FETAKAAS

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Guinevere, 6 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    IK LAS OP INTERNET DAT IK GEWOON FETAKAAS MAG ETEN OMDAT HET VAN SCHAPENKAAS WORD GEMAAKT.
    iK HELEMAAL BLIJ NATUURLIJK WANT DAAR BEN IK DUS ECHT GEK OP!
    mAAR NOU LAS IK OP DE ACHTERKANT : KAASBLOKJES VAN KOEMELK IN PLANTAARDIGE OLIE...

KAN IEMAND MIJ VERTELLEN OF IK DAT WEL MAG, WANT IK KAN HET NERGENS VINDEN.oP DE VOORKANT STAAT "ATHOS"

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dat mag hoor. Het is niet van rauwmelkse kaas gemaakt, anders staat er au cru lait op.

Ps. Je CapsLock blijft hangen.

3. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    o sorry!

Er staat: fromage en cubes au lait

geen au cru lait, of is dat t zelfde :oops:

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Au lait betekent gemaakt van melk. Fromage en cubes au lait betekent kaas vierkantjes van melk. Au cru lait betekent rauwmelkse kaas.

Heb ik toch nog wat aan mijn Franse les, haha. Nee hoor, je mag t gewoon hebben. In de supermarkt verkopen ze ook eigenlijk geen rauwmelkse producten. Die kun je alleen in een speciaalzaak halen.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

In supermarkt verkopen ze wel rauwemelkse kazen hoor. Ik eet wel eens van die biologische, of van die streekkazen (die de boer zelf maakt) en het viel mij op dat die wel eens van rauwe melk gemaakt zijn.
    Gewoon ff etiket lezen staat er altijd wel op.

6. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat me opvalt is dat het bij feta idd vaak alleen maar op staat koemelk. En niet of die au lait cru is. Ik neem dan maar het zekere voor het onzekere en haal nu een feta waar op staat dat íe van gepasteuriseerde koemelk is gemaakt.

Bij de andere kazen staat er altijd duidelijk op het etiket of het au lait cru of van gepasteuriseerde koemelk is gemaakt.

Pim

7. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Wij waren van de week erg verrast toen bleek dat bij de ah parmezaanse voorverpakte kaas van rauwe melk verkocht werd. Ook als je in de supermarkt je kaas koopt toch even opletten!

Succes!
    Cleo

8. Aagje

Aagje Lid

1 aug 2006
    23
    0
    0
    Secretaresse
    Het is tegenwoordig verplicht: op de verpakking moet vermeld staan dat het van rauwmelkse kaas gemaakt is. En inderdaad, dat wordt gewoon in de supermarkt verkocht, zeker bij de grotere supermarkten met een uitgebruide kaasafdeling.

9. Moesje74

Moesje74 Lid

2 aug 2006
    58
    0
    0
    Planner bij een Kinderdagverblijf
    Apeldoorn
    Ik heb wel begrepen dat je Feta een product is wat je slechts met mate moet eten ...

10. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ik ben helemaaal verslaafd aan feta en eet het ook heel vaak. Nu wel alleen de feta die van koeienmelk gemaakt is, kan volgens mij geen kwaad hoor.
    Zo kun je overal wel iets achter zoeken en beter niks meer eten :)

11. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Op http://www.zuivelonline.nl/?PageID=115 staat een lijst wat wel en niet mag qua kaasjes.

In Nederland is het wettelijk verplicht om au lait cru op het etiket te vermelden als het van rauwe melk gemaakt is. Staat er niks op het etiket, dan mag je het hebben.

Deel Deze Pagina