gek van die hormonen, brengen alleen maar stress met zich mee. Tja en ook mn aankomende bevalling heb ik al 1000x gedroomd.... x
Ik heb ook geen lekkage gehad voor de geboorte van mijn zoon. NA dat hij geboren was kwam het allemaal goed op gang!
De grootte van je borsten en tepels, wel of niet hebben van 'lekkende borsten' zegt niets over het wel of niet slagen van de BV. Succes!
Nooit lekkage gehad tijdens vorige zwangerschap en 13 mnd BV gegeven. Nu ook nog geen lekkage. Tip: Maak vast een afspraak met een lactatiedeskunidge (bij ons gratis via verloskundige) voor tips en tricks bij de opstart van de bV.
Ow dat is een goede dankje! Ik moet maandag toch naar VK voor echo (kleine lag twee weken terug in stuit) zal het er eens met haar over hebben. Ben wel al naar een avond geweest waar een lactatiedeskundige dingen vertelde enz. Bedankt voor de reacties Ik zal proberen me niet gek te laten maken hahah
Ik heb bij beide jongens nooit lekkende borsten gehad tijdens de zwangerschap of tijdens het voeden, en ze allebei 5 maanden gevoed. Een vriendin van me had tijdens het voeden nog dat de andere borst lekte, ik heb dat ook nooit gehad. Zoogcompressen ook voor de lol/zekerheid erin maar niet echt nodig.
Nog nooit lekkende borsten gehad. Ook niet tijdens de borstvoedingsperiode en ik heb 13 maanden gevoed. Juist erg handig zo goede anti-lekfunctie op mijn borsten en het spaart je een hoop zoogcompressen uit . Een individueel consult met een lacatiekundige voor de bevalling vond ik trouwens echt een aanrader. Sommige kraamzorginstanties bieden ook een borstvoedingsservicepakket aan. Kun je zo vaak bellen als je wilt met de LK en ze komen in de kraamweek ook nog langs om extra tips te geven. Hier kun je misschien ook nog eens naar informeren?
Bij Thirza nooit lekkende borsten gehad en de eerste dagen, vanwege veel bloedverlies, moeten kolven om de boel op gang te krijgen. Vervolgens enorme stuwing en daarna gewoon overproductie gehad. Zoveel dat ik op een gegeven moment voor ben gaan kolven om te voorkomen dat Thirza zich er in zou verslikken, en dan per borst (!) 80-90 cc afkolfde, voordat het er niet meer vanzelf uitspoot..... Dus niet-lekken zegt niets over hoe de voeding daarna gaat verlopen Ik denk trouwens dat als jij ietsje langer nog door was gegaan, je voeding mogelijk wel bij was gaan trekken, want ik kreeg op dag 4-5 stuwing en pas daarna ging het goed lopen. Tijdens die stuwing was genoeg kolven ook nog best lastig, (juist door die overvolle borsten ). Dus misschien voor deze keer even een week aankijken, omdat ik vaak hoor dat de stuwing op dag 4-5 zo'n beetje komt en het daarna pas een beetje echt gaat lopen vaak.....?
Ik lekte ook niet tijdens de zwangerschap van mijn dochter. Tot ik bevallen was, nou glazen vol lekte eruit. Lekken of niet lekken zegt dus niks over de melk die volgt na je bevalling hoor.
hier voor de bevalling ook geen druppel gelekt, ik ging me ook al zorgen maken ondanks dat mij toen ook werd verteld dat dat niet zo hoeft te zijn, ik heb uiteindelijk een dikke 11,5 maand probleemloos borstvoeding gegeven ik duim voor je dat het bij jou ook zal gaan lukken deze keer, laat je goed begeleiding door de kraamzorg/lactatiekundige in het begin
Wel of niet lekken zegt idd niks over de slagingskans . Ik volg een cursus borstvoeding, wellicht is dat ook wat voor jou? Dan krijg je handige tips & tricks over de borstvoeding
bij ons meisje iedere nacht vanaf 20 weken compleet doorweekt en overdag zoogcompressen in....bij ons ventje...compleet niets! en ik geef nog steeds!
Nee hoor meid, dat zegt helemaal niets. Stuwing en op gang komende borsten krijgt elke vrouw. Ik heb het ook niet gehad toen en ik heb ook een jaar lang mijn kind kunnen voorzien van melk. Geniet er maar van dat je nu nog even niet met die vreselijke schijven in je hb hoeft te lopen!
Tijdens de zwangerschap van mijn eerste nooit last gehad van lekkage, maar toch 1,5 jaar borstvoeding gegeven. In het begin had ik flinke stuwing en moest ik voor elke voeding een (met de hand) 'afkolven' omdat de melk er gewoon te snel uitkwam voor onze knul. Ik heb in de kraamtijd zelfs een keer midden in de nacht heel uilig naar het plafond staan staren "Hoe kan het hier nu lekken?" toen ik allemaal nattigheid op de vloer vond. Dat was ik dus zelf.