Krijsen als mama weggaat, verlatingsangst?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Puck, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, lang geleden dat ik hier geweest ben.. Ik heb hulp/raad/advies nodig.. Mijn zoontje is ruim ruim 1,5 jaar en zodra ik de kamer uitloop zettie het op een krijsen! Zelfs als papa gewoon in de kamer is. Ook als papa hem naar bed brengt en ik blijf beneden, is het brullen geblazen! Papa is superleuk met hem, is gek op hem en hij op papa, dat is het probleem niet. Het punt ben ik! Als ik maar in de buurt ben, gaat het goed. Zodra hij doorheeft dat ik weg ben, is het krijsen. Bij anderen thuis gaat het wel goed, het is vooral bij ons eigen thuis.
    Nu ben ik wel heel veel thuis, dus ben wel zijn stabiele factor denk ik. Papa werkt gewoon 40 uur per week. Maar het is wel heel vervelend! Vooral ook voor zijn vader!!
    Tips, ideeen, hoopvolle reacties gevraagd!

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier ook van dat soort fasen... Op het moment wil onze peuter van net 2 dr vader niet eens een zoen geven voor het slapen gaan. Meestal gingen de fasen weer over. Soms brachten we haar samen naar bed. Helaas geen echte oplossing voor je...

3. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, dank je wel voor je reactie! "fijn" in elk geval om te horen, dat dit een fase is en niet aan ons ligt, haha!

4. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dame van 17 maanden heeft er op dit moment ook erg last van. Helemaal hysterisch soms... Ik denk dat het een fase is en ga er vanuit dat over een korte tijd weer alles "normaal" is

5. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Mijn zoontje zit ook in deze fase... ik hoef maar even naar de keuken te lopen en hij wordt helemaal hysterisch als hij me niet meer ziet... erg vermoeiend soms! Hopelijk wordt dit inderdaad snel beter!

6. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mijn dochter zette het tot een paar weken geleden ook steeds op een krijsen als ik even wegging.
    Nu zet ik haar bij het kdv neer en ze zwaait naar me met een blik van ben je nog niet weg.
    Het gaat dus over. Ik vond het wel lastig om met haar in deze fase te zitten.

Deel Deze Pagina