jeuk

Discussion in 'Gezondheid' started by sarine2, Apr 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ik heb sinds ik zwanger ben vreselijk last van zwangerschaps jeuk :(
    herkend iemand dit of weet iemand wat je er aan kan doen

liefs sarah

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja ik weet niet of ik het zelfde had, maar ik heb ook veel last van jeuk gehad. M'n huid leek ook erg droog. Ik smeerde me maar in met baby olie en baby bodylotion die ik al gehaald had (natusan). Nat insmeren na het douchen hielp nog het beste, maar soms kwam ook daar doorheen de jeuk nog. Verder af en toe menthol poeder ter afwisseling...

maar het is geen pretje idd, ik had af en toe echt jeuk-aanvallen waarbij ik m'n huid bijna stuk krabte...

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Als je je 's nachts open krabt, kun je 's nachts het beste even katoenen handschoentjes aantrekken. Dan voorkom je dat je je dan helemaal open haalt.

4. Muis San

Muis San Lid

Feb 21, 2008
    15
    0
    0
    Hoi Sarah

ik ben nu 23 weken, ik kreeg jeuk tegen week 14 of zo. Vooral snachts, op de rug en de onderbenen. Ik smeerde er alles op wat ik kon vinden, van zwitsal buikcreme tot gewone nivea en ook mentholpoeder, niks hielp langer dan een uur. tegen week 20 kreeg ik ook allemaal rode bultjes op de zijkanten van mijn buik, die geiiriteerd jeukten. Om gek van te worden! kon er gewoon niet van slapen. Toen ben ik op advies van een andere vk neutral wasmiddel gaan gebruiken, en neutral shampoo & douchegel. maar ook: ROC Dermatologic, 'enydrial' creme. uit de drogist. Weet nu niet wat de oorzaak is, maar de jeuk is bijna voorbij, de bultjes zijn weg. Ik word nog wel es wakker snachts, maar niet meer van de jeuk goddank. Het jeukt nog wel iets, maar het is draaglijk. Smeer me 2 x per dag in. Een vriendin van me raadde me Vichy Lipidiose aan, dat kon je alleen bij de apotheek krijgen. Die was toen dicht dus heb ik de ROC zalf gehaald.

Misschien helpt het ism de neutrale wasmiddelen, bij jou ook! succes

5. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

Feb 11, 2007
    1,008
    0
    36
    Hoorn
    Ik logde even in om te kijken of er wat tips zijn voor jeuk. Ik heb er sinds een week enorme last van. Bij mij helpt huidolie ook wel maar de jeuk komt er weer doorheen. Ik ga ook maar eens mentholpoeder gebruiken. Zometeen even langs de drogist om een tip te vragen.
    Ook heb ik op mijn armen zulke droge plekjes dat het wel wondjes lijken.

6. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Lipidiose is een super lekkere bodylotion. Wel duur maar het helpt goed tegen een droge huid.

word de ROC gewoon bij de drogist verkocht?

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar je drinkt wel genoeg? Want dat soort plekjes krijg ik ook (als ik niet zwanger ben) als ik -weer eens- te weinig drink!

Overigens heb ik ook getest met wasmiddel, nouja ik heb de wasverzachter weggelaten, aangezien m'n moeder hier ook allergisch voor is, maar het deed niet veel. Wel is het nu zowiezo een stuk minder sinds 2 weken zo'n beetje..

Share This Page