hallo! ik heb vandaag de termijnecho gehad en alles was goed..goed kloppend hartje 176 slagen per min. etc. alleen ben ik 6 dagen teruggezet...nu zat ik is te rekenen en heb ik verkeerd gerekend en ben ik idd ipv 10 wkn en 6 dgn, 10 weken zwanger. en volgens de vk is de theoretische geboorte datum 22 maart en via een berekening op de computer bijvoorbeeld bij deze site Ovulatie of eisprong berekenen om vruchtbaarheid zwangerschap kalender cyclus te bepalen door menstruatie of periode is de theoretische datum 24 maart 2011 dus dat komt ongeveer wel overeen. heb ik dan verkeerd gerekend? of heeft mijn eisprong misschien later gevonden? het is toch gek dat de theoretische geboorte datum wel ongeveer overeen komen maar de meting volgens vk is 10 weken zwanger en mijn eigen berekening was 10 weken en 5/6 dagen zwanger. ik was 9 juni ongesteld geworden, heb rond de 21 a 22e gemeenschap gehad (maar 1 keer)...weet het helaas niet meer helemaal precies welke dag ik gemeenschap heb gehad..en op 7 juli positief getest..was ik toen 4 weken of 3 weken zwanger? cyclus denk ik 28dagen..moet wel zeggen dat ik hiervoor maar 1 keer natuurlijk ongesteld ben geweest omdat ik op 8 mei pas gestopt was met de pil..dus ben snel zwanger geworden na het stoppen met de pil. alles is iig gelukkig goed! alleen was ik zelf in de veronderstelling dat ik een week langer zwanger ben....en de echo 2 weken geleden was ook goed tevens een goed kloppend hartje.. heb ik verkeerd gerekend? was mijn eisprong misschien later? of kan de meting ook niet helemaal secuur zijn? over 2 weken heb ik weer een echo..dan echt de termijn echo ook omdat ze niet goed kon zien of het hoofdje mooi rond was omdat de echo vlekkerig was..ze zei dat dat te maken had met de vertopping van mijn darmen.. moet ik me zorgen maken? en komt het vaker voor dat je ineens een paar dagen wordt teruggezet. alvast hartstikke bedankt!!
Hoihoi, HEt komt vaak voor dat de uitrekendatum word aangepast aan de hand van de termijn echo. Omdat je pas net was gestopt met de pil, mogen we niet van een regelmatige cyclus uitgaan. OOk kan het zijn dat je eisprong later was. Geen zorgen het kloppende hartje is het belangrijkste en op welke datum je ook bent uitgerekend je kindje komt op zijn/haar verjaardag!! Imke
dank je wel voor het antwoord...ben ook een stuk gerustgesteld nu...ik heb de vraag ook even in het zwanger topic gesteld en meerdere vrouwen hebben dit gehad..velen spreken ook over een late innesteling.. ja daarom ik heb het hartje nu al 2 keer goed zien kloppen! het enige vervelende is dat ik nu nog iets langer moet wachten tot ik het nieuws aan iedereen kan vertellen en dat ik nu nog langer misselijk ben..maar ik weet waarvoor het is super bedankt voor je antwoord!