toeschietreflex pijnlijk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by patries38, Jun 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik hoop dat jullie misschien een tip hebben. Ik wil voor de derde keer borstvoeding geven, Norah Lynn doet het echt perfect!Aanhappen meteen goed, en een goede drinktechniek, ze drinkt 20 min, ik wissel van borst per voeding.Norah Lynn is erg tevreden, ik heb voldoende voeding.
    Wat is het probleem zou je zeggen?
    Het eerste aanleggen, het lijkt de toeschietreflex, die is enorm pijnlijk!Ik ben niet flauw, ik heb liever nog de verdoving in mijn onderkantje, dat was minder pijnlijk dat de eerste minuut borstvoeding, als ik het zo kan omschrijven.Deze scherpe pijn trekt na een halve minuut weg, tepels blijven gevoelig, echt ontspannen blijft moeilijk.
    Bij mijn twee eerdere kindjes ben ik op kolven overgegaan, maar Norah Lynn doet het zo goed, ik zou het jammer vinden om dit weer te moeten.
    Tepels zien er verder goed uit, geen spruw.
    alvast bedankt, groetjes Patricia

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Patricia,

wat je beschrijft klinkt heel erg goed en normaal (flauw he?!) Het eerste aanzuigen van een baby is, als ze goed drinkt, vaak heel pijnlijk. Je kunt er niets aan doen eigenlijk. Dat is het toeschieten en het goed aanzuigen van het mondje om je tepelhof. Het hoort erbij... Je zou eventueel een andere houding kunnen proberen, wellicht is dit minder pijnlijk en kun je je beter ontspannen. In ieder geval veel succes en sterkte...

Groetjes Brigitte

Share This Page