me verloskundige weet het niet , en van internet word ik ook niet wijzer , maar nu in mijn vraag mag je feta kaas eten ? want op het etiket staat niks over gepasteuriseerde melk , of rauwe melk ??? Graag hoor ik het Lieffsss
Kijk eens naar deze link Verloskundigenpraktijk het Ooievaarsnest Heel uitgebreid verhaal over welke kazen wel mogen.
Volgens mij zijn ze verplicht om het erop te zetten als het rauwmelkse kaas is... Andersom niet. Dit zou dus betekenen dat je gewoon feta mag eten
Welke kaas mag ik tijdens mijn zwangerschap eten? [gezondheid.be] En op t pakje van de supermarkt staat idd niet veel. Ik eet t wel
In Nederland moet het duidelijk aangegeven worden wanneer het rauwe melk betreft. Staat het er niet: kan je het gewoon eten. Feta dus ook
Ooow dat is handig om te weten! Heb laatst zonder benul salade met feta kaas gegeten en voelde me erna zo schuldig dat ik helemaal misselijk werd Jeeej het mag wel
Meestal staat het wel op het etiket of het gepasteuriseerd is of niet. Ik kijk altijd en als er niks opstaat, dan koop ik het niet
In NL is het dan juist "goed" om te kopen. Ik weet uiteraard niet hoe de Belgische regelgeving is omtrent voedsel, maar in NL MOET er dus iets worden vermeld zodra iets rauwmelks is.
Geen idee hoe het hier is... ik kan maar voor Belgenlandje spreken. Maar zoals je zegt, als het bij jullie een goed teken is, dan zou ik het ook kopen !
Volgens mij kun je het vaak ook aan de houdbaarheidsdatum zien. Rauwmelkse kazen zijn maar kort houdbaar omdat het niet gepasteuriseerd is. Anders zijn ze wel een paar weken (soms zelfs maanden) houdbaar.
mmm feta! ik haal het in duitsland (woon aan de grens) want daar staat het er ook op als het gepasteuriseerd is. dan weet ik het zeker zeg maar. want ik ben gek op kaasjes