spataderen op rechterbeen en bijna voorliggende placenta..wie heeft dit ook?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door maartjecyprus, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjecyprus

5 mei 2010
    96
    0
    0
    photographer
    cyprus
    hey dames..
    ik ben al een tijdje niet online geweest. heb afgelopen dind. mijn ultrasound gehad, ben 22 weken zwanger en heb een laag liggende placenta, ligt gelukkig nog niet voor de baarmoeder opening. Nu heb ik ook vreselijke last van mijn spataderen, eigelijk alleen op mijn rechterbeen en how embarrasing, vanmorgen even gekeken met spiegeltje maar helaas loopt hij via mijn schaamlip naar mijn buik.. echt heeel vervelend en doet ook pijn. kan alleen met mijn benen omhoogliggen , dan voel ik minder druk. afijn, ben nog maar 22 weken dus ik vraag me af hoe ik er met 30 weken voorsta.. en de bevalling..? iemand hetzelfde probleem als ik??

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hai, ik heb het ook gehad, en ben nu weer in verwachting. Met het warme weer voel ik meteen weer de druk op de aderen. Heb ze in beiden knieholtes en had ze tijdens de zwangerschap op het laatst ook in mijn kruis inderdaad. NOu ja, het trekt wel weer weg uiteindelijk.

Wat wel verlichtend werkt is beenbalsem van Gewohl, bij de voetproducten van Etos, anders Venadoron van Weleda, daarna lekker de benen omhoog. Verder ga ik toch echt deze winter aan de steunpanties, maar wacht nog even tot ik echt last krijg. Maar erger hoeft het niet te worden van mij en ik had toen ook veel last van vocht in benen en enkels en dat komt allemaal door die aderen volgens mij.

Verder veel bewegen, als je niet te moe bent zwemmen of zo? Volgens mij doe je er verder niet zo veel aan maar steunpanties kunnen wel veel helpen en verhelpen meteen de pijn. Tegenwoordig zijn ze ook niet meer zo lelijk. Je kan ze online krijgen als je googled, ook speciaal voor in de zwangerschap.

Sterkte ermee, Charlie

3. maartjecyprus

5 mei 2010
    96
    0
    0
    photographer
    cyprus
    hey charlie.. thanks voor je reactie!
    jaa ik heb tijdens mijn andere 2 zwangerschappen er ook last van gehad.. en heb 2 jaar geleden mijn benen laten schoonspuiten om het zo maar te noemen.. nu dus weer zwanger en het is erger dan ooit.. wat ik ook vragen wilde.. ben jij gewoon bevallen.. dus met de spataderen ook in je kruis, daar geen problemen van ondervonden?
    steunpanties is een idee, alleen is het hier op cyprus daar te warm voor, lijkt wel of het elke dag erger word. die druk van de baarmoeder op mijn been. Zwemmen is goed, mijn enkels en voeten zijn nog niet opgezwollen dat komt zeker daardoor. ook mijn benen hoog leggen helpt absoluut. Je ziet de adertjes "leeg" raken en mijn been voelt ook weer glad aan, moment dat je weer gaat lopen en staan vult alles zich weer op.. helaas. ik weet het, tis nog ff uitzitten tot half nov. maar dank je voor je reactie!

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hai,

Sorry, had niet direct door dat je op Cyprus woont, maar wel logisch gezien je naam ha ha...echt zwanger, of gewoon blond.

Ja ik ben gewoon bevallen, had niet zo last van mijn kruis behalve dat ik me er voor schaamde. Had wel veeeeeel last van mijn benen tijdens de bevalling en het persen, omdat je dan je knieeen zo naar je toe moet trekken. Dus ik riep steeds: dokter dokter mijn spataders!! pas je wel op?? alsof hij er wat aan kan doen. Denk dat ik bang was voor trombose of zo op dat moment. Ik had het ook zoooooo warm en ellendig.

Nou ja meid, hou je taai. Kan wel echt die benen cremes aanraden of van die verkoelende voetgel, die mag ook op je benen.

Groetjes Charlie

Deel Deze Pagina