Hoi Dames, Ik heb een vraag omtrent de speekseltest, die ook wel varentest wordt genoemd. Zelf ben ik since ik met de pil ben gestopt nog steeds gezegend met lange en onregelmatige cyclussen terwijl ik dat voor de pil niet had. Omdat ovulatietesten bij dat soort periodes erg in de prijzen gaat lopen heb ik een speekseltest aangeschaft. Ook omdat temperaturen niet veel effect heeft aangezien ik vaker mijn man naar het werk breng en hij zeer wisselend begint als vrachtwagenchauffeur. Nu vraag ik me af of er mensen ervaring mee hebben en hoe het bevalt. Is het erg moeilijk of valt het wel mee, zoals de fabrikant zegt. Graag zou ik de verhalen en tips hier graag over horen. Alvast bedankt! Krissa
ik heb er eentje gekocht, maar heb nooit een varen structuur kunnen vinden. Deed elke ochtend voor het eten en drinken wat spug er op, maar helaas. Nou bleek ik ook PCO te hebben, dus geen eisprong. Waarschijnlijk dat ie daarom nooit een varen structuur liet zien. Maar de meningen over deze vorm van ovulatie opsporen zijn erg verdeeld. Mensen zijn er meer nagatef dan positief over!
Ik heb op internet (weet niet precies waar) wel gelezen dat zo'n speekseltest absoluut niet betrouwbaar is. Zelfs mannen schijnen positief te testen! In het boek "Zwanger worden" staat precies hetzelfde verhaal. Niet betrouwbaar dus.
Hoi Dames, Bedankt voor jullie reacties. Sorry dat het een tijdje heeft geduurt voor ik het kon lezen, pc crash , BRrrrrr. De test ga ik proberen, ik weet niet of hij werkt, denk dat ik daar pas achter kan komen als de duivels eindelijk eens om de hoek zijn komen kijken. Dit is waardeloos. In ieder geval bedankt en we zien het wel. Dank jullie en groetjes, Krissa
Jammer, dat je het gaat proberen. Het is echt bewezen dat hij niet betrouwbaar is. Maar, als je hem al hebt, kun je het proberen. Ovutesten via deze site, zijn echt niet zo heel duur.
Prinses, ik snap het. Echter ovu teste voor een cyclus varierend tussen 42 als korste en in de 100 als langste gaat het echt erg in de papieren lopen. Ik probeer dit gewoon om te kijken hoe en wat, de HA wil niks doen voor dat ik een jaar gestopt ben en dat duurt nog 4 maanden. Het is meer van baad het niet schaadt het niet. Ik denk wel dat ik overstap op het moment dat er iets meer regelmaat in zit. In ieder geval allemaal bedankt! Krissa
Belachelijk dat de huisarts je niet door wil verwijzen. Trek anders de stoute schoenen aan, en bel met de gyn in het ziekenhuis. Leg je verhaal voor, misschien mag je wel eerder komen. En anders terug naar de huisarts.
heb geen idee of het werkt of niet en betrouwbaar is het niet maar heb wel eens gehoord dat iemand wel zo'n structuur zag dus ben wel nieuwschierig