het wiegje waar ik zelf 28 jaar geleden in heb gelegen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by zonnetjes, Jan 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    als alles goed gaat mag ik onze kleine wonder in mijn eigen wieg leggen, dat vindt ik toch wel heel bijzonder..

2. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    ik ook!
    leuk he....
    ik ga hem wel even opnieuw bekleden.... hij is helemaal van riet, met een mooie kap.
    waarschijnlijk kan ik hem maar een maandje of 3 gebruiken, maar ik vind het zo leuk!

liefs elfje

3. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Dat is heeeel bijzonder.
    Ik ben jaloers op je hoor! Koester het dat die wieg nog bestaat!

De wieg waar mijn zus en ik in hebben gelegen is jaren geleden door een vriendin van mijn zus 'geleend' (mijn vader zag haar ook ongeveer als dochter, vandaar).
    Toen de jongste van hun over ging in een gewoon bedje, hebben ze de wieg zolang bij hun opgeslagen.
    Een jaar later ging madam er vandoor (weg bij hem) met wieg en al!

Weg wieg, nooit meer terug gezien! Ik baal daar zo ontzettend van!

4. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ja leuk is dat he :D ik heb ook mijn eigen wieg. ben er zo blij mee.

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    ik heb de wieg nog niet gezien hoor, maar mn schoonmoeder kan ontzettend goed overweg met de naaimachine, dus dat gaat helemaal goed komen.
    :)

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Wat leuk dat je de wieg kunt gebruiken en dat je hem ook leuk genoeg vindt!
    Mijn oude wieg staat ook nog bij mijn ouders, maar zo'n ouderwets ding vind ik spuuglelijk.... ik ga dus voor de moderne wieg, ik ben nog met een zoektocht bezig naar de leukste!
    Groetjes, Anakin.

7. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn schoonmoeder heeft ook het wiegje bekleed (staat in mijn album)
    @realtjuh dat is echt balen. snap niet waarom mensen zulke dingen doen

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    Wat leuk dat je de wieg kunt gebruiken en dat je hem ook leuk genoeg vindt!

ik heb de wieg nog niet gezien, dus weet niet of ik m mooi vindt. daar heb ik ook niet aan gedacht, t heeft emo waarde vindt ik.

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    mijn schoonmoeder heeft ook het wiegje bekleed (staat in mijn album)

mooi hoor! volgens mij (staat me iets van bij), is "mijn" wieg donkerbruin. nou en dan een leuk knal kleurtje erop, hartstikke leuk. kan er vast wel iets moois van maken

10. anja1969

anja1969 Actief lid

Oct 29, 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hoi,

Ook ik gebruik de wieg waar ik zelf in heb gelegen. Mijn twee jongens hebben er in gelegen en de twee boys van mijn broer ook. Mijn schoonzusje heeft hem 11 jaar geleden bekleed, maar nu ben ik bezig om het zelf opnieuw te doen. Het is veel werk, maar hij wordt wel heel mooi. Ik heb een witte broderiestof genomen en ga hem afbiezen met wit satijn.
    Ik vind zelf een wieg veel leuker dan een ledikantje, daar liggen ze nog wel in tot ze een jaar of drie zijn.
    Mijn wieg is van gietijzer (met krullen en zo) en is helemaal wit gespoten door mijn jongste broer. Dat was ie trouwens origineel ook.

groeten,
    Anja

11. Niet meer actief

mijn dochter heeft ook in de wieg gelegen van mijn man! De 2de zal daar niet in liggen, want ik was er de 1ste keer al niet echt blij mee.. Zo'n kolosaal ding in je kamer, kraakt en doet..Overigens heeft mijn schoonma van alles en nog wat bewaard van hun kinderen, zo nu en dan krijgen we wat toegestopt.. sommigen dingen zijn wel leuk!

12. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Helaas heeft onze zoon niet in de familiewieg gelegen, waar zowel zijn oma als zijn moeder nog in heeft gelegen en dat omdat houtwurmen het riet helemaal hadden aangetast, ondanks alle behandelingen hier tegen..
    Maar mijn vader heeft toen samen met mijn moeder een mooie hindeloperwieg gemaakt, hij heeft het getimmerd, mijn moeder geschilderd en de aankleding gemaakt en dat is toch ook wel heeeeel super, hopen dat het een nieuwe traditie gaat worden en dat later mijn kleinkinderen er nog in zullen liggen ;) :D

13. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Ook wij gaan de wieg gebruiken waar ik 28 jaar geleden in heb gelegen, en daarvoor mijn broers :)
    Ik vind het wel wat hebben om daar nu ons eigen kindje in te laten slapen... Mn moeder gaat het bekleden we zoeken wel saampjes de stof uit natuurlijk :)

14. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,083
    0
    0
    hihihi bij ons komt de kleine in de wieg te liggen waarin manlief 30 jaar geleden in gelegen heeft. Is toch wel speciaal ja!

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Leuk he, wij hebben ook een familiewieg. De kindjes van mijn zus en broer hebben er ook in gelegen. Eerst vond ik het een lelijk stom ding en nu ik zwanger ben, zie ik het helemaal anders. Ben er zo blij mee :)

16. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) En onze is zooooooooo mooi geworden, ben er echt verliefd op geworden! Kan m alleen niet laten zien ivm 'bekenden' op de site misschien ;) . Deze is nu al dik 53 jaar oud, mn vriend z'n moeder heeft er zelfs nog in gelegen. Hij was wel aan n opknapbeurt toe, maar t is de moeite waard geweest! Foto's zien jullie wel als de kleine geboren is :)

17. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Gaaf he! Ik heb de wieg waar ik (+ broertjes en zusjes) én mijn moeder (+ zussen) in gelegen heeft... Vind ik wel bijzonder, de derde generatie die erin mag!

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Onze Beeb krijgt het wiegje waar papa ook ingelegen heeft, en grote zus natuurlijk

19. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Leuk dat meer mensen hun eigen oude wieg gebruiken. Mijn babytje komt ook in mijn vroegere wieg te liggen. In die wieg hebben al veel nichtjes en neefjes van mij gelegen en ook mijn zussen en ikzelf natuurlijk :)
    Ik vind het super dat ik de oude wieg kan gebruiken. Gelukkig vind ik hem zelf ook erg mooi en het is zo speciaal.. Het wiegje heeft vroeger ook nog op mijn kamer gestaan dus mijn poppen hebben er ook allemaal ingelegen hihi

20. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik ga ook mijn oude wiegje weer her gebruiken... Mijn drie nichtjes en mijn zusje hebben er ook al ingelegen dus ben er echt trots op dat mijn eerste guppie er ook in zal liggen....

Share This Page