wie heeft er een houten speelhuis in de tuin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tord, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    we zijn aan het kijken voor een houten speelhuisje voor in de tuin. Niet té groot, met trap en glijbaan en dan nog een boomhut-achtig gedeelte waar meiden lekker thee kunnen drinken enz :).

Ik heb onder andere deze gezien:
    SPEELTOESTEL CASTLE | Spelen in de tuin | Boerenbond.nl
    Goedkoop, maar misschien een beetje té klein en de kwaliteit???

Speeltoestel Silva
    Perfect, maar een beetje te duur (we zouden dan de hoge versie nemen).

Wie heeft er een huisje en kan wat vertellen over de kwaliteit en waar ik op moet letten?

2. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Als je een goedkoop, stevig speelhuis en naar jouw grootte wilt hebben kun je hem het makkelijkste zelf maken (of door een handige kennis/ familielid laten maken).
    Gewoon een aantal palen, stevige dikke bouten (evt. haken voor een schommel) en op maat gezaagde schuttingplanken (erg handig, hoef je thuis niets meer te zagen) bij de bouwmarkt halen. Een glijbaan nieuw of via marktplaats kopen.
    Zo hebben wij een redelijk groot en stevig speelhuis gemaakt voor in totaal 170 euro. Het was een middagje schroeven en toen zat hij in elkaar.

3. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Wij hebben het speelhuis van dutchwood, kijk maar op www.dutchwood.nl, we hebben alleen een stuk van het hekje op de veranda eraf gehaald en er een glijbaan aangezet en hij staat hoger op de poten zodat er een hele grote zandbak onder past. De achterkant is ook dicht.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    #4 Tord, 27 feb 2011
    Laatst bewerkt: 27 feb 2011
    dank jullie wel! Miekje, heb je misschien een foto? Mijn man is wel heel handig maar vanuit het niets zo´n huis bouwen.... leuk hoor!

@ Sunnycloud, op de website zie ik een hoop meubels maar geen speelhuis. Is het uit de collectie misschien?

5. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik zal even kijken of wij een foto hebben, anders moet ik er even eentje maken (dat wordt dan pas dinsdag of woensdag).
    Wij hebben hem toen gewoon uit de "losse pols" gemaakt.

6. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Wij hebben deze. Alleen wilden wij geen zandbak onderop, dus heeft mijn man onderin de zijkanten afgetimmerd tot halverwege en aan de binnenkant een tafeltje en twee bankjes gemaakt. Verder ook een stuurtje erop gezet bovenin en een haak met een ophaaltouw eraan op de hoek tussen trap en glijbaan.

Mijn zoon is er nog steeds superblij mee!

Jungle Club | Jungle Gym

7. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    @Tord; Nee hoor hij staat gewoon op de site, onder webwinkel...kids...en dan onderaan de pagina, de allerlaatste foto.

8. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

die castle hebben mijn oppaskindertjes. Hij is wel klein, de oudste is nu 9 en speelt met de jongste, 3 jaar, er op, maar ze wordt al wel er klein voor.
    Haha moest er vorig jaar ook op van de jongste.. wou niet al te makkelijk en vond het niet echt stevig idee.. Volgens mij heeft de gamma die ook weleens in het voorjaar/zomer staan..

De andere weet ik niet.
    Zijn er geen handige mannen in de familie?
    Dan zou ik er zelf een maken.

Succes met zoeken. Straks zal dat wel weer te koop zijn bij de bouwmarkten.
    En anders op jacht op marktplaats

9. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Heb die van mij via MP gekocht. Het is een jungle gym castle en precies groot genoeg voor in onze kleine tuin. Het dakje hebben we eraf gehaald. Was in een middagje in en uit elkaar gehaald voor 65 euro:) en de kids vinden het prachtig.

Deel Deze Pagina